Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 22:41

Graag wil ik as dekseizoen een veulen fokken met mijn merrie.
De merrie heeft een schofthoogte van 1.65m. Ze heeft een ruime stap en een super braaf karakter. Graag wil ik een groter paard fokken met een sterk achterbeen en sterke lenderen.
Zelf zit ik te denken aan glamourdale, charmeur of imposantos.

Maar als jullie een andere suggestie hebben hoor ik die graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

link naar horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1501022

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:46

Heb je ook een goede standfoto?

Goed stammetje komt ze uit, Flemmingh bloed lijkt goed aan te sluiten dus dat zou ik in m"n achterhoofd houden.

Ik kan verder niet zoveel zeggen qua bouw oid op basis van deze foto"s.

stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 23:24

Afbeelding
Deze foto heb ik, weet niet of je hier iets aan hebt.
flemmingh heb ik nog niet bekeken, maar bedankt voor de tip.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:29

Hm lastige foto om te beoordelen, ze lijkt wat strak te zijn op de lendenen? de rijfoto geeft weer een ander beeld.

Wat bedoel je zelf met sterke lendenen en een sterk achterbeen? {beter buigen? of meer draagkracht}

Ik bedoel niet Flemmingh zelf hoor, maar een hengst die dat bloed voert lijkt het goed te doen in combi met de moederlijn die erachter zit. {beide ggk hengsten hebben Flemmingh bloed}

stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 20:38

Ik ben bij de fokadviesdag van het kwpn geweest en daar hebben ze mij Indian Rock, Iconic B en Governor aangeraden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Indian Rock en Iconic B.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 09:41

Drie hele verschillende hengsten...

Mij is niet duidelijk wat je nu echt graag wil verbeteren dus ik kan er niks zinnigs over zeggen.

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:52

stephanie141 schreef:
Ik ben bij de fokadviesdag van het kwpn geweest en daar hebben ze mij Indian Rock, Iconic B en Governor aangeraden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Indian Rock en Iconic B.


Wie geeft er precies advies op zo’n fokdag want om zo’n 3 totaal verschillende hengsten samen op te noemen als ‘passend’?

stephanie141

Berichten: 31
Geregistreerd: 01-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:04

Teletekst schreef:
stephanie141 schreef:
Ik ben bij de fokadviesdag van het kwpn geweest en daar hebben ze mij Indian Rock, Iconic B en Governor aangeraden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar Indian Rock en Iconic B.


Wie geeft er precies advies op zo’n fokdag want om zo’n 3 totaal verschillende hengsten samen op te noemen als ‘passend’?


Er is gekeken naar het exterieur en de gangen stap draf en galop. Hiermee zijn de verbeterpunten opgesteld en op die manier zijn zij op deze hengsten gekomen.

De mensen die advies geven zijn inspecteurs die ook aanwezig zijn bij centrale keuringen. Ik ga er vanuit dat zijn toch wel zullen weten waar ze het over hebben en welke hengsten zij adviseren. :)

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies voor een Dayano x Havidoff merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:46

Indian Rock en Iconic hebben een wat traag achterbeen, Iconic vind ik achter net een slagje beter {sterker} dan Indian Rock, maar eerstgenoemde heeft een beter "model".

Ik verwacht dat Iconic wel genoeg maat mee zal geven en Bon Bravour bloed is sowieso fijn voor het karakter.