Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:53

denisesilver schreef:
_San87_, kan je uitleggen waarom je de stap minder vond?
Elisa, tja ik vind dat je van zo'n filmpje van die 30 dagentest niet veel kan zeggen. Ze staan daar pas aan het begin van de africhting.
Moederlijn zegt in principe net zoveel als de hengst. Het gaat meer om de verervingskracht van hengst of moederlijn dat het verschil maakt. Een merrie kan nog zo bewerkbaar zijn, als ze dat niet vererft heb je er nog niks aan


Ik post dit filmpje zodat je kan zien wat zijn "natuurlijke" aanleg is, en wat er in gereden/ getraind is.

En dat laatste is precies wat ik zeg wbt sportprestaties in de moederlijn.

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 16:57

Elisa2 schreef:
denisesilver schreef:
_San87_, kan je uitleggen waarom je de stap minder vond?
Elisa, tja ik vind dat je van zo'n filmpje van die 30 dagentest niet veel kan zeggen. Ze staan daar pas aan het begin van de africhting.
Moederlijn zegt in principe net zoveel als de hengst. Het gaat meer om de verervingskracht van hengst of moederlijn dat het verschil maakt. Een merrie kan nog zo bewerkbaar zijn, als ze dat niet vererft heb je er nog niks aan


Ik post dit filmpje zodat je kan zien wat zijn "natuurlijke" aanleg is, en wat er in gereden/ getraind is.

En dat laatste is precies wat ik zeg wbt sportprestaties in de moederlijn.

Okee duidelijk! Toch denk ik dat je wat betreft natuurlijke aanleg beter aan de hand van een losbeweeg filmpje kan beoordelen dan aan een filmpje van een paard wat net onder het zadel is?

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:12


denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 18:57

Elisa2 schreef:
Mee eens, maar die kon ik niet zo snel vinden..


[F-AM] Wat denken jullie hier van?
In dit topic word hij besproken

Jaa dat topic :D
Toch behoorlijk wat verschillende meningen

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 21:22

cjb schreef:
Je kunt de volgende hengsten ook bekijken:

Foreign Affair
Ziesto
Bel Amour
Giovanni

Weet niet of ze nog beschikbaar zijn of waar ze staan

Bedankt!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:19

Ik heb het meeste even door gelezen, en breng ook nog even wat in..

Indian Rock; geeft ontzettend mooie veulens. Veel ras en uitstraling en beweging. Zeer correct ook, ik ben er weg van. Draagt wel het wffs gen, hoewel ik daar zelf niet bang voor ben.

Giovanni; Ik heb nog niet veel nakomelingen van hem gezien, maar wat ik heb gezien was gewoon goed. Veel buiging in de gewrichten en fijn karakter.

Bernay; Ik vind hem zelf geweldig, maar mijn man vindt hem 'eng' in het achterbeen. Dat kan ik begrijpen.. Hele aparte hengst, ben erg benieuwd naar zijn nafok.

Nog een paar nieuwe bijdrages:
Janeiro platinum. Ik vind hem buitengewoon goed. Veel paard, veel bot, correct en veel beweging met een mooie bloedlijn.

Jovian; mijn persoonlijke favoriet O:) echt een bijzonder goed paard. Ik denk dat hij heel ver gaat komen.
Het is al veel aan bod geweest hier, maar dit is een hengst die zoek groot als klein (dragend) kan gaan.

Le Grand Ayden (Grand Galaxy Win) is net door naar de 2de bezichtiging, maar wellicht eentje om in de gaten te houden. Iemand droeg het al eerder aan, maar als je ziet hoe hij kan dráven en dan in de draai en vanuit stilstand zijn achterbeen kan gebruiken, is bijzonder goed te noemen. ik ben misschien iets bevooroordeeld,
Aangezien hij de kleinzoon uit onze merrie is, maar ach...

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 12:01

@Vulina, ik had toch wel verwacht dat iemand Jovian al zou hebben aangedraagt. Zie hem vaak worden aangedragen in hengstenkeuze topics, zal m zo opzoeken. :D
Ik heb toendertijd bij Cees van Etten een Giovanni gezien. Toen was hij net goedgekeurd. Maar allemachtig wat kon dat veulen lopen zeg :oo . Nu denk ik wel dat dat veelal ookwel aan de merriestam zal liggen. Vind wel dat paarden uit die lijn een wat korte bovenlijn, en dan vooral de hals, hebben.
Janeiro Platinum is dit jaar goedgekeurd dacht ik?
Van Bernay ben ik niet weg, wel idd een aparte.
Ik ben weg van de nakomelingen van Grand Galaxy Win :j

Zal zo even kijken :D

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 16:20

Jovian is drager van WFFS. Wel iets om rekening mee te houden

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 16:59

cjb schreef:
Jovian is drager van WFFS. Wel iets om rekening mee te houden

Zeker en dat wist ik ook, verder is de merrie WFFS vrij dus wat dat betreft is het geen probleem. Echter ben ik wel van mening dat je niet door moet blijven fokken met paarden die een geneffect dragen, maar dat is een ander topic

livaro

Berichten: 33
Geregistreerd: 27-12-13
Woonplaats: Meerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:24

Rex_Rolfo schreef:
Kennis van me is fan van Bernay (link). Niet helemaal vrij bloed (vv=Jazz), maar in het kader van minder gepromote hengsten: wat vinden jullie van deze? Nadeeltje is misschien dat hij wel bij diverse Duitse stamboeken maar niet KWPN goedgekeurd is.


Bij bernay wel opletten hij fokt ze veel met verticale halzen en de rug wat weg.... maar kunnen wel heel goed bewegen

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 15:49

Even misschien een update voor mensen die geïnteresseerd zijn in Johnny Depp, hij staat voor komend jaar ter dekking :D