Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

s0173957

Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 10:11

Dit jaar is ze al gedekt en drachtig, maar om eens een gedacht te krijgen van waar anderen aan zouden denken naar volgende jaren toe...

9jarige Staatspremiemerrie Snap Dragon
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... nap-dragon
San Amour x Rotspon x Weltmeyer x Matcho AA, 4 generaties staatspremie na elkaar.
3/4 zus van de ggk hengst Sean Connery I en de op de PSI-veiling voor €800 000 verkochte Sean Connery II.
Halfzus van de moeder (v Hohenstein) Her Highness O stond in 2014 op de 58e plaats op de WBFSH ranking.
https://www.horsetelex.nl/horses/family ... nap-dragon

Afbeelding

Filmpje van in 2014 met haar toen 6 weken oude (eerste en tot nu toe enige) veulen van Dante Weltino.
Paard ken ik buiten dit filmpje niet dus kan niet zeggen hoe die is uitgegroeid.
https://www.youtube.com/watch?v=JP2-h0jOqzc

Karakter is heel meegaand aan de hand, onder het zadel weet ik niet want ik heb ze nooit gereden gekend.
Niet te veel lengte in het lijf en voldoende massa zijn de verbeterpunten voor de hengst.
Bewegingen zijn ok en heb ik niet speciaal een opmerking naar. Goeie motor achteraan, mss een klein beetje meer schoudervrijheid mocht wel.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Rachral

Re: Hengst voor San Amour x Rotspon x Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:34

Kijk eens naar Escolar of een van zijn nakomelingen. Maat, massa en beweging..!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:56

Zo, die komt uit een mooi lijntje..waar is ze dit jaar drachtig van? wil je een duitse hengst of kwpn?

Als eerste denk ik dat het Donnerhall bloed mooi combineert met dit lijntje. Maar eigenlijk kun je een hele hoop kanten op.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:07

Als de merrie zelf voldoende maat mee kan nemen: Escamillo?

Of anders Livaldon?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 10:39

Ze is nu drachtig van Just Wimphof. Dus de link naar Donnerhall is dit jaar al gelegd.
Escolar was trouwens nr 2 op de lijst.
Escamillo is idd een topknol maar we vinden maat heel belangrijk en daarom viel die af.
Andere kandidaten waren dit jaar Furst Toto owv de link naar Furstenball, waar iets verder in de lijn 2 ggk hengsten van zijn.

Voorkeur is een Old gekeurde of erkende hengst, maar daar pin ik me niet op vast, JW is dat tot op heden ook nog niet.
Ik sta open voor alle suggesties, zo komen er mss hengsten boven waar ik zelf niet bij stil stond maar toch zouden kunnen passen.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:12

Grappig ik moest ook aan JW denken maar dacht aan het Sandro Hit bloed er achter waar je dan lijnenteelt op krijgt.

Ik ga er even mijn gedachten over laten glijden.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 13:38

Klopt, vond ik ook niet direct wauw, maar een De Niro uit die stam en dan via Riccione teruggefokt op Rubinstein ook, waar ik super fan van ben... dus vond het wel de moeite waard ;)

Everybody is a genius.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:32

Ja kan ik ook volgen, ben benieuwd naar hoe het uitpakt.

Het Dante Weltino veulen lijkt ook goed in elkaar te zitten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie