Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Moderators: Firelight, EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:50

Odette_ schreef:
Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik woon sinds kort in Wagenborgen, ben helemaal nieuw in het noorden (mijn vriend komt hier wel vandaan) dus nieuwe mensen leren kennen is altijd leuk! ;)

Wat leuk Odette! Ik woon in Finsterwolde :D

beenjesshar

Re: Paardenvriendin gezocht omg. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:28

Ik woon ook in Finsterwolde

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:21

Welkom Odette, Wagenborgen schijnt een leuk dorp te zijn om te wonen.
Ik kom er zelf een paar x per week om mijn dochters naar voetbal te brengen maar woon in Termunterzijl.

Ik heb trouwens je tekenkunsten even bewonderd, echt belachelijk mooi!!!
Dat ga ik even in gedachten houden O:)

Als je geen zin meer hebt kun je er ook geen punt achter zetten.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:30

Dat is allemaal best wel om de hoek voor zover mijn topografische kennis van het noorden gaat haha! ;)

Wij wonen een beetje aan de rand, tegen het hondshalstermeer aan, maar volgens mij zitten de voetbalvelden ook haast om de hoek. Alles dicht bij elkaar :P

En dit zijn de dametjes die ik heb meegenomen en we achter hebben staan <3

Afbeelding

Afbeelding

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:44

Wat een leukerds !!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:23

Mag ik me hier ook melden?
Weliswaar geen echte groninger...geboren in regio utrecht, verhuisd naar friesland, toch naar het
prachtige drenthe vertrokken en uiteindelijk 3 jaar geleden door mijn vriend in Winschoten beland.

Grootste voordeel is toch wel dat we hier de paarden nu aan huis hebben. Voorheen altijd in pension gestaan en hoe makkelijk het ook is dat je zo op vakantie kan of even paar dagen niet hoeft te gaan gaat er niets boven je dames aan huis te hebben en alles zelf te kunnen bepalen.
Ik ben 33, heb een hele lieve vriend en een stiefzoon. 5 merries aan huis, een hond, 5 katten en een stuk of 15 kippen.

Het enige wat ik hier mis is het bos om de hoek om even buiten te gaan rijden wat ik in Drenthe wel kon. Rijd ook veel minder fanatiek nu door de extra tijd aan verzorging die je nu kwijt bent maar ik geniet des te meer van mijn paarden. Ik hoop komend seizoen er 2 drachtig te krijgen zodat we volgend jaar weer veulens in de wei hebben. Dit is het eerste jaar dat er geen veulens zijn dat wordt wennen...

Te leuke foto's van die sneeuw springende shetjes hierboven trouwens!

Voor €5 korting op een doos vol me-time: https://www.goodiebox.nl/cwp

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:31

Waar in Winschoten woon je? Ik zit in Finsterwolde maar rij bij tijden hele grote rondjes (tot gieten, bellingwolde en vlagtwedde aan toe) maar je kan hier rondom blauwestad echt heel leuk rijden hoor! Richting pekela zit ook wel eea, westerlee, blijham. Ik denk dat het een kwestie is van de goede paadjes kennen. En ik ben dwingelderveld, baloerveld en zuidlaren/noordlaren gewend, langs de weg rijden vind ik echt niks aan...

Veulens is ook leuk! Wanneer ga je dekken. Hier laat ik er in mei/juni 2 dekken.

Fluffy ponys hierboven <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:11

Odette: om de hoek bij mij

Dwyne:je omschrijving komt overeen met iemand die ik ken, dus we kennen elkaar al denk ik ;)

Hier gaat mn tinkie dit weekend even een paar weken op bootcamp om doorgereden te worden, dus hopelijk deze zomer wat meer buitenrijden *\o/*

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:20

Spannend Cemlys! Wie weet straks eens samen rijden met onze Tinkers? Ik heb oa nog een afstand van 30km open staan, mijn bijrijder ook trouwens, dan komen we wel tot bij jou :+

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:21

Welkom Odette wat een leuke ponys heb je! En je woont vlakbij mij nog wel want ik ga binnenkort verhuizen

Love comes in a small package! [o]

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:29

Hoi. Ik ben inmiddels ook een soort van import Groninger :D woon eigenlijk in Leeuwarden, maar ben inmiddels vaker in Groningen stad bij mijn vriend, dan thuis. Heb twee paarden. Eentje staat nog in Friesland en is 26 en de andere is bijna 2 en staat in de opfok vlakbij Groningen. Zelf ben ik 41 en normaal gesproken actief in het verenigingsleven in de paardensport.

Natuur (Janosh P x Amulet) *1995*
O’Laska (Jamboree TN x Ol Metta) *2019*https://youtu.be/q0-y7EQ8m0U
Wat een rijkdom!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:39

@Caily, ik reed ook veel op het Balloerveld en de bossen rondom schoonloo zijn ook erg bekend.
Hier nog steeds niet op buitenrit geweest door alle verbouwingen en poosje slechte gezondheid van mezelf maar was wel van plan deze zomer/voorjaar de regio eens te gaan ontdekken! Ik zit aan de kant van winschoten richting Oude Pekela, maar ik ga net zo makkelijk met een trailer op pad. Maar eerst het rijden maar weer eens oppakken de komende tijd.
Ik wil ook rond mei dekken nu nog druk hengsten aan het uitzoeken.

@Cemlys ik ken er maar 1 met een tinker dus dan weet ik het al en jij hebt t vast ook goed ;)
Ben benieuwd hoe je tink terug komt van Bootcamp!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:29

Caily schreef:
Spannend Cemlys! Wie weet straks eens samen rijden met onze Tinkers? Ik heb oa nog een afstand van 30km open staan, mijn bijrijder ook trouwens, dan komen we wel tot bij jou :+

Ja leuk! Altijd gezelliger dan alleen!

Dwyne schreef:
@Caily, ik reed ook veel op het Balloerveld en de bossen rondom schoonloo zijn ook erg bekend.
Hier nog steeds niet op buitenrit geweest door alle verbouwingen en poosje slechte gezondheid van mezelf maar was wel van plan deze zomer/voorjaar de regio eens te gaan ontdekken! Ik zit aan de kant van winschoten richting Oude Pekela, maar ik ga net zo makkelijk met een trailer op pad. Maar eerst het rijden maar weer eens oppakken de komende tijd.
Ik wil ook rond mei dekken nu nog druk hengsten aan het uitzoeken.

@Cemlys ik ken er maar 1 met een tinker dus dan weet ik het al en jij hebt t vast ook goed ;)
Ben benieuwd hoe je tink terug komt van Bootcamp!

Jup klopt dus! Bij jou weet ik ook niet zo direct uitrijmogelijkheden. Inderdaad meer richting blauwestad dan of drenthe

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:42

Hee wat leuk Winschoten! Heb wel een vermoeden waar je dan zit (woningen met paarden aan huis zijn in Winschoten zelf vrij schaars). Niet de ideale uitrijdmogelijkheden inderdaad. Wij rijden voornamelijk in omgeving Blijham. Zelf vind ik Wedde/Onstwedde/Vlagtwedde best wel heel leuk! Als je de trailer bij manege Driesporen parkeert kun je al best een geinig stukje rijden. Voordeel aan jouw locatie is wel dat de N33 dichtbij is. Je rijdt zo richting Drenthe.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 06:58

Leuk Mira, waar woon jij nu nog? :)

Van Cemlys heb ik al ontdekt dat ze dichtbij woont, wie weet wandel ik binnenkort (onbewust) eens langs, moet de wegen echt nog leren kennen hier, maar het huidige weer nodigt wel uit tot lekker lange wandelingen!

Iemand nog tips vanuit Wagenborgen voor mooie rondjes? Wij zitten nu even zonder trekhaak helaas, maar hopelijk binnen bepaalde tijd weer een auto met trekhaak en dan zijn we via de N33 zo op mooie plekjes had ik al gezien :j

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:55

Odette_ schreef:

Van Cemlys heb ik al ontdekt dat ze dichtbij woont, wie weet wandel ik binnenkort (onbewust) eens langs, moet de wegen echt nog leren kennen hier, maar het huidige weer nodigt wel uit tot lekker lange wandelingen!

Iemand nog tips vanuit Wagenborgen voor mooie rondjes? Wij zitten nu even zonder trekhaak helaas, maar hopelijk binnen bepaalde tijd weer een auto met trekhaak en dan zijn we via de N33 zo op mooie plekjes had ik al gezien :j

Dat bosje langs de n33 bij siddeburen (aan de wagenborgenkant) is wel mooi, om even dichtbij wat te noemen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 09:23

Odette_ schreef:

Nu nog in Delfzijl maar ga daar binnenkort wel weg, schildmeer is ook erg leuk om heen te gaan met je paard of pony. Heb het geluk dat ik er niet al te ver van sta met Pip.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:52

Cemlys schreef:
Odette_ schreef:

Dat bosje langs de n33 bij siddeburen (aan de wagenborgenkant) is wel mooi, om even dichtbij wat te noemen

Fiets ik daar ff heen binnenkort kijken wat die afstand is!

Ben ook wel benieuwd naar meer meningen van mensen hier, aanraders/afraders welke dierenarts(praktijk) ik wil/niet moet hebben? Eentje die elk paard serieus neemt en niet snel makkelijk denkt over de kleintjes en ze minder serieus neemt. (die ervaring heb ik helaas in 't verleden gehad dus ben een beetje kritisch :Y) )

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:17

Vlasta vd Veen, Françoise Rey of Rutgers vind ik aanraders :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:16

Vlasta idd, blijft voor mij de prettigste. Jorre is ook wel fijn in de omgang. Françoise is vanaf hier wat ver, Rutgers niet zulke fijne ervaringen mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:28

Hier rutgers en jorre, ook met ponys fijne ervaringen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:55

Jorre Meersman. Die heb ik hoog zitten en ik heb mijn deel van da's wel gehad al in mijn toch wel lange paardenleven. En hier net zo goed in de omgang met mijn reus als met de ukkepuk.

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:29

Dankjulliewel, de naam Jorre is nieuw voor mij, maar zie dat hij qua rijtijd ook vrij gunstig zit hierheen, dus die heb ik ook even genoteerd, ook fijn voor spoed om te weten welke het snelste hier kan zijn (al hoop ik dat dat niet nodig is natuurlijk!)
Voor nu heb ik eerst Vlasta gebeld en die komt morgen langs :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:34

Hier DAP Schildwolde, erg tevreden over, misschien niet het dichtste bij maar bij echte spoed zijn ze er snel. Je hoort van alle dierenartsen in de regio wel positieve dingen en natuurlijk ook wel eens een minder positieve ervaring. Gewoon kiezen waar jij je goed bij voelt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:20

Heb sowieso goede verhalen over Rutgers gehoord, voor kleine dingen is DAP Schildwolde het makkelijkste voor mij. Die zijn ook erg goed