Bokkers in Harderwijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:45

Hey, dat laatste klinkt inderdaad bekend :) Kan zeker kloppen, mijn ouders hebben ook kort aan de Geitenkamp gewoond maar een groot deel van mijn familie woont inderdaad ook nog in Harderwijk. Wellicht kennen we elkaar dan vanuit de wandelgangen wel, haha.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:52

Ik gok van wel ja. :)
Als ik de goede voor me heb hoef ik alleen maar Primera te zeggen. :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:12

Hahaha, je hebt inderdaad de goede voor je! :) Ik woon sinds 6 jaar in Utrecht en kom weinig in Harderwijk (toevallig gister nog geweest voor een auto te kopen met mijn vader), maar in dat opzicht kom ik er niet wekelijks meer. Desondanks is het wel soms weer thuiskomen, ik heb heel lang in de horeca op het plein in de binnenstad gewerkt dus daardoor ken ik ook veel mensen. Maar het blijft toch altijd de plek waar je vandaan komt, zeker omdat m'n ouders er nog wonen.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 18:28

Wij gaan van de week kijken bij een appartement aan de rabbistraat. Ook toevallig.
Het overlast nemen we uiteraard mee in onze overweging. Al hopen we ook zoveel mogelijk deel uit te gaan maken van het uitgaansleven.

Grappig dat mensen elkaar 'kennen'!

Hoe ging je oefenwedstrijd Kelan?

Esss, wat leuk een nieuw bijrijdpaard. Waar staat ie?

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:03

Courses schreef:
Hahaha, je hebt inderdaad de goede voor je! :) Ik woon sinds 6 jaar in Utrecht en kom weinig in Harderwijk (toevallig gister nog geweest voor een auto te kopen met mijn vader), maar in dat opzicht kom ik er niet wekelijks meer. Desondanks is het wel soms weer thuiskomen, ik heb heel lang in de horeca op het plein in de binnenstad gewerkt dus daardoor ken ik ook veel mensen. Maar het blijft toch altijd de plek waar je vandaan komt, zeker omdat m'n ouders er nog wonen.

Ik zou er voor geen goud meer willen wonen maar er af en toe een paar daagjes vertoeven (in 'hotel mama') is wel fijn. :)
Ik kom er sinds kort weer wat regelmatiger, maar ook niet maandelijks ofzo. :n
Ik 'ken' jou nog van ruim voor je horeca baantje, sinds je familie aan de Grote poortstraat kwam wonen tot mijn vader overleed zag ik je daar regelmatig in de 'tuin' daar en heb je familie en zeer wsl ook jou geregeld gesproken. :)

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:46

Sure_lee schreef:
Hey Arianne,
Wat leuk dat je zo dichtbij bent komen wonen. Gaan we zeker een spelletjes meeting doen! Geen loetje in Harderwijk helaas. Maar moet zeggen dat t' zusje ook heel leuk en lekker is :P

Jaaa spelletjes meeting sluit ik zeker een keer aan! Vind ik leuk! Haha 't Zusje ben ik ook voor te porren. Lekker :P

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:11

Aan de Grote Poortstraat heb ik ook nog gewoond. Boven de (toen nog) Fortis Bank maar sinds kort zit Univé er. Leuke plek vond ik het altijd.

Mijn nieuwe bijrijdpaard staat in Hulshorst dus vandaag kon ik mooi op de fiets die kant op. Mijn bejaarde pony is in januari ingeslapen en ik was eigenlijk even klaar met paarden dacht ik. Het gemis was te groot en de emoties zaten te hoog. Maar ik miste het op een gegeven moment wel erg, niet eens persé het rijden maar gewoon het lekker bezig zijn met een paard. Poetsen, wandelen, grondwerken, enz. Alleen een nieuw eigen paard zag ik nog niet zitten dus mezelf aangeboden als bijrijder, overal wezen kijken en uiteindelijk dus in Hulshorst beland. Hoop dat het een goede match is want dat weet je natuurlijk pas na een tijdje. Het voelt wel goed in ieder geval!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:16

De Rabbistraat is leuk. Maar wel aan de drukke kant denk ik. Zijstraat van de belangrijkste uitgangsstraat, mooie doorsteek naar de Vischmarkt, en de boulevard loopt ook net aan de andere kant van de stadsmuur. Maar prachtig centrale plek.

Mijn oefenwedstrijdje was leuk. Geen super punten (182), maar daar was t ook niet om te doen. Het was genieten dat het weer enigszins kon (na een ongeluk van mijzelf vorig jaar), en dat ik er uberhaupt vlechten in kreeg.

super fijn dat je nu een bijrijdpaard hebt Esss. en dat het fijn voelt! wel een stukje fietsen dus *D

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:03

Wat grappig, ik kom oorspronkelijk ook uit Harderwijk. Mijn ouders wonen nog steeds daar, stadsdennen ook. Grappig dat er hier nog zoveel mensen zijn die daar ook wonen.

Ik ben er toch alweer tien jaar weg maar kom nog regelmatig voor visite, verjaardag ed. Leuk dat jullie er gaan wonen!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 07:50

Altijd sneu om je paard te laten inslapen. Maar fijn dat je een bijrijdpaard hebt gevonden. Kan me voorstellen dat je het miste. Fijn dat het goed voelt en hopelijk blijft dat zo.

Fijn dat het leuk was Kelan. Ik heb geen verstand van dressuur dus geen idee of 182 veel of weinig is haha. Wat voor ongeluk heb je gehad?

Hey Bertina, jij ook hier. Hoe lang is het wel niet geleden dat wij elkaar voor het laatst hebben gezien?
Wat grappig dat je oorspronkelijk uit Harderwijk komt.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 22:56

Wat leuk, steeds meer mensen met Harderwijkse roots *D

Met dressuur 180 is 60% en een winstpunt, dus 182 is prima, maar niet super.

Een jaar geleden heb ik mijn schouder uit de kom gehad, daarbij zijn de zenuwen in mijn schouder en arm beschadigd. Daardoor waren mijn arm en hand helemaal verlamd. Inmiddels is er gelukkig veel weer terug. Maar mijn hand en vingers maar gedeeltelijk. Dus iets als een paard invlechten is ineens een uitdaging :o
Maar vooral heel blij met wat er wel weer kan.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 07:12

Oh nou, zo te horen was het dan ook wel een poosje geleden?

Dat klinkt niet fijn. Wat heftig dat je arm en hand helemaal verlamd waren. Is de verwachting dat alles weer helemaal terugkomt of bestaat de kans dat het blijft zoals het nu is?
Kan me voorstellen dat invlechten dan een uitdaging is ja. Maar gelukt toch?

Ik ben vanmorgen extra vroeg begonnen met werken en gisteren langer doorgegaan. Zo er even tussenuit om een bezichtiging te doen. Ben benieuwd!
Vroegahhh had je als koper gewoon de keuze wanneer je een huis wilde bezichtigen. Nu moet je geluk hebben dat je er nog tussenkomt dus dan ga je op het moment dat er plek is. Gelukkig kan ik mijn werkdagen flexibel indelen. Anders is het wel echt een lastig verhaal hoor.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:31

Ik kom uit Ermelo, dus ook in de buurt van Harderwijk :)
Altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Wij hebben toevallig ook een oefenwedstrijd gehad afgelopen weekend. Fijn dat het goed ging @kelan :)

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:51

Hoe was de bezichtiging? Leek het wat?
Bizar he, hoe de markt nu is. Ben blij daar nu niet aan mee te hoeven doen.

Waarschijnlijk komt mijn hand niet meer helemaal goed. Het is nu een jaar geleden. De "eindsituatie" is na 2 jaar. Dus ik heb nog even *D . Maar de kans is groot dat spieren zo weg zijn, tegen de tijd dat de zenuw daar weer aankomt, dat ze niet meer terug kunnen komen.

davinci1412 wat leuk dat je ook in de buurt woont! Hoe was jullie oefenwedstrijd gegaan?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 06:56

De bezichtiging beviel goed. Vandaag voor 16.30 moeten we een bod doen en dat gaan we ook doen.

Gisterenmiddag ook even vrij genomen en echt genoten van het mooie weer in Harderwijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wel balen dat het waarschijnlijk niet meer helemaal goed komt. Maar er kan een hoop gebeuren in een jaar. Ik ga voor je duimen dat het toch weer helemaal herstelt.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 16:30

Vraagje! Kent iemand toevallig een betrouwbare schoonmaakster die 2 uurtjes per week ons appartement wil komen schoonmaken?

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 08:02

We zijn helaas overboden op het appartement in de Rabbistraat. Volgens de makelaar hadden we een heel goed bod gedaan. Maar er was 1 iemand die een extreem hoog bod had gedaan helaas. -O-

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:31


Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 08:53

Ja balen we wel van!
Die hebben we ook gezien inderdaad maar de woning spreekt ons totaal niet aan. Om dat naar onze zin te maken moet er een berg geld in en dan heeft het huis nog steeds geen uitstraling. Dus die laten we voorbij gaan.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:58

dan zou ik m inderdaad overslaan
de locatie is leuk, maar het huis moet je ook aanstaan!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 09:23

Precies dat. In het begin van onze zoektocht gingen we echt overal kijken. Nu weten we wel goed wat we willen en hebben we een heel leuk huurappartement dus gaan we alleen voor de echt leuke huizen. Anders blijven we lekker een poos huren.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 20:35

Ben ik ook weer eens!

Wat balen dat jullie zijn overboden! Het is ook zo’n gekke tijd qua huizenmarkt. Het huis van mijn overleden stiefvader is begin dit jaar verkocht en de kopers hebben uiteindelijk ontzettend veel boven de vraagprijs geboden, was echt bizar.
Lekker verder blijven kijken idd! Er komt echt wel wat op jullie pas, alleen je moet er zoveel geduld voor hebben he?! ;-)

Dat huis aan de Hogeweg zou ook niet mijn keuze zijn, al is het alleen al om het gedoe met parkeren in dat gedeelte van de straat. Het is er elke dag druk door de dokterspraktijk, fysio en makelaar die er zitten en omdat het een blauwe zone is parkeren ook veel mensen daar die bijv. naar het gemeentehuis moeten maar geen zin hebben om te betalen aan de Scheepssingel. Ik ben daar zelf af en toe ook schuldig aan. :o

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:11

Parkeren in/rond het centrum is zowiezo drama geloof ik.
Ik weet dat mijn vader een vergunning had en in de parkeergarage (Vuldersbrink?) of de parkeerplek bij de haven/brommerzaak parkeerde maar dan was het nog geregeld drama omdat mensen zonder vergunning in het vergunningsdeel parkeerden of er meer vergunningshouders waren dan parkeerplekken. :roll:

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:15

Ik zit deze weken op de Veluwe en ben deze week 2x in Harderwijk geweest om een rondje te slenteren, terrasje te pakken etc. Wat is het daar leuk zeg! Ik snap helemaal dat je er wil wonen.
Mijn man en ik willen over een paar jaar ook echt richting de Veluwe en vooralsnog hadden we het over omgeving Arnhem, maar wat mij betreft gaan we naar Harderwijk. Ik zou daar heel prima kunnen settelen geloof ik.

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bokkers in Harderwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 21:53

We hebben vandaag weer een huis bezichtigd. Is een kwartiertje lopen van het centrum. Hier dus geen parkeerprobleem. We vonden het een erg leuk huis dus ook hier gaan we een bod op doen.
Toen we van dit huis naar het centrum liepen kwamen we ook langs het huis aan de Hogeweg. Wat een troosteloos huis. En inderdaad lastig met parkeren daar.

Wat leuk Goof! Wij zochten eerder ook breder ook bijvoorbeeld Arnhem. Maar na alle dorpjes wel gezien te hebben zijn we echt verliefd geworden op Harderwijk.
Ook al zoveel praatjes gemaakt met leuke mensen onderweg. Iedereen is even vriendelijk en enthousiast.
Dus wie weet tot over een poosje daar ! :D