hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PuurPaard
Berichten: 75
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: opglabbeek(B)

hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-22 11:00

Ik zoek een passende ( commerciƫle) hengst voor mijn dressuurmerrie.

Vader is Special agent amour van San Amour
moeder is van Cappucino van de Berkenbroeck van Contender

1.73 hoog
Ik verbeter graag de bovenlijn, ik vind ze ook vrij lang
ze heeft 3 correcte basisgangen met een correct achterbeen maar mag meer beweging tonen uit de schouder.
Ik vind ze vrij zwaar in hoofd/hals


merrie is enkel uitgebracht op jonge paarden competitie vlak na het zadelmak maken met mooie punten, nadien stil gezet door trauma, kan nu enkel nog dienen voor de fok.

Ik heb geen goede foto's van de merrie op stand. Dit is 1 dag na de bevalling.

Afbeelding




Haar veulen van 2 jaar geleden van Finest selection:

Afbeelding

Haar veulen van dit jaar van For Real:


Afbeelding


Op zich ben ik meer dan tevreden over de veulens. Het veulen van Finest Selection mocht iets meer front hebben ( lijkt niet zo op de foto) en het veulen van For Real had net iets meer lengte mogen hebben. Verder zijn ze super makkelijk kwa karakter, de Finest Selection is nog net meer 'sok' als de For Real, maar alle 2 eerlijk, tam, etc.

Het is de bedoeling om het veulen van volgend jaar te verkopen.


Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:51

Dit is niet de meest voordelige foto van de merrie, wil je duits of kwpn fokken? of maakt het niet uit? Het veulen van Finest Selection spreekt mij het meeste aan zo.

Heb je misschien wat betere standfoto's van de merrie?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

PuurPaard
Berichten: 75
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: opglabbeek(B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-22 12:11

Duits, KWPN, bwp maakt niet zozeer uit. Als ik puur voor mijzelf fok kies ik wel heel bewust voor Duits. Mijn persoonlijke favoriet is ook de finest selection, maar de veearts, hoefsmid etc zeggen allemaal dat de For Real beter gefokt is.
Ik zal eens kijken of ik snel wat foto's kan maken van de merrie, maar zo vlak na een bevalling zijn deze nooit echt ideaal -O-

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:18

Nee, dat klopt..dat maakt het ook moeilijk om haar bouw goed te beoordelen. Nu lijkt ze iets bol/ strak op de lendenen maar dat kan ook nog door dracht/ bevalling komen.

De For Real lijkt mij ook vrij kort, wellicht is Floyd interessant, die viel me op als een hele complete hengst. Mooi front, langgelijnd, veel souplesse en drie goede gangen met voor een Furstenball ook hele goede galop.

Of richting het Finest Selection bloed For Ferrero of een zoon van hem. Je merrie lijkt mij trouwens niet zo lang op de foto's maar het is wel lastig beoordelen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

PuurPaard
Berichten: 75
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: opglabbeek(B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-22 15:10

Snel wat foto's los in de paddock...
Ik snap wel wat je bedoelt met de lendenen, dit had ze minder tot niet toen ze nog in training stond en valt nu wel op na de dracht maar het is misschien een aandachtspunt om mee te nemen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:22

Dat geeft wel een beter beeld, de stand van het achterbeen is imo ook een aandachtspuntje. Te lang vind ik haar niet, juist mooi in model qua lengte. Ze is wat kortbenig waardoor dat meer zo lijkt volgens mij. Ik vind het front wel mooi maar ze zou wat meer "nek" mogen hebben inderdaad. De lendenen vallen me hier wel mee.

Als ik de foto's zo zie dan denk ik richting For Ferrero of een zoon van hem, denk dat je dan het front kan verbeteren, het voorbeen en wat luxe toe kan voegen.

Out of the box en minder commercieel denk ik aan de hengst Kyando, luxe hengst met een fijne beweging, mooi front en goede draf.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

simpie94

Berichten: 829
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 10:36

Kyando is volgens mij geen hengst meer.

Hengst die een beetje zelfde type heeft is Lord Romantic. Blijf je ook met Duitse bloedlijnen werken.

Of Frankie Lee. Merrie heeft zelf voldoende maat. Hengst kan fijn bewegen. Heb er zelf nog niet heel veel veulens van gezien behalve 1 hele goede. Volgens mij worden zijn eerste veulens ook nu geboren.

L' Esprit v. Goodtimes Z1 nu met pensioen
Emy de Woude v. Star van 't Broek
Enjoy H v. Tango (Ster, IBOP, PROK, Sport)
Omi H v. Daily diamond (Voorlopig Keur, PROK)

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: hengstenkeuze Special agent amour x Cappucino van de berkenbroeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:32

Ik zie het..zonde, hij staat nog wel op de site.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Django_Mette, miekxlady97, Willemiens en 6 bezoekers