Kennen jullie een leuke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CarlaLover

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-08-15

Kennen jullie een leuke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:04

Hallo iedereen!
Ik zou graag mijn merrie van 1m40 nog laten dekken door een hengst van rond de 1m60, zodat ik ongeveer een klein paard heb ipv een pony. ik hoef geen commentaar op het feit dat ik pony en paard kruis.
Ik vroeg me enkel af of jullie leuke hengsten kennen omdat ze meeste hengsten tussen de 1m65 en 1m80 ofzo zitten.
liefst geen vosse of bruine paarden aanbieden en liefst ook geen arabieren!
Mijn merrie is gitzwart en zou graag ook een zwarte hengst erop zetten of een speciale kleur zoals Perlino.
Ik had een perfecte gevonden voor haar maar die gaf geen garantie op een levend veulen en dat zou ik wel graag willen.
Het zou voor zowel dressuur als springen zijn maar liever dressuur richting
de hengst mag ook niet te breed zijn want mijn merrie is zelf al een hele fijne van bouw
Duss mensen, shoot!


Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:11

Ten eerste krijg je nooit een klein paard als je jouw merrie laat dekken door een rijpaardhengst. Je zal een E pony krijgen. Ten tweede is op kleur fokken niet verstandig. Ten derde zal je nooit garantie krijgen op een levend geboren veulen. Ten vierde kunnen we nooit een dekadvies geven zonder standfoto en verbeterpunten.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

CarlaLover

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:16

in belgie hebben we geen E-pony's :o
Ik weet dat fokken, gokken is en er altijd wel een ander kleur kan uitkomen, ik zou het veulen ook niet wegdoen of haten omdat het niet zwart is... ik ben gewoon voor zwarte paarden :)
Ik ben al hengsten tegengekomen waar je wel garantie hebt. daarmee bedoel ik dus dat je niet elke keer als ze niet vol dat je terug voor het sperma moet betalen.
Is deze foto goed? Ik heb niet echt goeie foto's waar ze mooi op staat (die vlekken zijn van de foto ;))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CarlaLover op 24-06-18 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:19

Een levend veulen garantie is niet standaard, wanneer je dat wilt vallen er heel veel hengsten af.
Dat je minder hoeft te betalen bij een gust verklaring is meer standaard.

Een foto, afstammeling van de merrie en welke verbeterpunten er zijn is handig voor advies.

[o]

CarlaLover

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:24

Oke, en garantie dat ze wel vol geraakt?
Ze is een New forest pony en haar vader is Klootwijkshoeve's walter
echt heel veel verbeterpunten heb ik niet voor haar, voor mij is ze bijna perfect, enkel dat ze wat soepeler mag zijn en meer achterhand, maar dit hangt ook af van de training? en ook in de omgang met mensen, maar ik denk dat ze vroeger al van alles heeft mee gemaakt
Laatst bijgewerkt door CarlaLover op 24-06-18 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kennen jullie een leuke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:27

Op de foto lijkt ze iets overbouwd te zijn, maar dat kan ook door het moment komen. Moet de hengst bij KWPN ggk zijn, of maakt dat niet uit?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

CarlaLover

Berichten: 20
Geregistreerd: 15-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:30

dat is mag, maar is niet verplicht

en is ze dat ook op de foto's? Ik vind eigenlijk van niet..

Afbeelding

Afbeelding


petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Kennen jullie een leuke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:08

F-AM --> EHK. Verplaatst om dat dit het correcte forum is voor dit soort vragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 6 bezoekers