Fokadvies voor mijn bonte fjord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:54

pompadour schreef:
Mer1980 schreef:
Wat een leuke pony en als ik het goed begrijp wil je gewoon weer een leuke kruising. Ondanks dat er ook KWPN achter zit (25%) zie je dat niet terug ze heeft echt de bouw van een Fjord, maar dan met een leuk kleurtje, als je hier een Quarter op zet krijg je een duikboot en dat lijkt mij niet handig.

Ik zou voor een Du Bois pony gaan, die hebben vaak ook flink front net als je merrie maar zijn iets luxer of hoogbeniger. Je zou ook uit kunnen wijken naar een Arabisch volbloed, er zijn een heleboel leuke recreatie kruisingen uit gekomen zoals de Haflo-arabier. ook KWPN-ers hebben een percentage arabisch bloed ver weg zitten, dus die kruising zal niet gek zijn.

Laat je ons nog even weten wat het geworden is?



je gaat toch geen paard met een pony kruisen .


Hmmm nee ik niet, waar zie je dat precies staan? Ik adviseer namelijk een Dubois pony, geen paard. Dat KWPN-ers ook arabisch bloed voeren heeft niets te maken met het kruisen van een paard met deze pony, al wordt dat nog regelmatig gedaan, dat is in deze niet mijn advies.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:27

Ik heb een hele leuke goedgekeurde arabisch volbloed hengst staan die naar mijn idee aan je wensen voldoet al heeft hij geen apart kleurtje.
Is zeer veelzijdig, kan goed springen en heeft meer als voldoende pit. Daarnaast zeer nette en correcte gangen.
Met een stokmaat van ca. 152 past hij ook nog mooi.
Komt uit bewezen ren en endurance lijnen en staat voor aankomend jaar nog gunstig ter dekking.
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Fokadvies voor mijn bonte fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 16:43

Wauw kyrke wat een beest! Gaaf zeg. Jammer dat het geen paard is.