Bokkers flevoland

Moderators: MirandaT, Essie73, Warboel, Ods, Duhelo, Muiz

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:55

Wendy_Komen schreef:
Vandaag bij de Zonnehoeve wezen kijken. Aardige mensen, paarden stonden er goed bij.
Denk dat ik voor de zekerheid ook nog bij Sequoia ga kijken, qua tijd maakt het eigenlijk niets uit. Qua prijs is Sequoia iets duurder, maar niet veel. Weet alleen niet of ze daar ook een vol uur les OP het paard hebben?

Jazeker, groepsles is gewoon een vol uur. Heb je bijvoorbeeld om 16.00 - 17.00 les, dan moet je 15.30 aanwezig zijn voor poetsen en opzadelen en dan ga je rond 15.55 naar de bak onder begeleiding van een instructeur of stalmedewerker.

Heb je priveles dan is dit meestal 30 minuten. Maar dan moet je ook een half uur van te voren aanwezig zijn en ga je ook enkele minuten voor de les naar de bak.

2x priveles achter elkaar boeken (en dus een uur prive les) is mogelijk als er plek is in de planning.

Op zoek naar manegeweek leiding:
https://www.bokt.nl/markt/ad/491439/lei ... manegeweek.
Bij vragen stuur gerust een pb ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:35

Dat klinkt erg goed!!!
Mogelijk dat ik vanmiddag met de dames even kom kijken op stal.

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:28

Wendy_Komen schreef:
Dat klinkt erg goed!!!

Gezellig, ik sta zelf les te geven van 14.00 tot 16.00 en daarna tot sluit staldienst
Dus tot straks dan maar :wave:

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:00

chamion schreef:
Wendy_Komen schreef:
Dat klinkt erg goed!!!

Gezellig, ik sta zelf les te geven van 14.00 tot 16.00 en daarna tot sluit staldienst
Dus tot straks dan maar :wave:

Leuk! Ben je dan de enige die les aan het geven is? Of hoe kan ik je herkennen O:)

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:52

Helaas was ik al weg voordat ik je bericht kon lezen, maar het was helemaal goed gekomen :+
Maar aangezien ik volgeboekt was kon ik helaas niet de rondleiding geven, dus bij deze:

We staan met een team van in totaal 6 mensen les te geven (nummer 7 is in opleiding) en met dit team geven we elke dag ruim les. Alleen op maandag pas vanaf 16.00. Maar de rest van de week van 09.00 tot 20.30 kunnen er lessen ingeboekt worden. Dit geld zowel voor de privelessen als de groepslessen.
Stalpersoneel bestaat uit minimaal 15 personen. De stallen zijn doordeweeks van 08.00 tot 21.30 geopend en in het weekend van 08.00 tot 20.30/21.00

Qua stalling hebben we verschillende losse stal gedeeltes, namelijk privestal (al staan dat nu alleen maar manege dieren) poetsplein, molenplein, binnenstal, voorste veldschuur, achterste veldschuur, 3 stal, 4 stal en rolluiken. Dit is zo gedaan om het idee vast te houden van een kleine familie manege en dat de dieren niet continu mensen om zich heen hebben. In de stallen is zoveel mogelijk sociaal contact mogelijk. Zo hebben we onlangs de kleine en donkere ponystallen (molenplein en poetsplein) doorbroken zodat de boxen 2x zo groot werden en hebben we de tussen muren gehalveerd zodat de pony's veel contact met elkaar kunnen hebben. In hun stal hebben ze beschikking tot ruwvoer via een net. Hierdoor zijn ze langer bezig met hun eten en hebben ze minder tot geen stalondeugden meer.

Daarnaast hebben we 15 paddocks (nog meer in de planning) waarop we proberen alle dieren minimaal 4 a 5 uur naar buiten te zetten. Helaas is dit in de praktijk nog niet helemaal mogelijk (daarom willen we ook meer paddocks) en staan sommige dieren 2 a 3 uur buiten. Deze dieren komen dan op een later tijdstip nog op de molen (en dit is buiten de lessen om, dus bijvoorbeeld 08.00 paddock tot pakweg 11 uur, dan na 13.00 nog even op de molen en dan in de middag of avond in de les) Daarnaast zijn sommige paddocks verhuurd aan de pensionklanten waardoor die gewoon van 8-8 buiten kunnen staan. In de paddocks hebben de dieren gewoon water en eten (ruwvoer in net) tot hun beschikking en indien mogelijk met een maatje.

Daarnaast hebben we enkele jaren terug enkele boxen in onze binnenstal een persoonlijke uitloop gegeven zodat de dieren meer ruimte hebben. In deze uitlopen is ook weer veel sociaal contact mogelijk (al hebben sommig een hoog stroom draadje omdat die toch te veel ruzie maakt)

De dieren lopen geen uren achter elkaar. Hooguit 2 en heel zelden 3 uur verdeeld over de dag (denk daarbij aan een priveles in de ochtend, groeples in de middag en daarna misschien nog een privelesje) Elke week hebben er 2 paarden vrij en worden 2 andere de hele week gelongeerd/gereden door de instructeurs om de dieren lekker fris in de hoofd worden gehouden. Indien nodig heeft een paard/pony langer vrij en zelfs even weg van de manege is te realiseren.
De klanten worden ingedeeld op lengte, gewicht, niveau, leeftijd enz. En ook de dieren worden ingedeeld op wat ze kunnen. Ze zijn allemaal braaf, want anders zouden ze niet op de manege staan maar de 1 is makkelijker weg te rijden dan een ander. Sommige dieren hebben we zelf zadelmak gemaakt en anderen hebben opgeleid gekocht. Hoogst opgeleide dier loopt Z. Dus voor elk niveau wat wils.

Onze uitrij mogelijkheden zijn geweldig. We liggen direct in het bos (de meeste van onze rijbanen zijn ook omringd door het bos, waardoor herten enz. al vanaf de bak zichtbaar zijn) Slechts 1 grote weg oversteken en je zit op de hei. En ook diverse restaurants in de buurt hebben stallen/paddocks/weilanden waar je paard kan stallen zodat hij en jij heerlijk kunnen eten en even rusten op je buitenrit.

Wendy_Komen

Re: Bokkers flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:59

Hartstikke bedankt voor de informatie!!
Mijn dochtertjes vonden het helemaal geweldig. Ze gaan waarschijnlijk beide de 5x les intro kaart nemen, even kijken hoe wat en wanneer.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-19 20:46

Ik had het over flevomanege

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: RubySymfonie

ynskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:35

XRuby_SymmyX schreef:

Daarvan kan ik zeggen dat dat van de kleine ponys niet geheel klopt...

Ze hebben ook genoeg grote D ponys

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+7

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:41

Hoihoi! Ik lees al even mee, maar wordt tijd dat ik me eens voorstel :D .
Sinds 1 april ben ik naar Almere haven verhuisd voor mijn werk bij de omgevingsdienst als (trainee) vergunningverlener. Ik ben net 25 jaar en dit is mijn eerste baan. Heb nog totáál geen sociaal leven hier :') . Aangezien ik niet van het uitgaan ben en verder ook geen sport beoefen is dat een beetje lastig, op mijn collega's na haha (die gelukkig heel aardig zijn).

Nu heb ik (natuurlijk 8-) ) ook een paard. Een 3 jarige merrie van glamourdale x oscar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn eerste zelfgefokte product waar ik best een beetje trots op ben. Is een heel lieve, sociale en makkelijke merrie.

Nu vroeg ik me af of jullie nog aanraders hebben voor stalling in de buurt... Heb zelf al wel wat gezocht natuurlijk, maar ervaringen van de 1e hand zijn wel fijn om te hebben. Liefst 30min fietsen rondom almere, mag verder zijn maar niet meer dan 30min met de auto.
Ze is nog niet zadelmak dus zoek wel een locatie waar je veilig kan werken met een jong paard.
Daarnaast zoveel mogelijk buiten, in de zomer liefst 24/7 maar toch iig 8uur per dag. Hoeft niet per se gras te zijn maar wel met een maatje.
In de winter zal het wat lastiger zijn maar mijn échte minimum is dat ze toch wel 4uur per dag buiten kan staan.
Verder heb ik weinig eisen.
Beetje luxe is natuurlijk wel fijn maar hoeft niet per se mits er jaarrond goed te rijden is. Goede buitenrijmogelijkheden zou erg fijn zijn!
Qua prijs wil ik liever niet veel duurder uitkomen dan 400 euro per maand, met een max van 450. Zoek wel volpenion waar ik zelf niks hoef te doen (gaat me gewoon niet lukken qua tijd en zal ook wel eens weg zijn).

Ohja ik heb er totaal geen haast bij, tot en met oktober staat ze nog lekker in de wei. Daarna breng ik haar waarschijnlijk een maand, misschien 2 weg om zadelmak gemaakt te worden. Zal dus gaan om stalling per december/januari...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:05

Bij Zonnehoeve is nog plek in Zeewolde.
Ik vind dat een fijne stal, ligt net buiten Almere haven.
Ze fokken daar zelf paarden e leiden ze ook op.
Alle ruimte om zelf je paard ook op te leiden en in te rijden.
Ik ga er zelf volgend jaar heen met mijn dan 3 jarige.
Woon zelf overigens ook in Almere haven.

Enige is is dat het een half uur rijden naar het bos is.

En ze staan in de winter 3 uur buiten maar dikke kans dat het meer gaat worden met huidige bedrijfsleider.

Als je wat wilt weten hoor ik het wel ;)

Knappe merrie trouwens

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Choce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:38

Welkom Dunkedoo!
Leuk dier, attitude op die 2e foto ook :))

Pensionstal waar ze 's winters ook veel buiten komen is lastig.
Als je fan bent van paddock paradise zou je eens bij Almeersch hippisch centrum kunnen kijken, maar dat is wel aan de prijs.

State of Mind

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:45

Dunkeedoo schreef:
Hoihoi! Ik lees al even mee, maar wordt tijd dat ik me eens voorstel :D .
Sinds 1 april ben ik naar Almere haven verhuisd voor mijn werk bij de omgevingsdienst als (trainee) vergunningverlener. Ik ben net 25 jaar en dit is mijn eerste baan. Heb nog totáál geen sociaal leven hier :') . Aangezien ik niet van het uitgaan ben en verder ook geen sport beoefen is dat een beetje lastig, op mijn collega's na haha (die gelukkig heel aardig zijn).

Welkom!
Ik werk in Almere haven. ;-)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:08

Waar werk je dan?
Misschien ben ik je wel eens tegen gekomen ;)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:05

Silly1972 schreef:
Waar werk je dan?
Misschien ben ik je wel eens tegen gekomen ;)

Bij Idella, met die hele grote Visma vlag bovenop, in de Kerkstraat.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:19

haha zegt mij niks, kom ook zelden in de kerkstraat, maar zal het onthouden ;)

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:27

Almeersch hippisch centrum en de zonnehoeve staan idd hoog op de lijst. Alleen vraag ik me bij de zonnehoeve af of ze dagelijks voor je buiten en binnen worden gezet? Op de site staat iets van 2x per week beweging geven...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:23

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:16

Dunkeedoo schreef:
Almeersch hippisch centrum en de zonnehoeve staan idd hoog op de lijst. Alleen vraag ik me bij de zonnehoeve af of ze dagelijks voor je buiten en binnen worden gezet? Op de site staat iets van 2x per week beweging geven...

Elke dag doordeweeks, site is denk ik niet goed bijgehouden, zal het eens doorgeven.
Weekend moet je zelf regelen, maar dat komt onderling vaak wel goed.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:37

Marie111 schreef:
Kijk ook eens bij SophieBella Paradise in Biddinghuizen

https://www.facebook.com/SophieBellaPaardrijden/

https://www.sophiebella.nl/

Ook een half uur met de auto

Ik kan deze stal absoluut niet aanraden.
De reden ga ik hier niet openbaar zetten, mocht je het willen weten dan kun je een pb sturen.
Maar ik heb in de afgelopen weken uit eerste hand ervaringen mee gemaakt waar ik echt van sta te kijken

Alejandro Z1+1
Harvey specter 26-05-2017
Dressuur Jurylid zilver.

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:59

Bedankt voor de info silly, choce en ivy_power89!!
Dan laten we sophiebella maar achterwege... Ik stuur je even pb.

Ik ga binnenkort eens langs bij de zonnehoeve en Almeersch hippisch centrum om te kijken hoe het eruit ziet.

ynskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:01

Dunkeedoo schreef:
Bedankt voor de info silly, choce en ivy_power89!!
Dan laten we sophiebella maar achterwege... Ik stuur je even pb.

Ik ga binnenkort eens langs bij de zonnehoeve en Almeersch hippisch centrum om te kijken hoe het eruit ziet.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Xtern in Lelystad. Maar die zal qua reistijd op t randje liggen

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+7

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:48

Ik zit te stuiteren. Mijn pony ging lekker voor de wagen *\o/*
Waar ze eerst zo scheef als de .... was begint ze nu recht te worden en kan ik een beetje stelling en buiging vragen. Ze neemt beide leidsels steeds beter aan (ik had in het begin mijn rechter 10 cm korter, zonder dat ik het doorhad, en nog klapperde die door) en begint steeds meer te trekken en voor de eerst was haar draf sneller dan haar galop (ik galoppeer alleen in het bos omdat mvr het in de bak nog erggg lastig vind) Dit klinkt gek maar ze is zo uit balans in galop dat ze het oplost door de gaan denderen. Nu had ik eindelijk een beheerst galopje en die hield ze ook nog best lang vol.

Mijn instructeur begint zelfs al te denken aan hobby klasse menwedstrijden als het indoor seizoen gaat beginnen. Persoonlijk heb ik geen zin in wedstrijden maar aan de andere kant. Zoals ze vandaag liep :+ :D

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 14:50

Dunkeedoo welkom!

Mijn pony staat in de paddock paradise van Almeersch hippisch centrum. Ik ben er zelf heel tevreden mee. Als je geen box neemt ben je €335 kwijt per maand. Het is pas vanaf 1 april open dus ruimte voor verbeteringen waaronder schuilmogelijkheden. We staan voor elkaar klaar en er is een leuke app groep waar dagelijks fotos en filmpjes van de paarden op komen. We letten op elkaars paardjes. Mesten wordt af en toe eens verwacht maar! Is niet verplicht.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 07:46

ynskek schreef:
XRuby_SymmyX schreef:

Daarvan kan ik zeggen dat dat van de kleine ponys niet geheel klopt...

Ze hebben ook genoeg grote D ponys

Ik bedoel niet flevo manege maar flevo ponys stal sabbe. Ik heb daar geen d ponys gezien en het was er erg klein schalig. Mijn kinderen deden mee met een ponyspelmiddag en ze hadden geen kantine waar ik kon zitten maar moest van het terein af. Ik heb van 13 tot 16.30 ergens met mijn auto gestaan en daarin maar gewacht.

Ik had al een pb over sophie bella gestuurd ben erg benieuwd.

Vandaag gaan we de droompony van een vriendin ophalen en op haar uitgekozen stal plaatsen. Ze is verliefd :D ik was al mee met komen kijken.

chamion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:24

Misschien had ik dit een tijdje geleden al doorgegeven maar wij (de 2 leaseklanten en ik) lopen al een tijdje in het DA traject met mijn paard. Voor diegene die het niet mee hebben gekregen, of als ik toch niet had verteld even een overzicht. Dit overzicht is achteraf gepraat want op het moment zelf noooiiiittt over nagedacht en het bijt ons dus nu volledig terug.

Pakweg een half jaar terug had mijn paard fftje een koekkoek moment waarbij hij over een betonnen muurtje is gesprongen (pakweg 1 meter hoog) en op een mestbult is beland. Daar heeft hij zich vanaf laten glijden om bij een paard te komen die apart stond. In eerste instantie leek hij vooral schaafwonden te hebben en was zijn deken kapot in de flanken. Natuurlijk heeft hij toen 2 a 3 weken stilgestaan om dit allemaal te laten genezen. Daarna zijn we in een maand tijd hem weer rustig gaan oppakken.

Na die maand liep hij zo lekker dat mijn leaseklanten rustig gingen opbouwen richting een wedstrijdje (F8/F10/BB) en vanaf dat moment begonnen de problemen zich te uiten. Dan onregelmatig, dan een gekke pas, dan weer helemaal zuiver. Ook welk been het was wisselde enorm. Op een gegeven moment viel mij schade op aan de straal. Oliebol, hij was de vorige keer bij de smid erg onrustig en bekappen was erg lastig voor de smid. Dan loopt meneer wel onregelmatig ja. Dus weer laten komen en daarna liep die weer goed. Helaas van tijdelijke aard. Mensen die hem niet kende in zijn lopen zag er niks aan. We blijven maar rommelen. Uiteindelijk was er iemand op stal die er diverse paarden losmaakt en behandeld. Die wilde wel even voelen. Die vond hem niet goed in zijn rug, kreupel op beide achterbenen en onregelmatig in beide voorbenen en ze dacht dat dit een enkeltje inslapen zou zijn.

Makkelijk gezegd natuurlijk dus een DA erbij gehaald en uitgebreid kreupelheidsonderzoek en op de foto laten zetten. Inderdaad kreupel op beide achterbenen. Hij vreesde atrose. Foto's genomen van zijn hoef tot zijn knieën en niks te vinden. Rug gevoeld, spanning op de rug gezet. Tja, SI gewricht en knieen overbelast in de spieren/pezen. Ervoor gekozen om hem op "rust" te zetten en aan de buut te zetten. 2 weken met buut, 2 weken zonder buut en daarna erop om te kijken hoe hij loopt.

Na deze periode was het ruim 30 graden en dat wilde ik hem niet aandoen. Leaseklanten wilde erbij zijn wat vorige week niet lukte, lukte gisterenavond opeens wel. Kijken hoe hij loopt.

En er is niks veranderd |( |(
Dit betekend dat we 3 opties hebben
1- knieen en si gewricht inspuiten. Een heel duur geintje (ala 700/800 euro per keer) En zal waarschijnlijk minimaal 2x per jaar moeten gebeuren als we willen blijven rijden puur voor de hobby

2- inslapen. Daar is paard veel en veel te goed voor. Hij is nog zo happy, nog steeds de baas in de kudde van 50! paarden/pony's/jonge dieren.

3- met pensioen sturen, maar dan zou hij eigenlijk verhuist moeten worden want een stallingsgeld van 250/300 euro terwijl hij alleen maar rondloopt in de track (PP stal) en het land is vrij pittig aan de prijs (mijn stal is geweldig met heel veel dingen om te rijden en te mennen maar geen bos gebied) Maar ik wil hem geen verhuizing aandoen tenzij ik iets vind wat goedkoper is maar vergelijkbaar met waar hij nu staat. En dichter in de buurt dan waar ik nu woon. Ik wil hem niet terug op een stal/box hebben want dan wordt hij weer doodongelukkig en vervelend paard van.

Tot nu toe zit ik te twijfelen tussen optie 2 en 3. Hij is al ruim 17 jaar. Een paard wat altijd voor je wilt werken met een ontzettende will to please en hoge pijngrens (want zelfs op zijn slechtste moment liep hij heel vrolijk onder de 2 leaseklanten en wilde hij maar doorgaan) Zelfs gisteren. Bijna 2 maanden stilgestaan en gewoon lopen zoals altijd, zonder eerst te longeren. Tot die voltes moest lopen en vanaf dat moment weer slecht. En dan zet je hem terug op de track en meneer haalt nog een knuffel en gaat vervolgens in volle galop weer naar de rest van de kudde. Niks te zien.

Persoonlijk wil ik kijken hoe hij de zomer doorkomt en mochten zijn klachten erger worden kan ik hem alsnog besluiten in te laten slapen.

Optie 1 is voor mij persoonlijk geen optie. Geen garantie dat het werkt. DA vermoed dat het wel werkt als we hem minimaal 2x per jaar gaan inspuiten maar dan mag hij alleen nog maar in het bos gereden worden (en dat heeft meneer de eerste 5 jaar dat ik hem kende niet gedaan bij de vorige eigenaar terwijl hij toen op mijn werk midden in het bos stond) en nu heb ik geen beschikking over een bos in de buurt. Heel eerlijk, minimaal 1.500/1.800 euro, naast de normale kosten, per jaar in een paard wat, misschien, alleen nog maar het bos in kan terwijl hij daar al ruim 6 jaar niet in is geweest. Dus eerst weer verhuisd moet worden, zijn leeftijd. Ik vind het heel heftige optie.

Wat denken jullie hier nu van. Want ik twijfel zo ontzettend. Het ene moment denk ik eruit te zijn en het andere moment ben ik weer aan het janken en dan bedenk ik weer wat anders. En dan zie ik daar weer geen optie in.

Deze foto is van gisteren, 1 van de leaseklanten had een jeukplekje gevonden
Afbeelding

Ik vermoed dat de problemen zijn begonnen met het mestbult verhaal. Hij heeft nooit goed in zijn SI gewricht gezeten, de DA vond veel oud trauma maar hij ving het waarschijnlijk op in zijn knieën. Deze zijn overbelast geraakt met van de mestbult af glijden, tot rust weer gekomen en toen we gingen training op oog voor wedstrijden raakte het weer overbelast en begonnen dus de klachten.