Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 09:43

Iedereen bedankt weer!

Maat is inderdaad waar ik mij een beetje zorgen over maak Fokfanaat. Ondanks dat Roma groot is, zit er in haar moederlijn toch wat kleinere.

Andere kant.. Roma was toen ze 3 jaar was ook maar klein (1.63m) en juist aangeschaft omdat degene een kleinere wilde. Die is toch anders uitgegroeid haha.

Nova groeit goed en veel, dus eerst lekker genieten van haar en dan pas zorgen maken over de grootte. Heb wel altijd geleerd dat je aan de knieën en spronggewrichten kan zien of ze groter/kleiner/gelijk worden aan de moeder. In dit geval zijn ze lager dan bij Roma.

Maar weet je... Mijn oude merrie was 1,49m en paste daar ook makkelijk op. Dus moet goed komen :') .

Ebony en Governor spreken mij niet zoveel aan, Ghandi wel!

Heb ook advies gekregen van het KWPN en zij geven de volgende hengsten aan:

Just Wimphof (De Niro x Riccione)
Jones (Negro x Krack C)
Total U.S. (Glock’s Toto jr. x Sir Donnerhall I)
Henkie (Alexandro P x Upperville)
Everdale (Lord Leatherdale x Negro)
Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)

De paarden die mij het meest aanspreken:

Just Wimphof
Jones (Kan wel maar weinig over hem vinden)
Ghandi
Everdale (maar ben bang voor toch te scherp karakter?)

En misschien moet ik toch nog eens naar Henkie gaan kijken...

Glamourdale durf ik toch niet aan.
Franklin vind ik echt gaaf, maar vanwege het maaien toch maar niet jammer genoeg.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...


Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 10:39

En totaal een andere richting, geen KWPN, 1,65m en misschien een hele rare gedachte.. Maar wat vinden jullie van Baron Exactly?

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:08

Ken de hengst niet echt maar heft een neerwaartse romprichting.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:59

Cardy schreef:
En totaal een andere richting, geen KWPN, 1,65m en misschien een hele rare gedachte.. Maar wat vinden jullie van Baron Exactly?


Wat zou voor jou de meerwaarde zijn om te dekken met die hengst?

Jones is echt een Negro in type en beweging.
Ghandi geeft mooie types, goede bovenlijn en front..wel wat traag achterbeen en Tuschinsky er achter dus qua karakter zou dat weleens wat minder makkelijk kunnen zijn.

Ik zou eerder voor Glamourdale gaan dan voor Everdale, vind dat die een mooier model geeft.

Bij het nrps is er een fijne Glamourdale x UB40 ggk vorig jaar, Gladiator.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 09:19

Ik heb een aantal fijne nakomelingen van hem gezien (maar ook een aantal die totaal niet fijn waren). Hij viel mij daarom op. Kan echter geen beeldmateriaal en weinig foto's van hem vinden, waardoor ik hem eigenlijk niet goed kan beoordelen.

Jones is inderdaad een echte Negro, ben ik overigens wel van gecharmeerd . Kan echter wel weinig info over hem vinden, maar hij is nog jong.

Toevallig gister nog wat filmpjes gekeken en vind ook dat Glamourdale een mooier model heeft dan Everdale.

Ik zal eens kijken naar die nakomeling.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:36

Bij mij komen Glamourdale, Ghandi en High Five in mij op.

Everdale zou ik niet doen. Ik zie bijna bij alle nakomelingen een te verticale hals (wij hebben zelf een jaarling en die heeft dat ok daarom ben ik er op gaan letten). Als ik kritisch naar jouw merrie kijk zie ik ook iets onderhals. Het zou jammer zijn dat te versterken ipv verbeteren.

Heb je aan George Clooney gedacht? Wij hebben een prachtige George Clooney x Gribaldi. Wel iets pittig in karakter.

Double Dutch zou ik ivm zoveel grand prix in zowel moeder als vaders kant ook aanbevelen. Super karakter. Maar.... dan heb je een vos met veel wit. Geen idee of hij maat fokt.

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 09:47

Heb al eens naar George Clooney gekeken en vind hem teveel stuwen met het achterbeen en lijkt wat neerwaarts(?) gebouwd.

Double Dutch zou ik mij meer in moeten verdiepen.. Vind het wel een mooi type, echter is ie maar 1.67m. Nadeel als we voor hem kiezen.. Dan gaan we nooit het veulen verkopen :') . Vos met veel wit is wat we het liefst zien <3 .

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:53

En aan de Duitse kant... bij de hengstenshow van de Pretendenthoeve viel For Final mij heel positief op en die is via hen beschikbaar.
Heel veel souplesse, altijd met de schoft omhoog en een mooi actief achterbeen... Misschien ook de wijze van rijden die heel sympathiek was, maar hij oogde heel braaf. plus commercieel zwart ;)

https://pretendenthoeve.com/hengsten/for-final/


TROY (2019) & LAYS (2014)

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:29

Ik heb het idee dat Double Dutch groter fokt als hij zelf is. Mijn merrie heeft op het moment een behoorlijk groot veulen van hem en ook andere die ik gezien heb zijn behoorlijk aan de maat.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:33


nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:13

Ik ben gisteren naar Etten-Leur geweest, Subli Cup 4-jarigen. Mij viel Johnny Depp (Bordeaux x Jazz) op. Heel veel lossigheid, grote maat, mooi paard, correct bewegen in alle 3 de gangen, bewerkbaar.

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:45

Even iets anders, heb het snel doorgekeken en weet dat je het veulen hebt laten testen op WFFS maar Daroma ook?

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:18

Ik ben laatst op bezoek geweest bij Van Olst en het geluk gehad een aantal van zijn prachtige collectie tijdens een training te zien.

Mijn merrie is nu als het goed is nu drachtig van Gladiator de pas gekeurde zoon van Glamourdale X UB40. Echter is dat wel een hele flinke, zeer veel maat (nu 1.76m en net aan 3) en heel veel body en bot. Ik schrok er zelf van toen ik naast hem in de stal stond :D. Hij is wel echt super super super braaf qua karakter. Nergens van onder de indruk.

Everdale was ook zo braaf en lief en fijn onder het zadel, waar ik wel van achterover sloeg qua beweging was Chippendale. Al is die wat boven budget denk ik. wat is dat een gaaf paard <3

Als je maat en bot wil is Glamourdale een goede optie, Gladiator is een flinke, maar alleen NRPS gekeurd, kan super bewegen, maar heeft nog wat extra tijd nodig door zijn maat en zal ook voorlopig niet KWPN gekeurd worden. Everdale is een stuk meer fijntjes gebouwd dan jouw merrie als ik dat zo kan zien. Maar kan een prima match zijn.

Gekke uitwijkmogelijkheid, maar als je echt het achterbeen wat flitsender wilt hebben en krachtiger kijk eens naar Howetown. Gaaf paard, goed aan de maat, ik denk ondergewaardeerd omdat ze hem de tijd geven voor zijn ontwikkeling. Sommigen hebben het over zijn karakter in negatieve zin, maar ik heb dat niet aan hem kunnen ontdekken. Hij is braaf in de omgang, wel sensibel, maar niet tegen de ruiter of omgeving, hij wil gewoon graag werken. Ik vind het negatieve commentaar wat ik soms hoor over hem op bokt onterecht.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:37

hometown scoort wel erg laag op de D-OC-score, dat moet je wel willen.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:43

Mer1980 schreef:
Gekke uitwijkmogelijkheid, maar als je echt het achterbeen wat flitsender wilt hebben en krachtiger kijk eens naar Howetown. Gaaf paard, goed aan de maat, ik denk ondergewaardeerd omdat ze hem de tijd geven voor zijn ontwikkeling. Sommigen hebben het over zijn karakter in negatieve zin, maar ik heb dat niet aan hem kunnen ontdekken. Hij is braaf in de omgang, wel sensibel, maar niet tegen de ruiter of omgeving, hij wil gewoon graag werken. Ik vind het negatieve commentaar wat ik soms hoor over hem op bokt onterecht.


Ik weet niet hoevaak je Hometown live hebt gezien? Ik heb hem al heel vaak live gezien en karakter is echt een ding. Geen dingetje.........een DING! Daarnaast kun je van zijn stap ook het nodige vinden. Persoonlijk zou ik ver uit de buurt van die hengst blijven.

Tijd voor zijn ontwikkeling is een leuk excuus, daar bedoelen ze mee te zeggen dat hij niet te rijden is en daarom tot op heden alleen maar slechte reclame geeft.

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:28

Hometown is een gave hengst, maar het is wel een bommetje..wel erg sensibel. Misschien niet in slechte zin..maar het is echt geen amateurpaard en dat ga je er ook niet mee fokken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 18:49

Hometown is inderdaad erg sensibel, en wil liever een goed amateurpaard fokken waar iedereen zo op kan stappen :) .

Haha hou ik je aan zanakuzies. Maar Gunner is neerwaarts gebouwd en dat wil ik liever vermijden.

Gladiator vind ik een gaaf dier zeg, maar jeetje wat een joekel haha. Is nog geen filmmateriaal onder het zadel van hem beschikbaar zeker?

Voor mij staan Glamourdale (na contact met KWPN) en Just Wimphof momenteel bovenaan mijn lijstje. En wil mij verder gaan verdiepen in Gladiator.

Echt zo fijn deze hulp! En leuk om erover te brainstormen.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:01

fokfanaat schreef:
hometown scoort wel erg laag op de D-OC-score, dat moet je wel willen.


Everdale toch ook?

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:03

Coca2018, ik zal hem vast niet zo vaak hebben gezien als jij/u, maar toch wel een keer of 6 en ik vond het echt wel een lieverd, maar inderdaad geen amateurpaard. Ik zou hem eerder laten staan om zijn D-OC waarde dan zijn karakter := maar dat is dus een mening.

Cardy: Ik moet mijn merrie daar binnenkort weer ophalen, ik zal vragen of ze dan Gladiator weer willen trainen als ik er ben, dan zal ik een stukje filmen, dat zal als het goed is komen weekend zijn. Het is wel echt een flinke buffel hoor. Met een mega mega dikke hals. Persoonlijk zou ik wat meer nek willen zien, want zijn hoofd/hals verbinding lijkt vrij zwaar zo op stal, maar voor mijn merrie (en haar moeder en oma) was dat geen enkel probleem.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:04

Chippendale vind ik erg spannend om te kiezen. Wanneer hij te veel zijn achterbeen doorgeeft krijg je een lang en traag achterbeen dat moeilijk onder de massa te rijden is.

Glamourdale ook leuk! Just Wimphof heb ik een leuk veulen van gezien hier in de buurt. Wat mij tegen zou staan is dat heel Nederland met hem wil dekken.

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:16

nickynicole schreef:
fokfanaat schreef:
hometown scoort wel erg laag op de D-OC-score, dat moet je wel willen.


Everdale toch ook?


everdale 94 hometown 92

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:54

nickynicole schreef:
Chippendale vind ik erg spannend om te kiezen. Wanneer hij te veel zijn achterbeen doorgeeft krijg je een lang en traag achterbeen dat moeilijk onder de massa te rijden is.
.


Dat dacht ik dus ook, totdat ik hem live in de training trof per ongeluk in de buitenbaan. :o :o :o

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:24

Giovanni is ook leuk met een goede beweging en veel massa. (Chippendale zoon)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:07

Dan ben ik meer fan van Giovanni dan van Chippendale.

@Mer: Hoe hij zelf het achterbeen gebruikt en wat hij doorgeeft aan zijn nakomelingen zijn 2 verschillende dingen. Zijn nakomelingen zijn erg wisselend van wow naar ik hoef m niet op stal...

United Force (Negro x Clavecimbel) PSG/ wedstrijd pensioen
HUEGRO(Negro x Flemmingh) L [RIJ-ITP] Huegro (Negro x Flemmingh) opleiden
Kaatje zadelmak (Florencio x Flemmingh)
Monte Carlo (Everdale x Tango) & Milano (George Clooney x Gribaldi)

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:33

nickynicole schreef:
Dan ben ik meer fan van Giovanni dan van Chippendale.

@Mer: Hoe hij zelf het achterbeen gebruikt en wat hij doorgeeft aan zijn nakomelingen zijn 2 verschillende dingen. Zijn nakomelingen zijn erg wisselend van wow naar ik hoef m niet op stal...


Tsja is dat niet zo met iedere hengst? Ik ken genoeg Jazzen die ik niet op stal wil, maar er zijn er zat die op hoog niveau lopen. Zo ken ik er nog wel een paar. Nu heb ik geen aandelen in Chippendale, ik was gewoon erg onder de indruk van de hengst zelf, meer dan van de andere die in de baan liepen. Hoe zijn nafok is, heb alleen gezien wat Van Olst heeft laten zien, en tsja die heeft natuurlijk niet de strage trapzakken van achter. Je moet wel een passende merrie hebben... Die van TS lijkt mij niet verkeerd bij deze hengst.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers

cron