Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elisa2

Berichten: 37000
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:46

Ik zou geen kwpn hengst gebruiken, als je de meeste kans wilt op een paard met dressuuraanleg dan zou ik naar een goede moderne fries kijken. Dat sluit aan bij het friese bloed wat er al in zit waardoor je meer kans krijgt op de door jou gewenste eigenschappen bij merrie en tegenwoordig kunnen friezen ook goed lopen.

Als je perse bont wilt dan zou ik kijken naar een barock pinto denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:05

Met een hengst als Ceasar ter Linden heb je allebei. Hij staat zelf ingeschreven bij het KWPN maar is goedgekeurd bij het AES en Barock Pinto stamboek.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:15

ja maar ze wil dressurmatig en Ceasar is toch meer springgericht.
Zijn bewegingen zijn oke, maar niet echt dressuurmatig.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:41

En Ceasar fokt volgens mij wel vergrotend. Ik heb een nakomeling van dit jaar en die is gigantisch. Verder had ik een nakomeling uit 2016 en die was best ook groot, dus je kan ervan uit gaan dat je gemakkelijk een pak hoger eindigt dan de stokmaat van je eigen merrie. Verder vind ik persoonlijk dat Ceasar veel wit geeft ;)

Verder zag ik in Belgiƫ een homozygote hengst die bij AES goedgekeurd is, nl Offspring van den Heuvel. Die staat in een melkerij. Ik weet niet of ze die aanbieden ter dekking (wel voor hun eigen paarden), maar via AES kan je de gegevens van de eigenaars gemakkelijk zien en hen contacteren. Wel meer springen denk ik, maar hoeft niet slecht te zijn in dressuur... Ik heb een foto van een nakomeling van hem waarvan de mama haflinger is, dus je kan me altijd PB sturen.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Homozygoot bonte hengst gezocht rijpaard type

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:07

Ceasar fokt absoluut vergrotend, die van mij is met 14 maanden al 1.60.
Hij geeft inderdaad regelmatig veel wit, al heb ik met mijn veulen weinig te klagen.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers