Dressuurhengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Dressuurhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:46

Je kan de merrie zelf testen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Roodvos

Berichten: 6651
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:49

Je hebt nogal een waslijst van verbeterpunten, welke zijn voor jou de top 3? En heeft je merrie ook nog eigenschappen die je waardeert en die je graag wil behouden?
Het is namelijk nog wel eens eenvoudiger een lijstje met hengsten te maken met eigenschappen die je wil behouden. En daaruit selecteer je dan de hengst die het beste aansluit bij je top 3 verbeterpunten.

We willen uiteraard allemaal een paard met een goed karakter. Althans, ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die een paard zocht die je met de tanden bloot aanvalt en je het licht uit ogen slaat. Wat jij bedoelt is denk ik het temperament. En wat is voor jou dan een gewenst temperament? Is dat heet en scherp of een flegmatieke trapzak?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Dressuurhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 17:41

De belangrijkste punten zijn de maat en het achterbeen (sterker, minder stijl, meer buiging).
Mijn merrie is mooi langgelijnd waardoor ze goed in het rechthoeksmodel staat (maar ze zou niet nog langer moeten zijn), ze heeft een erg goede stap, draf is goed qua ruimte, maar mag meer van de grond, zijgangen gaan haar goed af, schouder-schoftpartij is goed ontwikkeld.

Qua karakter bedoel ik meer dat van sommige hengsten bekend is dat ze moeilijkere paarden geven, natuurlijk is dat ook afhankelijk van de ruiter, huisvesting etc, maar een deel zal ook zeker genetisch zijn vastgelegd. De merrie is wat snel afgeleid en bouwt makkelijk spanning op, een hengst die dus wat meer rust in de kop geeft is dan wel prettig. De merrie is ook sensibel, maar daar hebben we totaal geen probleem mee, dat past juist goed bij ons. Een trapzak is absoluut niet wat we willen, ze moeten wel wat looplust en werkwilligheid hebben (net zoals de merrie) :P

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:09

aangezien er geen linkje naar horsetelex staat, en er niet neergezet kan worden

daarnaast geen standfoto staat, is het zinloos om hengsten namen te roepen, want je weet niet wat erachter zit.

edit:

aangezien het niet aan de standaard eisen voldoet, heb ik getemd.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:18

Bowo schreef:
De belangrijkste punten zijn de maat en het achterbeen (sterker, minder stijl, meer buiging).
Mijn merrie is mooi langgelijnd waardoor ze goed in het rechthoeksmodel staat (maar ze zou niet nog langer moeten zijn), ze heeft een erg goede stap, draf is goed qua ruimte, maar mag meer van de grond, zijgangen gaan haar goed af, schouder-schoftpartij is goed ontwikkeld.

Qua karakter bedoel ik meer dat van sommige hengsten bekend is dat ze moeilijkere paarden geven, natuurlijk is dat ook afhankelijk van de ruiter, huisvesting etc, maar een deel zal ook zeker genetisch zijn vastgelegd. De merrie is wat snel afgeleid en bouwt makkelijk spanning op, een hengst die dus wat meer rust in de kop geeft is dan wel prettig. De merrie is ook sensibel, maar daar hebben we totaal geen probleem mee, dat past juist goed bij ons. Een trapzak is absoluut niet wat we willen, ze moeten wel wat looplust en werkwilligheid hebben (net zoals de merrie) :P


Ok...

Danser.

Veel buiging en kracht in het achterbeen. Hij geeft ze bloedmooi aan de voorkant. Voorwaarts maar erg braaf.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:24

@Dees,

volgens mij kan ze net zo goed, de hengst van de buren erop gooien..

een standfoto plaatsen en een linkje naar horsetelex wil ze er namelijk niet opzetten.

dan deze keuze toch O:) O:) O:) O:) O:) :)) :)) :))

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 22:42

Ik ga hem eens bekijken. Bedankt Natasja :)

@Ketaki, lees de rest van het topic even. Als je geen nuttige info hebt en alleen kan zeiken, reageer dan gewoon niet. Ik verplicht je niet om te reageren, dan hoef je mijn keuzes ook niet af te kraken. Gelieve weg te blijven uit dit topic indien je enkel dit soort reacties kunt geven.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:38

Bowo schreef:
Ik ga hem eens bekijken. Bedankt Natasja :)

@Ketaki, lees de rest van het topic even. Als je geen nuttige info hebt en alleen kan zeiken, reageer dan gewoon niet. Ik verplicht je niet om te reageren, dan hoef je mijn keuzes ook niet af te kraken. Gelieve weg te blijven uit dit topic indien je enkel dit soort reacties kunt geven.

als jij nuttige informatie wilt, dan zul je je ook moeten houden aan de simpele dingen.

vermeld op zn minst de afstamming ( of een linkje naar horsetelex)

en plaats verdorie een standfoto.

anders zul je dit hier niet neer moeten gooien.


en aangezien jij je zin wil hebben, heb ik getemd, omdat jouw topic niet voldoet aan die eisen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:09


That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Dressuurhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:55

Moderatoropmerking:
Om goede adviezen te krijgen ivm eventuele hengstkeuzes hebben we in dit forum de regel dat er op zijn minst een goede standfoto wordt geplaatst van de merrie. Anders kan er geen advies of geen goed advies worden gegeven.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers