Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:36


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:55

Ik heb dus geen idee wat een westernras x fries zou doen haha!
Ik wil of een bonte fries, of een valkkleurige fries. Maar bij beide kleuren wil ik wel gegarandeerd die kleur krijgen, en niet te warm bloed er op hebben. Het moet dus wel barock blijven.

Molfre

Berichten: 2631
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:00

Als je merrie voldoende rastypisch is als Fries is het toch niet perse nodig? Die 50% Fries bloed? Ik zou inderdaad eens wat verder kijken, of naar het buitenland.

Als valk eventueel ook op je verlanglijstje staat, zou je dan niet bijvoorbeeld voor een andalusier of een lusitano kunnen gaan? Die zijn er niet in bont, maar wel met dubbel creme dus gegarandeerd een verdund veulen en als je een perlino kies met homozygoot agouti krijg je alleen maar een valk kleurig veulen. Die paarden passen qua type vaak ook best goed bij Friezen, alleen er zijn niet veel Iberische dekhengsten met Fries bloed meen ik.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:02

Shanna schreef:
Ik heb dus geen idee wat een westernras x fries zou doen haha!
Ik wil of een bonte fries, of een valkkleurige fries. Maar bij beide kleuren wil ik wel gegarandeerd die kleur krijgen, en niet te warm bloed er op hebben. Het moet dus wel barock blijven.


Over een andere boeg, maar een Tinker? [ITP] [FOTO] kruisingen tinker X fries, zoek de verschillen?

_Joelle

Berichten: 315
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:03


Daphne__
Berichten: 12451
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:04

Kijk eens op facebook: Dutchstuds.com

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:16

_Joelle schreef:
ik heb niet heel veel verstand hiervan hoor dus als het totaal niks is.. :+
ik kwam net deze toevallig tegen, 75% fries en en echt een friezen uiterlijk. niet homozygoot denk ik. https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Inderdaad niet homozygoot, want heeft een volbloed Friese moeder. Vader is daarbij Willem en dat vond de TS teveel inteelt met haar merrie

Ik ben wel bang dat je zoekt naar een speld in een hooiberg....

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:38

ja daar ben ik ook bang voor, er zal echt ergens iets ingeleverd moeten worden en vrees dat dat op de percentage fries bloed zal zijn of op de eventuele kleurkans

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:24

_Joelle schreef:
ik heb niet heel veel verstand hiervan hoor dus als het totaal niks is.. :+
ik kwam net deze toevallig tegen, 75% fries en en echt een friezen uiterlijk. niet homozygoot denk ik. https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr


Vader van deze is willem van nassau = Adel -O-

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:30

In een verdere lijn hoeft inteelt toch geen probleem te vormen? Natuurlijk is zonder beter, maar als echt homozygoot en minstens 50% fries bloed wilt..dan ga je voorlopig nooit voor het compleet pakket kunnen gaan. Ikzelf heb niets op inteelt, zolang dit niet meer te zien is in het paspoort.

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:34


Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:40

4leggedmates schreef:
Ik heb echt geen verstand van fokken, maar bij een bonte fries denk ik toch aan Mocart. Ik vind hem echt de uitstraling van een fries hebben.
Wij hadden vorig jaar een veulen van hem uit een schimmel merrie, hij was bont. Helaas hebben we niet mogen zien hoe hij opgegroeid zou zijn dus ik heb geen idee hoe hij zich verder zou ontwikkelen Y;(
https://78.media.tumblr.com/144ef141997 ... o8_500.jpg
Edit: [ITP] **Mocart 1.10 is een zwart bonte hengst


Om deze hengst is vorig jaar een heel gedoe geweest, hij bleek niet goedgekeurd te zijn.
[VN] IHW-dekhengst Mocart blijkt niet goedgekeurd

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:58

Jolynne schreef:
4leggedmates schreef:
Ik heb echt geen verstand van fokken, maar bij een bonte fries denk ik toch aan Mocart. Ik vind hem echt de uitstraling van een fries hebben.
Wij hadden vorig jaar een veulen van hem uit een schimmel merrie, hij was bont. Helaas hebben we niet mogen zien hoe hij opgegroeid zou zijn dus ik heb geen idee hoe hij zich verder zou ontwikkelen Y;(
https://78.media.tumblr.com/144ef141997 ... o8_500.jpg
Edit: [ITP] **Mocart 1.10 is een zwart bonte hengst


Om deze hengst is vorig jaar een heel gedoe geweest, hij bleek niet goedgekeurd te zijn.
[VN] IHW-dekhengst Mocart blijkt niet goedgekeurd

Ja dat had ik meegekregen, maar ik dacht dat hij misschien toch wel leuk was.

Anoniem

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:16

Is zijn echte afstamming ook ergens te vinden?
Het is wel een mooi paard met inderdaad een friesche uitstraling!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:22

Zijn echte afstamming is onbekend, ofja de vaderkant (als ik goed begreep).

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:22

Molfre schreef:
Als je merrie voldoende rastypisch is als Fries is het toch niet perse nodig? Die 50% Fries bloed? Ik zou inderdaad eens wat verder kijken, of naar het buitenland.

Als valk eventueel ook op je verlanglijstje staat, zou je dan niet bijvoorbeeld voor een andalusier of een lusitano kunnen gaan? Die zijn er niet in bont, maar wel met dubbel creme dus gegarandeerd een verdund veulen en als je een perlino kies met homozygoot agouti krijg je alleen maar een valk kleurig veulen. Die paarden passen qua type vaak ook best goed bij Friezen, alleen er zijn niet veel Iberische dekhengsten met Fries bloed meen ik.


Dit zou ik ook gedaan hebben als Lette van mij was en ik een veulen zou willen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:30

Die 50% wil ik best op inleveren, daarom ook dat ik een zo hoog mogelijk percentage fries zoek ;)
Ik hoopte alleen dat 50% wel haalbaar was, of zo’n paard als Diamond maar dan zonder Adel.

Ik heb bij de barock pinto hengstenkeuring ook King voorbij zien komen, vond ik ook erg mooi en rastypisch, maar omdat zn afstamming onbekend is ben ik bang dat daar ook Adel in zit. Ook weet ik niet of hij homozygoot is. Hij is al van 2004 maar geen idee of hij ook nakomelingen heeft? Zn eigenaar wist daar ook niets van te vertellen..

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:34

Dan zou ik nog eerder voor de tuiger kylano of hun andere hengst Fireman gaan die er mee liep :D

Anoniem

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:47

Die zijn me zo niet bijgebleven, Fons wel (als ik niet op papier zou letten was dat onze nr1 keuze) maar dat is Adel-bloed. Ik zal eens kijken of ik ze omgevouwen heb haha! Maar die zijn sowieso niet homozygoot.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:32

Nee maar als je fries bloed wilt, dan moet je dat homozygoot echt gaan los laten.
Er liep wel een bontfire x willem die homozygoot is, maar die vind ik zelf dus niet zo interessant qua lijnen.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:41

Shanna schreef:
Zit daar geen Adel in?
Ik vind het percentage fries ook wat aan de lage kant, zie het liever minimaal 50% maar bij voorkeur zelfs nog hoger.

Die ga je niet vinden. Daimond en lotti zijn homozygoot bont en hebben allebei 25% fries bloed.

Ropa

Berichten: 648
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:45


Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:52

Fons is ook homozygoot, maar ook een Willem. Dat is dus erg lastig met adel.

Zou je toch richting de warmbloed hengsten moeten gaan. Of voor andere barock Pinto hengsten die niet homozygoot bont zijn.

Anoniem

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:56

Adel maakt het het lastigst om een hengst te vinden inderdaad..

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Homozygoot bonte hengst met fries bloed gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:26

Heb er totaal geen verstand van, maar wat vind je van Alexander BP13.

Qua uitstraling vond ik dat een hele leuke hengst en zie allemaal mooi bont getekende veulens van hem op facebook.