Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Moderators: EvelijnS, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:04

Aangezien jullie wel aardig bekend zijn in de provincie, mag ik wat vragen? Ik zoek een dierenarts met mobiele röntgen en mobiele echo om de achterbenen van mijn jonge paard te beoordelen. Heeft al een poos, voor mijn gevoel te lang, last van af en aan een dikke opgelopen kogel. De dierenarts van de opfok heeft dit niet en adviseert kliniek. Maar dan moet ik met hem reizen en aangezien hij nog maar 2 is, heeft ie amper ervaring daar mee. Hij staat in de buurt van Leek.
Laatst bijgewerkt door Moska op 10-03-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Natuur (Janosh P x Amulet) *1995*
O’Laska (Jamboree TN x Ol Metta) *2019*https://youtu.be/q0-y7EQ8m0U
Wat een rijkdom!

Banjer
Correspondent

Re: Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:08

Françoise Rey, van Dierenkliniek Winsum :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:13

Zij is inderdaad fijn!

Kojack, heb je ook een rijpaard eigenlijk? Ik loop/rij zo vaak (bijna) langs je huis, zouden zo samen kunnen gaan. Of iemand anders die eens samen wilt gaan?

En hoe gaat het met je veulen?

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:04

Cemlys schreef:
Nettie je moet mij maar even op sleeptouw nemen :')
Jij kent de rondjes zie ik. Ik woon naast wagenborgen. Ik heb je hier vast al eens zien voorbijkomen, op je rondje dellen xxl?

Haha! Is goed hoor! Lijkt mij leuk met Odette er bij! ;) ik laat het jullie weten als ik weer on the road ben. Stalen ros is ook een optie natuurlijk ;)

Zou kunnen dat je mij gezien hebt, afgelopen vier jaar niet op buitenrit geweest, daarvoor wel een jaar of tien met mijn haflinger.

Nettie ❤️

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 01:07

Moska schreef:
Aangezien jullie wel aardig bekend zijn in de provincie, mag ik wat vragen? Ik zoek een dierenarts met mobiele röntgen en mobiele echo om de achterbenen van mijn jonge paard te beoordelen. Heeft al een poos, voor mijn gevoel te lang, last van af en aan een dikke opgelopen kogel. De dierenarts van de opfok heeft dit niet en adviseert kliniek. Maar dan moet ik met hem reizen en aangezien hij nog maar 2 is, heeft ie amper ervaring daar mee. Hij staat in de buurt van Leek.

Dierenarts praktijk schildwolde kunnen je misschien ook helpen. Ze hebben iig mobiele röntgen. Françoise Rey is ook een fijn persoon.

Nettie ❤️

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 12:31

Nog een vraagje, hebben jullie toevallig adresjes in de buurt waar ik soms 2-3 baaltjes gerstestro zou kunnen kopen? (kleine baaltjes 20-30kg)

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:27

Moska schreef:

Hier is Schildwolde geweest, dat is echt een aanrader, super kundige vrouw(en) en ervaring met jonge paarden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:28

Caily schreef:
Zij is inderdaad fijn!

Kojack, heb je ook een rijpaard eigenlijk? Ik loop/rij zo vaak (bijna) langs je huis, zouden zo samen kunnen gaan. Of iemand anders die eens samen wilt gaan?

En hoe gaat het met je veulen?

Wandelen? Wat grappig! Nee geen rijpaard, wel de pony van m’n dochter, die wil wel een keertje mee denk ik.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 23:29

Odette_ schreef:
Nog een vraagje, hebben jullie toevallig adresjes in de buurt waar ik soms 2-3 baaltjes gerstestro zou kunnen kopen? (kleine baaltjes 20-30kg)

In oostwold zit iemand die stro heeft, of het gerstestro is weet ik niet. Er staat weleens wat op fb marketplace.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:37

nuscaniels schreef:
Ik meld me hier ook vast. Nog niet woonachtig in Groningen maar bedoeling is wel daar een huis te kopen voor einde dit jaar. Woon nu omgeving Rotterdam.
Beide paarden blijven hier staan, maar voor de 3 shets zoek ik tegen die tijd wel een plekje daar.

Wat zoek je? Er komt een hele mooie boerderij in Finsterwolde te koop.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 20:59

kojack schreef:
nuscaniels schreef:
Ik meld me hier ook vast. Nog niet woonachtig in Groningen maar bedoeling is wel daar een huis te kopen voor einde dit jaar. Woon nu omgeving Rotterdam.
Beide paarden blijven hier staan, maar voor de 3 shets zoek ik tegen die tijd wel een plekje daar.

Wat zoek je? Er komt een hele mooie boerderij in Finsterwolde te koop.

Dank je, maar woon al weer ruim een jaar in Stadskanaal.

Het leven is als een kerstmuts

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:08

nuscaniels schreef:

Dank je, maar woon al weer ruim een jaar in Stadskanaal.

Oh :=

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:40

Welke boerderij komt er te koop mag ook via pb

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:26

heeeiii.. ook ik meld mij hier.

ben 27 jaar en woon samen met mijn man in oude pekela. hier wonen wij nog geen jaar. heb sins mei 2020 eigen bedrijf. een paardenfokkerij.
nummer 2 is nu 4 week oud

Dreamer stables rijpaarden fokkerij

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:32

Iemand die toevallig in de omgeving van Glimmen woont/paard rijd?

Giorgoni (Uphill x Havidoff) ♥♥

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:47

Inmiddels niet meer, maar ken het erg goed bij Glimmen! Als je een rijmaatje zoekt zou je bokker berdien kunnen vragen, zij rijdt en kent onwijs veel daar.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 14:46

Omgeving Glimmen is prachtig om in te rijden! :D

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:10

corinadrenth schreef:
heeeiii.. ook ik meld mij hier.

ben 27 jaar en woon samen met mijn man in oude pekela. hier wonen wij nog geen jaar. heb sins mei 2020 eigen bedrijf. een paardenfokkerij.
nummer 2 is nu 4 week oud

Wat leuk !!! Heel nieuwsgierig

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:51

Welkom Corina! Heel leuk toch nog veulentjes in de buurt dit seizoen, begon al moeite te krijgen met afkicken doordat ik zelf dit jaar geen veulen(s) krijg van de dames.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:35

Hallo allemaal,

Hoe is het met jullie?

Nettie007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 23:09

Hoi!

Hier gaat het goed, na een periode van veel stappen mogen we nu weer opbouwen, nog niet onder de maar even iets anders dan stappen is wel fijn.. ben blij dat ze straks de weide opgaan. Beetje een stuiterbal nu :=

Hoe gaat het met jou Kojack?

Nettie ❤️

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:14

Arme jij Nettie... hoe langer de dagen ook worden nu hoe gekker in t hoofd.

Hier willen de dames s avonds niet meer naar stal..dus het is een beetje een gedoe om ze binnen te krijgen. Maar gezien de koude nachten nog wil ik ze nog niet buiten laten dus ze hebben nog maar even een paar weken geduld.

Rijden ook weer aan het opbouwen maar door paar rare bok acties met mijn jongste is dat nog wel een dingetje om dat weer samen op te bouwen. Andere rijdpaard gaat prima, die is weer helemaal hersteld van der peesblessure van van de winter.

In de tussentijd aan t rondneuzen naar welke hengsten dit jaar te gaan gebruiken... en dan hopen dat ze ergens de komende weken goed hengstig worden.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:52

Ik laat dan wel weinig van mij horen, maar eigenlijk gaat het best goed hier.

Niet gedacht dat hij de winter door zou komen, maar mijn WAJONGER (wordt volgende week 9) is er nog steeds en gaat nu zichzelf eindelijk weer wat beter voelen nu het weer beter wordt, zie hem weer wat meer opfleuren om het zo maar te zeggen en die kleine doet ook weer wat meer terroriseren bij hem (goed nieuws! Want de kleine heeft hem heel lief echt wat meer met rust gelaten afgelopen winter).

Ik ben alleen al even op zoek naar een oudere reus/tank voor erbij (om nog wel eens te kunnen hobbelen zeg maar, oude pennytut met ouder paard om samen niet roestig te worden), maar daar wordt ik op moment wel een beetje moedeloos van. Nu weet ik ook wel, ik zoek die bekende speld in de hooiberg en ik moet gewoon geduld hebben, maar ik ben een beetje bang dat hoe langer het duurt, ik straks helemaal niet meer op een paard durf te stappen, (laatste rit een jaar geleden is met val geëindigd en daardoor er achter gekomen dat WAJONG voor paardlief de enige optie nog is) stap nu al niet zomaar op elke waar ik bij ga kijken, omdat ik ze al snel te heftig vind. Dus daar tob ik voorlopig nog maar even op voort in mijn hoofd...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:00

Nettie007 schreef:
Hoi!

Hier gaat het goed, na een periode van veel stappen mogen we nu weer opbouwen, nog niet onder de maar even iets anders dan stappen is wel fijn.. ben blij dat ze straks de weide opgaan. Beetje een stuiterbal nu :=

Hoe gaat het met jou Kojack?

Oh waardeloos, met het voorjaar zijn ze mooi druk :D, wanneer gaan ze de wei op?

Hier alles goed, druk met de voorbereiding voor de bak die we willen aanleggen. Gisteren is Milo naar de opfok gegaan, het was een heftig moment met paarden die naar elkaar aan het gillen waren..

Begin deze week is er een rijpaard voor me gekeurd, deze was helaas niet helemaal oke. Dus nu weer verder zoeken.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:04

neetoch schreef:
Ik laat dan wel weinig van mij horen, maar eigenlijk gaat het best goed hier.

Niet gedacht dat hij de winter door zou komen, maar mijn WAJONGER (wordt volgende week 9) is er nog steeds en gaat nu zichzelf eindelijk weer wat beter voelen nu het weer beter wordt, zie hem weer wat meer opfleuren om het zo maar te zeggen en die kleine doet ook weer wat meer terroriseren bij hem (goed nieuws! Want de kleine heeft hem heel lief echt wat meer met rust gelaten afgelopen winter).

Ik ben alleen al even op zoek naar een oudere reus/tank voor erbij (om nog wel eens te kunnen hobbelen zeg maar, oude pennytut met ouder paard om samen niet roestig te worden), maar daar wordt ik op moment wel een beetje moedeloos van. Nu weet ik ook wel, ik zoek die bekende speld in de hooiberg en ik moet gewoon geduld hebben, maar ik ben een beetje bang dat hoe langer het duurt, ik straks helemaal niet meer op een paard durf te stappen, (laatste rit een jaar geleden is met val geëindigd en daardoor er achter gekomen dat WAJONG voor paardlief de enige optie nog is) stap nu al niet zomaar op elke waar ik bij ga kijken, omdat ik ze al snel te heftig vind. Dus daar tob ik voorlopig nog maar even op voort in mijn hoofd...

Sowieso is een paard zoeken momenteel een dingetje.. Wat mensen vragen voor een paard.. Nu ik wat actiever op zoek ben zie ik natuurlijk veel (vooral wat ik niet kan of wil betalen := ). Er zijn veel paarden met een bemerking die voor een heleboel geld te koop staan en verkocht worden.