Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Moderators: Muiz, Essie73, Ods, MirandaT, NadjaNadja, Duhelo

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:15

Gave foto's Cayenne! En wat schattig die reekalfjes <3
Wij zijn laatst om 6:00u in de Kampina gaan rijden en toen kwamen we ook veel reeën tegen, blijft een bijzonder gezicht. 's Avonds zitten we weleens op ons trouwbankje op de terp en dan zien we ze ook lopen. Dat damhert hebben wij nog nooit gezien, lijkt mij dat die ergens ontsnapt is :')

Bnet schreef:
Mooie foto's Chayenne!
Die bonte is inderdaad heel leuk! Er staat ook een zwartje met een blesje, die vind ik ook érg leuk!

En oeps, dacht eigenlijk dat ik me al eens gemeld had hier. Lees al eventjes stil mee. Even een beetje meer voorstellen dan maar:
Ik ben Bernette, woon in Boxtel, en heb mijn paarden (twee IJslanders en een shet) in Boxtel aan de kant van Schijndel staan, bij mijn schoonouders. Vorige zomer voor het eerst met mijn zusje (die zit ook hier in het topic geloof ik) naar de Kampina gegaan om te rijden. Dat smaakte naar meer! Wandelen en fietsen deden we er al regelmatiger.

Welkom Bernette! Ben jij degene die vorig jaar een rit in de Kampina heeft georganiseerd met Sunnanvindur? Ik weet dat er toen een club van Boxtel naar de Kampina is gereden.

Wij zijn druk bezig om ons schimmeltje te gaan beleren en tot nu toe gedraagt hij zich voorbeeldig <3
Het langeteugelen doen we al een tijdje dus stem- en teugelhulpen kent hij al en ook loopt hij al een tijdje naast de fiets. Barebackpad hebben we er al op gehad en een paar dagen geleden hebben we hem gelongeerd met zadel. Hij was erg braaf maar vond de klapperende beugels wel een beetje gek dus ging stilstaan en keek ons aan van: "er klappert iets, moet ik hier iets mee?" om vervolgens weer braaf door te lopen. Daarna geoefend met opstappen en daarbij bleef hij ook heel braaf stilstaan dus heb er nog een paar rondjes op gestapt.
Wel gek hoor, het blijft toch een beetje ons puppy paard :o

Bnet

Re: Bokkers omgeving Haaren? (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:50

Wat gaaf dat jullie zo'n uitzicht hebben vanaf jullie trouwbankje!
Nee, ik was niet degene die de rit organiseerde. Ik wilde wel meerijden, maar geloof dat ik toen andere verplichtingen had.
Nu ik jou over lange teugelen hoor en ik laatst al de naam van je paard zag, heb ik jou niet ontmoet op een Piet Bakker cursus bij Hannah? In december vorig jaar?

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:09

Ik zag vandaag wel een damhert. Bij de ezeltjes aan het spoor in de wei

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-20 15:21

Napie schreef:

Ja! Daar zag ik hem anderhalve week geleden dus ook!
Vanochtend vroeg nog een rondje gelopen maar toen zag ik hem niet. Ik wilde hem op de foto zetten als bewijs :+
Nu baal ik dat ik hem ben misgelopen :')

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:24

Bnet schreef:
Wat gaaf dat jullie zo'n uitzicht hebben vanaf jullie trouwbankje!
Nee, ik was niet degene die de rit organiseerde. Ik wilde wel meerijden, maar geloof dat ik toen andere verplichtingen had.
Nu ik jou over lange teugelen hoor en ik laatst al de naam van je paard zag, heb ik jou niet ontmoet op een Piet Bakker cursus bij Hannah? In december vorig jaar?

Ja, klopt! Nu begint er bij mij ook iets te dagen :P
Ik was er toen samen met mijn man, hij heeft toen met Dreki ( schimmeltje ) meegedaan en ik met Odinn.
Begin van het jaar zouden we weer gaan maar toen ging het helaas niet door vanwege Corona :(

Napie schreef:

Voor zover ik weet hebben onze buren geen damhert :') ,wel grappig dat ie de ezeltjes opzoekt.
En bizar dat wij hem nog nooit gezien hebben want wij zitten daar niet ver vandaan.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-20 22:46

Ik heb hem toen ook bij de ezeltjes gezien. Dat is nu anderhalve week geleden.
Ik dacht eerst dat hij van die mensen was, maar hij spurtte meteen het bos in toen hij ons zag :+
Hij is ook al eens vlakbij de Roond gezien.
Volgens mij is ie nog relatief jong, gok een maand of 6. Nog niet volwassen in ieder geval!

Jullie schimmeltje is echt superleuk! Allemaal trouwens hoor :D
Zijn de andere 3 ook allemaal bereden?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 00:07

Had ik toch de goede voor me! Wat leuk dat jullie zo dichtbij zitten!
Ja, wij zouden ook begin dit jaar, maar helaas! Ik was samen met mijn moeder, zij met een wildkleurzwarte merrie, en ik had mijn bruine ruintje mee. Was onze eerste cursus van Piet, en we waren al helemaal klaar voor het vervolg, maar helaas. Gelukkig is moeders is wel weer bij Hannah aan het lessen en mijn wekelijkse lessen in Oirschot zijn ook weer hervat, dus gelukkig kunnen we wel weer vooruit :)

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 09:03

Afbeelding
Eindelijk heb ik het kreng op de foto :P

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:34

Ah wat schattig! <3
Toevallig was de buurvrouw gisteren bij ons en die vertelde dat het hertje zich heeft aangesloten bij hun ezels. 's Morgens vroeg ligt ze vaak samen met de ezels te slapen en ze speelt er ook mee :')

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 14:54

Ja, daar had ik hem nu ook weer gezien idd! Ik zag de ezeltjes niet, maar het hertje lag in de wei te slapen.
Zijn de ezeltjes trouwens drachtig? Ze zien er goed gevuld uit :P
Hun wolvarkentjes zijn ook al zo leuk <3