Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:53

Wat vind je van First Choice (wel een jazz)
Afbeelding
Afbeelding

of Fifty cent (heel gaaf vind ik zelf)

Afbeelding

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 21:53

Idd een Jazz .....
En geen van beiden KWPN ggk.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:14

KahluaB schreef:
Idd een Jazz .....
En geen van beiden KWPN ggk.



Ja das waar :(

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:16

NatasjavE schreef:
GJ9 schreef:
Ik vind Habanna juist exterieurmatig erg goed in elkaar zitten, zou niet weten wat er aan dat paard mankeert. Heerlijk, zo'n dier met een sterke bovenlijn en normale benen, ipv met van die lange kromme achterbenen zoals je veel ziet.

Hoe commercieel het is durf ik niet te zeggen. Maar als je echt commercieel wilt, dan zal je toch een jonge hengst moeten nemen, die zijn nou eenmaal commerciëler binnen de dressuurpaarden.


Habanna heeft een sabelbenig achterbeen. Dat kun je terug vinden in zijn verrichtingsrapportage en in zijn genetische profiel.

Vind het overigens ook een fijne hengst....daar niet van.


Hoe het KWPN het omschrijft, zegt mij niks. Er zijn wel hengsten met veel krommere achterbenen, waar ze niks over zeggen.
Weet niet of hij bloederig genoeg is voor je merrie. Voor de verkoop zou ik toch eerder naar een bloederige een hengst kijken, bijvoorbeeld een van de zonen van Apache (UB40 deed het ook goed op de moeder van Feel Good) of een hengst als For Legends

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 00:25

Maar wat is commercieel? Als jij een goed veulen hebt zal het de mensen die niet naar papier kijken het niet uitmaken wat er staat en habanna best kennen en het er het zijne van vinden. En ik geloof dat die groep ook wil betalen voor een veulen. Als je hem als 3jarige verkoopt is habanna al 8 en vast een stuk verder en als ie dan nog zo goed is als jij verwacht dan issie ook commercieel.

De groep die alleen kijjt naar bijv totilas op papier zijn volgens mij vaak niet de meest handige mensen, mensen met paarden, en moet je die willen?

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:04

GJ9 schreef:
Ik vind Habanna juist exterieurmatig erg goed in elkaar zitten, zou niet weten wat er aan dat paard mankeert. Heerlijk, zo'n dier met een sterke bovenlijn en normale benen, ipv met van die lange kromme achterbenen zoals je veel ziet.

Hoe commercieel het is durf ik niet te zeggen. Maar als je echt commercieel wilt, dan zal je toch een jonge hengst moeten nemen, die zijn nou eenmaal commerciëler binnen de dressuurpaarden.

Hoe het KWPN het omschrijft, zegt mij niks. Er zijn wel hengsten met veel krommere achterbenen, waar ze niks over zeggen.
Weet niet of hij bloederig genoeg is voor je merrie. Voor de verkoop zou ik toch eerder naar een bloederige een hengst kijken, bijvoorbeeld een van de zonen van Apache (UB40 deed het ook goed op de moeder van Feel Good) of een hengst als For Legends


De meeste jonge KWPN hengsten hebben /vererven een sabelbenig achterbeen,laat mijn merrie dat nu juist niet hebben. :)
Dat hij niet bloederig genoeg is voor de meeste potentiele kopers,denk ik ook wel ,voor mij is hij dat wel ; dat is het lastige ervan !

@Jester;Een goed veulen verkoopt altijd,maar als ie wat minder ''goed''is ,helpt het wel een beetje als zijn vader commercieel is.

Ik heb Indian Rock nog eens bekeken;Kwa afstamming en vererving is hij zeker een optie ; zijn veulens (bekeken op het filmpje van de afstammelingen keuring ) hebben allen opvallend veel uitstraling en souplesse,maar ook een lang gebogen achterbeen (ook bij degelijke Ferro,Negro en Jetset D merries)die ze overigens wel goed gebruiken.
Indian Rock is dus een optie.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:27

Als er eentje een lang en sabelbenig achterbeen heeft dan is het Indian Rock inderdaad, toch verbaasde hij me positief met het gebruik er van. Maar als je echt beweging toe wilt voegen zou ik hem laten staan. Exterieurmatig kan hij zeker wel verbeteren.

Als je dan commercieel wilt en echt beweging toe wilt voegen dan vind ik Franklin echt geen slechte gedachte.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:17

Toen ik je merrie en beschrijving las dacht ik direct aan Negro. Dus de topvererver zelf, maar zijn zoon Diëgo is ook absoluut een prachtige optie. Everdale zou ook mooi aan kunnen sluiten.

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:40

Zou ik echt niet doen.. Negro lijkt mij niet rassig genoeg fokken voor deze merrie.

Als je in de LL x Negro hoek wilt zou ik kijken naar Imagine (had goede veulens!) of Inclusive (weet zo even niet hoe zijn veulens waren).

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 13:35

GJ9 schreef:
Zou ik echt niet doen.. Negro lijkt mij niet rassig genoeg fokken voor deze merrie.

Als je in de LL x Negro hoek wilt zou ik kijken naar Imagine (had goede veulens!) of Inclusive (weet zo even niet hoe zijn veulens waren).

Inclusive heeft nog geen veulen rapportage en Imagine idd een mooi rapportage.(met slechts 6 veulens)
Ook weer een lang sabelbenig achterbeen!
Mooi type!

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:41

KahluaB schreef:
GJ9 schreef:
Zou ik echt niet doen.. Negro lijkt mij niet rassig genoeg fokken voor deze merrie.

Als je in de LL x Negro hoek wilt zou ik kijken naar Imagine (had goede veulens!) of Inclusive (weet zo even niet hoe zijn veulens waren).

Inclusive heeft nog geen veulen rapportage en Imagine idd een mooi rapportage.(met slechts 6 veulens)
Ook weer een lang sabelbenig achterbeen!
Mooi type!


Ja veulens van Imagine waren opvallend goed.

Ik vind een lang sabelbenig achterbeen juist nadelig :o En probeerde juist hengsten op te zoeken bij wie het nog wel iets meevalt (tenminste, dat ze het AB wel krachtig gebruiken).

Anomien

Berichten: 7384
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:49

murphypower schreef:
Wat vind je van First Choice (wel een jazz)
[ [url=m/aHhH4E.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U0C70Z.png]Afbeelding[/url] ]

of Fifty cent (heel gaaf vind ik zelf)

[ [url=m/BUzhVi.png]Afbeelding[/url] ]



Fiftyfifty cent heeft wel een bijzonder kruis.
Daar zou ik niet graag mee willen fokken.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 15:21

GJ9 schreef:
Ik vind een lang sabelbenig achterbeen juist nadelig :o En probeerde juist hengsten op te zoeken bij wie het nog wel iets meevalt (tenminste, dat ze het AB wel krachtig gebruiken).
Ik zeker ook hoor! :j (maar zonder zijn ze er bijna niet )

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:25

fokfanaat schreef:
ik vind habanna ook een fijne hengst, maar voor het mooi zijn kop te groot, als je je veulen wil verkopen wel iets om rekening mee te houden


Had hij niet expliciet in zijn afstammelingenrapport staan dat de veulens een goed gevormd (en niet te lang) hoofd hadden? Ik meen me er iets van te herinneren, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Het valt qua vererving misschien wel 100% mee.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:41

Sprekend idd.

Habanna toonde een collectie sterk gebouwde, goed ontwikkelde, langgelijnde en hoogbenige veulens met een goed gevormde voorhand en een sprekend hoofd. De rug en lendenen zijn correct gevormd. De croupe vertoont doorgaans opvallend veel lengte en is correct van ligging. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is meermalen sabelbenig. In stap vertonen de veulens een goede ruimte. De draf kenmerkt zich door de goede ruimte en souplesse. De veulens galopperen makkelijk aan. De galop kenmerkt zich door de souplesse en kracht waarmee deze getoond wordt.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 15:48

Als ik dit nu weer lees... ;)

Wat vinden jullie van Desperado (Vivaldi x Havidoff
Ik vind dat hij mooie prestatie genen heeft en een mooi type.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:14

Vandaag met de eerste bez ook weer een mooie desperado gezien. Vind zijn nafok opvallen!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:33

KahluaB schreef:
Als ik dit nu weer lees... ;)

Wat vinden jullie van Desperado (Vivaldi x Havidoff
Ik vind dat hij mooie prestatie genen heeft en een mooi type.


Hij fokt heel wisselend heb ik gezien.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-17 10:39

Elisa2 schreef:
Hij fokt heel wisselend heb ik gezien.

Weet je dat uit eigen ervaring, en in welk opzicht.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:57

Yep, hij fokt niet uniform..geeft wisselende types en beweging door.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 11:21

Ik zie nu ook op KWPN dat hij extreem lage verzenen en brede hoeven vererft...Dat wil ik zeker niet.

Ik zocht op UB 40 nakomelingen ,maar de nakomelingen van Apache hebben iha een lage OC gezondheid (Grand Galay win :92 en Hometown:88 ! )

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Welke hengst voor merrie v Feel Good D-OC x Elite Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:34

Apache/UB40 lijkt idd erg lage oC score te vererven

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 15:59

Ik heb weer in de KWPN database gezocht; Dreamboy lijkt mij ook geen gekke keuze.
Eigenlijk is het nog best moeilijk!Juist omdat er zoveel informatie beschikbaar is, wordt het nog
moeilijker.

En wat vinden jullie van Metall ? Die is denk ik een mooie combi met mijn merrie...maar commercieel?!
Hij heeft wel veel goeds gebracht ! :j

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:19

Metall geeft zeker goede beweging door, de merrie moet wel voldoende souplesse hebben.

Persoonlijk zie ik hem graag in de afstamming, maar het is natuurlijk wel een "oude" hengst. Hij spreekt mij meer aan dan Dreamboy in ieder geval.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 11:44

Heeft er iemand misschien nog ideeën ? :o

Ik heb In Style nog eens bekeken , misschien hij toch ook niet zo'n gekke keuze..