Hengstenkeuze voor een Lancet x Saros x Sultan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Hengstenkeuze voor een Lancet x Saros x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-21 09:40

Hallo mensen,

Gisteren heb ik contact gehad met de hengstenhouder gezien we een veulen willen van onze merrie. Ze is een Lancet x Saros x Sultan. Het is een sensibele en pittige, maar lieve merrie van 2002. De laatste jaren wordt ze iets rustiger maar is nog steeds top fit.

Ik had eerst de zinnen gezet op Governor, maar de hengstenhouder beveelt mij Ziyech aan. Het is nog een jonge hengst maar qua karakter, exterieur en eerste oogopslag beweging spreekt deze hengst mij aan.

Wat vinden jullie van deze match? Het zou overigens de 1e veulen zijn voor mijn merrie. Uiteraard goed nagedacht en geïnformeerd bij de da of het nu niet te risicovol wordt qua leeftijd merrie.

Hieronder wat foto’s van mijn merrie.

Alvast bedankt voor advies (input)

Vriendelijke groeten,
Margrietha

[img]
Afbeelding
[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze voor een Lancet x Saros x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:52

Mooie merrie, heb je een linkje naar horsetelex? Bij Lancet x Saros denk ik in eerst instantie aan een hengst met een goed/ makkelijker karakter. Governor zou voor mij daarbij afvallen.

Ik vind Ziyech ook een aansprekende hengst, maar jong..is nog niets bekend over de nafok en van jouw merrie ook niet dus dat is een risico. Als je voor meer zekerheid wilt gaan dan kun je het beste een bewezen hengst nemen of een waarvan er meer bekend is qua nafok. Wat zijn de verbeterpunten van de merrie?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Doorzetter

Berichten: 364
Geregistreerd: 24-05-09
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-21 21:35

Elisa2 schreef:
Mooie merrie, heb je een linkje naar horsetelex? Bij Lancet x Saros denk ik in eerst instantie aan een hengst met een goed/ makkelijker karakter. Governor zou voor mij daarbij afvallen.

Ik vind Ziyech ook een aansprekende hengst, maar jong..is nog niets bekend over de nafok en van jouw merrie ook niet dus dat is een risico. Als je voor meer zekerheid wilt gaan dan kun je het beste een bewezen hengst nemen of een waarvan er meer bekend is qua nafok. Wat zijn de verbeterpunten van de merrie?


Dankjewel voor je reactie en compliment voor mijn merrie!

Precies de woorden van de hengstenhouder. Doe hier een fijne karakter bij en geen heethoofd. Dus ja Governor valt dan helaas af. Vond het een hele mooie hengst, maar gezien mijn merrie een heethoofd is (nu wat rustiger) zal zoiets idd. niet gaan matchen.

Haar verbeterpunten: minder heet, voorhand m.n. de hoeven mogen wat gelijkmatiger. 1 is net wat breder dan de ander. Verder heeft ze een goed karakter, werkwillig en intelligent.

Het is dat ik enorme pech met haar heb gehad met een valpartij en zelf een ongeluk, anders was ze zeker verder gekomen in de dressuur. Hieronder een foto (link) horsetelex.

Afbeelding


Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze voor een Lancet x Saros x Sultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:06

Jammer inderdaad, bedankt voor het linkje naar horsetelex.

Wat wil je verbeteren aan haar qua gangen verder? Als Ziyech goed op zijn hoeven staat dan is het wellicht een optie die je kan overwegen. Alleen geen bewezen hengst dus.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers