Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 11:36

Samen met mijn moeder wil ik graag een veulentje gaan fokken bij mijn merrie van Carlton Hill x Krack C. Het is de bedoeling dat dit veulentje een opvolger voor haar gaat zijn, waar ik mee verder kan in de dressuursport.

Paspoortje van mijn merrie:
Ze is nu 6 jaar en 1.70 groot. We zijn nu L2 dressuur met winst en gaan ook regelmatig op buitenrit. Ze is lekker koel in dr koppie en gemakkelijk in de omgang. Ze heeft een prok certificaat en is als 3 jarige op de keuring geweest. Daar heeft ze de volgende cijfer gekregen:
Exterieur: 7
Stap: 7,5
Draf: 7
Galop:6,5 (duwend ipv dragend)
Houding: 6,5
Beweging: 7
Volgens het rapport is verder haar achterbeen iets sabelbenig en lang, de kootstand iets week.

Verbeterpunten karakter/exterieur
Wat ik graag wil verbeteren is wat soepelere gangen (met name ene actiever achterbeen) en een betere rijdbaarheid (wat sensibeler/vlugger). Naar mijn smaak mag de hals en borstaanzet wat minder grof en over het algemeen een wat chiquere uitstraling. Qua maat wil ik graag een kleiner paardje.

Ik ben zelf helemaal weg van Fürst Jazz, omdat hij erg soepel toont en een chiquere uitstraling heeft. Hij komt op mij ook over als prettig te rijden. Maar hij is niet KWPN goedgekeurd. Welke consequenties heeft dat voor een veulen?

Ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben, brand los!

Afbeelding

Afbeelding
De fotograaf speelt hier een geluid van een hinnikend paard af en zoals je ziet is ze niet onder indruk :+ Iets attenter mag wel :')


s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:51

Zou Apache perfect op passen, ware het niet dat daar ook Krack C de grootvader is langs moederskant.

Mss Incognito?

KWPN-Fokadvies:
Incognito kan ras, uitstraling, lichtvoetigheid, rijdbaarheid en zelfhouding verbeteren in de dressuurpaardenfokkerij.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:22

De hals en de nek kunnen in ieder geval wel wat lengte gebruiken. Hij komt ook diep uit de borst en zou er wat mooier op mogen staan.

Fürst Jazz lijkt me gezien achterbeen niet heel handig. Als je sjiek wilt zou ik Trafalgar nemen.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:48

Ik denk aan Ferdeaux, geeft een goed gebouwd en gesteld achterbeen en actieve beweging mee en kan het front en de galop verbeteren.

Wbt Furst Jazz, de consequentie voor het veulen is dat het geen vol kwpn papier krijgt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:20

Elisa2 schreef:
Wbt Furst Jazz, de consequentie voor het veulen is dat het geen vol kwpn papier krijgt.

Hoe kom je daar nou weer bij?

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:27

Je krijgt dan toch register a papier?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 17:00

Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:02

Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?



Edward durft er zelf nog niet op tijdens een hengstenshow.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:35

fokfanaat schreef:
Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?



Edward durft er zelf nog niet op tijdens een hengstenshow.

Edward rijdt nooit op die jonge beesten en Trafalgar is niet stout.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:35

Elisa2 schreef:
Je krijgt dan toch register a papier?

Ja, en de regels daarvoor zijn veranderd.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:13

Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?


Hoeft niet erg te zijn, het zit ver genoeg weg.
Maar er zijn natuurlijk meerdere opties en hengsten.

Ik heb niks negatiefs over het karakter van Trafalgar gehoord, heb er wel een aantal aansprekende nakomelingen van gezien.
Het enige wat ik wat ik wat minder vind in verhouding tot jouw merrie is dat in het afstammelingenonderzoek vermeld word dat het achterbeen soms lang is en achter het zwaartepunt staat.
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:15174
Omdat jouw merrie zelf ook een lang achterbeen heeft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 12:06

Elisa2 schreef:
Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?


Hoeft niet erg te zijn, het zit ver genoeg weg.
Maar er zijn natuurlijk meerdere opties en hengsten.

Ik heb niks negatiefs over het karakter van Trafalgar gehoord, heb er wel een aantal aansprekende nakomelingen van gezien.
Het enige wat ik wat ik wat minder vind in verhouding tot jouw merrie is dat in het afstammelingenonderzoek vermeld word dat het achterbeen soms lang is en achter het zwaartepunt staat.
https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:15174
Omdat jouw merrie zelf ook een lang achterbeen heeft.


Bedankt voor je reacties en onderbouwing. Ik neem wel even contact op met het KWPN over het register A papier. Wat vind je van Daily Diamond?

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:15

Die gaat het achterbeen sowieso niet verbeteren..verder is het een prima hengst.

Misschien wel interessant voor jou is de hengst Escobar, een hengst met bloed een mooi model en 3 goede gangen,{met een extra draf} en veel souplesse.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:53

Jovian van Apache :j

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:36

Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties! Incognito en Ferdauxhebben ook Krack C in de afstamming, is dat niet erg?

Ik kan nergens vinden hoeveel Trafalgar kost, heeft iemand een link? Ik hoor ook dat hij best stout is, kan iemand wat meer over zijn karakter vertellen?


1250 excl

Heb je al een gekozen?

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 17:38

Bedankt voor de reacties weer! Het is lastig om een keuze te maken, voelt als een hele verantwoordelijkheid.

Ik neig sterk naar Fürst Jazz, hij heeft in mijn ogen het model, de energie en de rijdbaarheid die mijn merrie verbeteren. En hij brengt nieuw bloed mee, dat mis ik bij de KWPN hengsten die qua bouw enzo voldoen.

Dat het veulen dat een register A papier krijgt vind ik niet zo erg, ik heb gelezen op de website van het KWPN wat dat betekend en kon er eigenlijk geen reden om het niet te doen in ontdekken.

De reden dat ik nog twijfel is dat er eerder door janderegelaa werd aangegeven dat hij qua achterbeen niet zo’n handige keuze zou zijn. Bedoel je daarmee dat zijn achterbeen qua bouw niet beter is of dat hij dat niet door geeft? Qua gebruik is er imo weinig mis mee.

Verder ga ik nig even kijken naar zijn afstammelingen voordat ik een keuze maak.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:09

Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties weer! Het is lastig om een keuze te maken, voelt als een hele verantwoordelijkheid.

Ik neig sterk naar Fürst Jazz, hij heeft in mijn ogen het model, de energie en de rijdbaarheid die mijn merrie verbeteren. En hij brengt nieuw bloed mee, dat mis ik bij de KWPN hengsten die qua bouw enzo voldoen.

Dat het veulen dat een register A papier krijgt vind ik niet zo erg, ik heb gelezen op de website van het KWPN wat dat betekend en kon er eigenlijk geen reden om het niet te doen in ontdekken.

De reden dat ik nog twijfel is dat er eerder door janderegelaa werd aangegeven dat hij qua achterbeen niet zo’n handige keuze zou zijn. Bedoel je daarmee dat zijn achterbeen qua bouw niet beter is of dat hij dat niet door geeft? Qua gebruik is er imo weinig mis mee.

Verder ga ik nig even kijken naar zijn afstammelingen voordat ik een keuze maak.

Nieuw bloed!? Dat valt wel mee ondertussen...En hij brengt Jazz, Ferro en Gribaldi mee.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 22:21

Geen nieuw bloed, wel mooi bloed!
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar dat achterbeen waar je het over had Jan?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 22:38

janderegelaa schreef:
Lisanne_S schreef:
Bedankt voor de reacties weer! Het is lastig om een keuze te maken, voelt als een hele verantwoordelijkheid.

Ik neig sterk naar Fürst Jazz, hij heeft in mijn ogen het model, de energie en de rijdbaarheid die mijn merrie verbeteren. En hij brengt nieuw bloed mee, dat mis ik bij de KWPN hengsten die qua bouw enzo voldoen.

Dat het veulen dat een register A papier krijgt vind ik niet zo erg, ik heb gelezen op de website van het KWPN wat dat betekend en kon er eigenlijk geen reden om het niet te doen in ontdekken.

De reden dat ik nog twijfel is dat er eerder door janderegelaa werd aangegeven dat hij qua achterbeen niet zo’n handige keuze zou zijn. Bedoel je daarmee dat zijn achterbeen qua bouw niet beter is of dat hij dat niet door geeft? Qua gebruik is er imo weinig mis mee.

Verder ga ik nig even kijken naar zijn afstammelingen voordat ik een keuze maak.

Nieuw bloed!? Dat valt wel mee ondertussen...En hij brengt Jazz, Ferro en Gribaldi mee.


Ja, daar heb je zeker gelijk in, ik bedoelde de Duitse hengsten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:30

Vulina schreef:
Geen nieuw bloed, wel mooi bloed!
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar dat achterbeen waar je het over had Jan?

Carlton Hill geeft sabelbenig, Krack C geeft sabelbenig en als je er dan van de andere kant Jazz bij zet die dat extreem vererft dan kun je wel bedenken dat de kans heel groot is op een flinke sabelbenigheid.


Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:26

Jazz is 4de generatie, ik zou hem niet daarop laten staan. De hengsten die eerder in de afstamming voor komen zijn niet sabelbenig, en ik heb nog geen sabelbenige veulens van hem gezien? Ook niet van Fürst Romancier..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 20:36

Ik wilde jullie even laten weten dat ze na een 3e poging vandaag drachtig is gescand van Fürst Jazz! *\o/*

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Hengst voor Carlton Hill × Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:55

Wat fijn dat het toch nog gelukt is! Gefeliciteerd!

Lisanne_S
Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 17:08

Wings_love schreef:
Wat fijn dat het toch nog gelukt is! Gefeliciteerd!


Dankjewel! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers