Springhengst gezocht voor merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:30

Ik zou de merrie eerst eens zelf oppakken en starten en kijken of ze uberhaupt goed kan springen. Als ze voor ruiters anders dan jijzelf niet te hanteren is moet je er vooral niet mee fokken. :n Dat is niet het fokdoel van het stamboek. Op wedstrijd kom je er snel genoeg achter of ze voor jou en betere ruiters wil en kan werken of niet. :j


Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 15:43

Lami : Balou lijkt inderdaad een fijne hengst. Helaas geen nakomelingen en daarom weet ik niet hoe zijn veulens uitpakken.

UK_eef: mijn doel is ook niet km nu of volgendjaar te fokken. Springen kan ze wel dat weet ik. Ze is al beleerd maar staat even op te groeien.
Daarnaast is het niet dat als ik een veulen fok het voor een ander is. Ik fok 1 veulen voor mijzelf. Mijn merrie is van mijzelf en hoeft dus ook niet met andere mensen te zijn dus dat is bijzaak.

Ik wil een hengst die haar min punten verbeterd, een langer en wat luxer paard.

Elisa2

Berichten: 36691
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:07

Voor een goed karakter en een bewezen hengst moest ik denken aan Tangelo van de Zuuthoeve, volgens mij fokt hij ook genoeg lengte door.

Een andere hengst waar ik hele fijne, luxe en goedbewegende veulens van heb gezien is Jenssen VDL.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 16:17

Elisa2: tangelo heb ik ook aan gedacht, geeft wel hele wisselende nakomelingen, qua karakter maar ook qua bouw.

Jenssen vdl heb ik nog niet veel vam gezien, oogt als een goede hengst, ga me in bem verdiepen. Bedankt!

Sita_xx

Berichten: 1622
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:19

Ik blijf bij Gaillard. Fokt voldoende lengte en stokmaat, komt uit bewezen stam. Fokt mooie en vooral brave paarden. Het enige is dat ik zn kruis niet zo mooi vind.

Il est balou lijkt me ook een fijne hengst met voldoende lengte.

Impressive dan?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 20:47

Impressive gaat zeker lengte toevoegen. Of hij op deze merrie veredelt daar twijfel ik aan, maar hij geeft ze wel mooi! In combinatie met mijn bloederige merrie heb ik er een heel mooi hengstveulen van lopen, maar wel een met meer massa dan de merrie.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sita_xx

Berichten: 1622
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 08:44

Gomir daar heb je denk ik wel gelijk in. Ik dacht idd vanwege de lengte. Maar met douglas erachter krijg je denk ik wel veel massa. Dat is bij deze merrie niet nodig.

Ik heb trouwens ook fijne nakomelingen gezien van Jardonay. Karakter daarvan weet ik niet. Maar wel groot, veel lengte, en niet al te veel massa.

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:20

Onze merrie is nu drachtig van High Shutterfly, hele lieve hengst in de omgang, lengte en hoogte. Geeft mooie nakomelingen. Moeders kant is van de Sina lijn.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:22

Met jonge hengsten als Jenssen, Jardonay en ook wel Impressive is noch steeds een beetje afwachten hoe ze vererven.
High Shutterfly is in type vererving idd een goede optie. Karakter heb ik geen ervaring mee, hoewel de Sina's vaak best scherp zijn

life is a roller coaster, you just gotta ride it

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 18:22

Gaillard en impressive gaan hem inderdaad niet worden. Ik denk dat deze iets teveel massa doorgeven.

Il est balou is er wel eentje om in mijn hoofd te houden, oogt als een goede hengst met veel lengte en weinig massa.

Jardonnay weet ik niet, oogt wel als een goede hengst maar is inderdaad nog jong en afwachten. Ik weet niet of het verstandig is om nog een jonge hengst op deze merrie te zetten omdat ouders ook al erg jong zijn.

Zelfde voor High Schutterfly, zit wel Chin chin achter en die vind ik zelf dus echt niet fijn. Silvio I zijn ook niet de makkelijkste.


De twee beste tot nu toe maar alsnog twijfel zijn Il est balou en Vagabond de la pomme.

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:47

Mijn paard is gedekt door Gaillard de la pomme, zijn er nog meerdere door deze hengst gedekt?
Die van mij is een Baltic VDL x Burggraaf, en het veulen verwachtten we rond 22 maart. :D <3

Ga je trouwen? Bruidskapsels, bruidsmake-up, opsteekkapsels, gelegenheidsmake-up, haarstyling en fotoshoots.
https://www.irishairandbeauty.nl

Sita_xx

Berichten: 1622
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:01

Ik rijdr op een 4 jarige gaillard

Firegirl
Berichten: 948
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:12

Lami schreef:
Met jonge hengsten als Jenssen, Jardonay en ook wel Impressive is noch steeds een beetje afwachten hoe ze vererven.
High Shutterfly is in type vererving idd een goede optie. Karakter heb ik geen ervaring mee, hoewel de Sina's vaak best scherp zijn


De High Shutterfly's die ik ken zijn fijn van karakter en mooi en elegant qua type. Zou ook mijn suggestie zijn voor deze merrie.

Stap ook over naar Tibber. Als je een energiecontract afsluit, ontvangen we allebei 50 € tegoed om te besteden in de Tibber Store. ⚡ Lees hier meer: https://invite.tibber.com/z1r2wj22

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Springhengst gezocht voor merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:16

Ik ken er werkelijk niet veel van maar weet wel dat cicero z van paemel rustig karakter doorgeeft. Kan je eens naar kijken of het qua eisen verder in de buurt komt want dat durf ik werkelijk niet te zeggen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers