Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:17

Incognito lijkt mij wel te passen bij deze merrie


leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 14:18

Ze is vandaag drachtig gescand van blue horse zippo. Meteen de eerste keer drachtig! *\o/*

--

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:52

Blue horse zippo, die ken ik niet! Is die wel al genoemd hier in het topic? Wat geeft hij mee?

leonietje

Berichten: 483
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 22:52

SBravour schreef:
Blue horse zippo, die ken ik niet! Is die wel al genoemd hier in het topic? Wat geeft hij mee?



Nee is niet genoemd is het topic. Maar omdat ze een blessure opgelopen heeft is het allemaal versneld gegaan en moest er een keuze gemaakt worden die wat beperkter was. Ik ben er trouwens wel heel blij mee hoor en denk ook wel dat het bij haar past.


Afbeelding

Ik heb de hengst zelf trouwens ook in het echt gezien wat voor mij ook de doorslag gegeven heeft..

--

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:56

Gefeliciteerd! Zippo lijkt me een fijne hengst.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:00

Oké! Kan weinig fotomateriaal vinden. Heb jij iets moois? Ben heel benieuwd, klinkt lovend.

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:15


''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:53

Thanks! Ga even kijken, leuk.

Edit: wat een stelten heeft die. En hele gave galop. Lijkt zich ook fijn te bewerken/denderd niet door. Ik denk persoonlijk wel dat hij zich beter kan laten zien onder de man, ondanks zijn opwaartse bewegingen lijkt hij iets wat voorover geduikeld door de manier van longeerhulp bevestiging. Waarschijnlijk kan hij met een meegevende ruiterhand nog beter lopen kwa houding.

Wat is jou mening Elisa?

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:37

Dat denk ik ook, hij is ook nog heel erg jong op het filmpje en nog niet volledig uitgegroeid.

Ik vind het een fijne hengst, mooi front, beweegt lekker los door zijn lijf en heeft goede tactmatige bewegingen met inderdaad een extra galop. Als ik heel kritisch kijk dan zou ik de stand van het achterbeen graag iets anders gezien hebben, maar hij gebruikt hem wel goed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:36

Interessant, bedankt voor je mening!


Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokadvies gezocht voor mijn merrie v Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 08:24

Graag gedaan.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir en 27 bezoekers