Fokadvies Chaman X Emilion

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
koend
Berichten: 1225
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Fokadvies Chaman X Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:51

Die link vind ik echt de max. Bij bijna elke hengst vertelt Judy-Ann op het einde wat de hengst toevoegt. Vermogen, voorzichtigheid, bloed, een meewerkend karakter, springtechniek ...


Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 22:14

koend schreef:
Die link vind ik echt de max. Bij bijna elke hengst vertelt Judy-Ann op het einde wat de hengst toevoegt. Vermogen, voorzichtigheid, bloed, een meewerkend karakter, springtechniek ...


Persoonlijk heb ik wat minder met die teksten.

Zie liever een kwpn rapport en ervaringen van mensen. En niet een verkooptekst.

Mama van mijn lieve meisjes

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:23

Knert schreef:
Vrijspringen staat nog steeds op het lijstje. Inmiddels kan ik zelf al weer heel veel. De tweede operatie is nog niet geweest. Dus ik zou het in deze dagen moeten doen of wederom op hold moeten zetten.

Diegene met wie ik samen dit paard oppak is een man die veel springpaarden heeft begeleidt. Hij geeft aan dat dit dier zeer veel vermogen heeft. Ondanks haar conditie ze veel karakter toont.

Maar hoe hij dat ziet? En of dat ook echt zo is?!?

Zal de volgende keer vragen of ik hem mag filmen.


Vast wel, maar een filmpje geeft inderdaad de meeste informatie qua techniek, handigheid etc.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fokadvies Chaman X Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-21 18:32

Nou de merrie heeft een check up gehad en is opgevoeld. Een iets groot follikel rechts en de baarmoeder had iets mooier gekund.

Nu werd mij gezegd dat het vaker zo kan zijn aan de start van de hengstigheid. Niets om mij grote zorgen over te maken. Wel een vervolg afspraak gemaakt voor de zekerheid.

Echter zag ik dat Tornesch geen guste regeling heeft. En incl de bijkomende kost ivm diepvries. Gaat dat grapje ruim 2000 euro kosten. Met een merrie die nu geen 10 scoort.

Mmm. 9 april opnieuw controle.

Mama van mijn lieve meisjes

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies Chaman X Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:20

Dat risico zou ik denk ik niet nemen, wellicht is het interessanter om een goede jonge hengst te kiezen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 12:42

Elisa2 schreef:
Dat risico zou ik denk ik niet nemen, wellicht is het interessanter om een goede jonge hengst te kiezen.


Ja. Ik wil de controle ff afwachten. Die is zaterdag. Dan laat ik me goed voorlichten.

Mama van mijn lieve meisjes

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-21 15:56

Knert schreef:
Elisa2 schreef:
Dat risico zou ik denk ik niet nemen, wellicht is het interessanter om een goede jonge hengst te kiezen.


Ja. Ik wil de controle ff afwachten. Die is zaterdag. Dan laat ik me goed voorlichten.


Controle was goed. Merrie was goed te pas. Alle onzekerheden zijn van tafel. Bij een uitgebreid controle onderzoek was de grote follikel weg. En baarmoeder was verder goed.

De 20e doen ze standaard een kweek. Dan moet het daarna gebeuren. Dus spannend.

Mama van mijn lieve meisjes

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fokadvies Chaman X Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-21 10:09

Nou een update. Ik heb toch echt het meeste gevoel bij het advies van janderegelaa.
Dus morgen toch Tornesch. Ik krijg er spijt van als ik dat gevoel niet opvolg.

Overigens Wiemselbach gesproken over de ontbrekende guste regeling en ze willen mij hierin tegemoet komen met een 2e hengst (vers) mocht het niet pakken.

Kan niet anders zeggen dat ze hierin erg goed zijn. De tweede keus zal hij mij morgen in adviseren nadat hij de merrie heeft bekeken.

Ook wederom een geweldig stukje service die zij mij bieden. Tot nu toe bijzonder prettig!

Dus ja! Spannend!

Mama van mijn lieve meisjes


Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies Chaman X Emilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 08:58

Altijd goed om je gevoel te volgen, en mooie regeling die ze aanbieden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 9 bezoekers