Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marinab1
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-01-17

Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-18 21:58

Voor onze 5 jarige merrie zpeken wij eventueel een hengst omdat mijn dochter voor langere tijd geblesseerd is door een ongelukkige val |(
Ze is sensibel heet watervlug onzeker kan enorm springen wat kort in de rug fantastische stap,draf mag beter,galop ok onrustig in de aanleuning en echt een portret!
Iemand een suggestie?


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:55

Graag een standfoto van de merrie. Dat zal al een beter beeld geven van welke hengst eventueel past bij de merrie.

Marinab1
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 12:43

Afbeelding

petraaken schreef:
Graag een standfoto van de merrie. Dat zal al een beter beeld geven van welke hengst eventueel past bij de merrie.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:39

Kijk naar een type hengst die langgelijnd is in rug en hals en niet zo'n afgedraaid kontje heeft. Hoe groot is de merrie? Wil je het sensibele eruit of is dat geen aandachtspunt?

life is a roller coaster, you just gotta ride it

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:53

Op de aanleuning na precies mijn Biscayo (draken) merrie! Ik heb besloten er niet mee te fokken, omdat ik bang ben dat ik iets fok wat ik alleen zelf leuk vind.. Mocht de situatie veranderen (door blessure bijvoorbeeld) zou ik kiezen voor Alexandro P., geen springer maar ik verwacht dat hij zowel karakter als type zou verbeteren (meer lengte).

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Marinab1
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 19:51

Princesj schreef:
Op de aanleuning na precies mijn Biscayo (draken) merrie! Ik heb besloten er niet mee te fokken, omdat ik bang ben dat ik iets fok wat ik alleen zelf leuk vind.. Mocht de situatie veranderen (door blessure bijvoorbeeld) zou ik kiezen voor Alexandro P., geen springer maar ik verwacht dat hij zowel karakter als type zou verbeteren (meer lengte).

Oh ja wij dachten dat ze het karakter van mama had
Heb je een foto en van welk jaar is jouw merrie?
Alexandro kennen we heel goed heeft bij ons op stal gestaan en ze wil idd meer dressuur bloed maar liever geen gelders!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:46

Afbeelding

Dit is mijn merrie, zij is van 2011. Ik spring er niet mee i.v.m. gebrek aan talent aan mijn kant.

Een hele nuchtere dressuurhengst zou ik zo niet weten, misschien een nakomeling van Oscar?

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:52

Als je voor een echt nuchtere wilt gaan, is Spielberg wellicht een optie? Geeft maat, massa en een goed karakter. Of Vivaldi.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:00

Ailill schreef:
Als je voor een echt nuchtere wilt gaan, is Spielberg wellicht een optie? Geeft maat, massa en een goed karakter. Of Vivaldi.


Spielberg kan enorm strooien met maat, ik ken reuzen maar ook veel Eponys (uit een paard merrie), ik zou dat niet durven.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Fokadvies merrie biscayo x tangelo vd zuuthoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:08

Alexandro P kan ook behoorlijk springen hoor! :D

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')


Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:16

Princesj schreef:
Ailill schreef:
Als je voor een echt nuchtere wilt gaan, is Spielberg wellicht een optie? Geeft maat, massa en een goed karakter. Of Vivaldi.


Spielberg kan enorm strooien met maat, ik ken reuzen maar ook veel Eponys (uit een paard merrie), ik zou dat niet durven.
Serieus? Ik ken echt alleen maar reuzen.

Een bevriende fokster heeft aardig wat leuke springmerries staan en wilde een jaar met enkele merries meer allround fokken. Toevallig zijn die merries beide niet heel groot, terwijl de veulens de grootste v.h. hele stel zijn.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers