Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:08

Hoi.

Ik ben aan het rond kijken voor een hengst voor de merrie van Rubinstein.
Ik ben super onbekend op fok gebied, en hengst keuze vind ik dan ook heel lastig.

Wat wil ik fokken?:
Een goed dressuur paard, commercieel interresant voor hier in amerika.

Wat hoop ik te verbeteren?
De nek hoger aangezet.
Wellicht wat compacter?
De gangen met wat meer suspensie, die mogen wst minder vlak.
Wat meer opwaarts gebouwd
Sterker achterbeen
Chiquer type

Merrie is 1.66-1.68m
Ik zou graag wat groter willen fokken.

Ze heeft een veulen van Everdale gehad en een veulen van Sternlicht.

Iemand trouwens ervaring met Springbank II VH?

Foto van pedigree

Afbeelding

Foto van de merrie

Afbeelding

Dank jullie wel voor het meedenken


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:33

Dit is geen nakomeling van DE Rubinstein. Dit is een andere Rubinstein. Niet de bekende Rosenkavalier zoon uit de stam van Herbert de Baey.
Commercieel interessant zal je het veulen niet krijgen denk ik. In ieder geval niet in Nederland, daar is het papier niet interessant genoeg voor. Weinig predikaten en weinig sport.
Waarom wil je je richten op dressuur? Ik zie met Ladykiller, Joost en Abgar meer aansluiting bij springhengsten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:53

Gezien het papier zou ik voor een goede springhengst gaan. Ik ben fan van de hengst Whitesnake of ik zou gaan voor een van de zonen van de beroemde hengst Cassini I.

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:51

Zou eerder voor een goed bewegende springhengst gaan ( misschien krijg je een leuke hunter :D)

Al was mijn Joost x Abgar x Wagner behalve een goede springer ook echt een bovengemiddeld goed dressuurpaard.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:51

Maar Lorenz zit ook achter Flemmingh en geeft goede beweging door, het is "oud" bloed allemaal.

Hoe waren de veulens van Everdale en Sternlicht? en je zegt voor hier in Amerika..zoek je dan ook een hengst die daar staat? of maakt dat niet uit?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:55

Als het commercieel intressant moet zijn zou ik proberen een goede hunter te fokken met dit bloed.

Een springhengst met een behoorlijk volbloed aandeel zou ik kiezen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 00:55

Elisa2 schreef:
Maar Lorenz zit ook achter Flemmingh en geeft goede beweging door, het is "oud" bloed allemaal.

Hoe waren de veulens van Everdale en Sternlicht? en je zegt voor hier in Amerika..zoek je dan ook een hengst die daar staat? of maakt dat niet uit?


Ik zit toch te twijfelen of ik haar zal gebruiken dit jaar. Ik vond dat oude bloed juist wel een beetje interresant. Maar idd commercieel is het niet echt, sn dat moet wel, veulen is voor de verkoop.
Ze is idd wellicht beter voor een spring paard. Ik vond de everdale correct gebouwd, maar niks speciaals, beetje grove kop ook. Sternlicht was wel wat chiquer en mooier gebouwd. Hij moet hier beschikbaar zijn maar mag gewoon in europa staan. Diepvries is prima.

Toch misschien een beter idee om met de ferro of die van johnson x jetsetd te gaan dit jaar.

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-18 00:56

NatasjavE schreef:
Als het commercieel intressant moet zijn zou ik proberen een goede hunter te fokken met dit bloed.

Een springhengst met een behoorlijk volbloed aandeel zou ik kiezen.


Iets als Lauries crusador?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 07:40

Lauries Cruisador XX heeft het met name in de dressuurrichting goed gedaan.

Als je de dressuurrichting in gat zou ik geen volbloed doen. Wil je dan veredelen zou ik Trakhenerbloed doen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:20

estherpitout schreef:
Elisa2 schreef:
Maar Lorenz zit ook achter Flemmingh en geeft goede beweging door, het is "oud" bloed allemaal.

Hoe waren de veulens van Everdale en Sternlicht? en je zegt voor hier in Amerika..zoek je dan ook een hengst die daar staat? of maakt dat niet uit?


Ik zit toch te twijfelen of ik haar zal gebruiken dit jaar. Ik vond dat oude bloed juist wel een beetje interresant. Maar idd commercieel is het niet echt, sn dat moet wel, veulen is voor de verkoop.
Ze is idd wellicht beter voor een spring paard. Ik vond de everdale correct gebouwd, maar niks speciaals, beetje grove kop ook. Sternlicht was wel wat chiquer en mooier gebouwd. Hij moet hier beschikbaar zijn maar mag gewoon in europa staan. Diepvries is prima.

Toch misschien een beter idee om met de ferro of die van johnson x jetsetd te gaan dit jaar.


Ik vind het ook oude bloed ook wel interessant, maar de moederlijn is niet heel bijzonder. Ik zou denk ik ook voor een goede allround springhengst gaan en omdat het een Joost/ Abgar combinatie is, zit ik te denken aan een Roelofsen hengst.

Als je echt commercieel richting de dressuurkant wilt fokken dan is Ferro/ Johnson bloed interesanter.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

estherpitout

Berichten: 602
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haarlem

Re: Hengst voor Rubinstein x Palfrenier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-18 00:04

Ik heb besloten toch voor een andere merrie te gaan. Ze is een Glocks Johnson x Jetset D
Commercieel een veel betere keuze

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:55

De merrie uit je openingskoers is 20 tegen de tijd dat het veulen er zou kunnen zijn is die 22. Niet echt een ideale combinatie zon leeftijd met een veulen. Als die überhaupt nog drachtig wil worden.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:32

estherpitout schreef:
Ik heb besloten toch voor een andere merrie te gaan. Ze is een Glocks Johnson x Jetset D
Commercieel een veel betere keuze


Verstandig, succes ermee!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers