Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 13:52

Hoi allemaal,

Misschien gaan wij volgend jaar 1 van onze merries dekken.
Het gaat om een merrie van Eye Catcher x Jazz x Ulft x Amor. Deze;
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1853617
Een merrie uit het van Helvoirt lijntje dus. Haar moeder is dan ook 100% aanverwant aan de moeders van de hengsten Charmeur/Zhivago/Zuidenwind
Ze wordt volgend jaar 3 dus altijd een beetje een gok hoe ze echt uitgroeien. Maar tot zover lijken de plus/minpunten;

sterke punten;
+ maat en formaat (nu op 2,5 jarige leeftijd 1.68M)
+ correcte beenstand van voren gezien
+ beweging, 3 sterke ruime gangen.
+ opwaarts.

aandachtspunten;
- Geen vrije bloedlijnen.
- halsvorm zou wat mooier mogen, snel onderhals in beweging
- sabelbenig achterbeen (ze gebruikt hem wel goed)
- karakter, ze is ril en sensibel (maar gelukkig ook zachtaardig, positief ingesteld, eerlijk en intelligent)

Het veulen zal uiteindelijk voor verkoop zijn, maar of dit als veulen of als 10 jarige is…

Mijn voorkeur gaat uit naar een hengst binnen het KWPN die middels vers sperma beschikbaar is.
Hengsten die hier niet aan voldoen zal ik zeker overwegen, maar met een merrie waar ik nog niets over weet kwa vruchtbaarheid,
vindt ik diepvriessperma of een hengst die alleen op ma, wo en vrijdag beschikbaar is nogal een gok en hebben hengsten die hier wel aan voldoen een streepje voor.

Jazz vrij. Ferro of Krack C alleen ver genoeg weg.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen!

Nog geen fatsoenlijke standfoto maar voor een indruk wat fotos van mei (als 2 jarige dus)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak


Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:14

wat een mooi gefokt paard heb je TS.



Ik zou denk ik persoonlijk richting Duits bloed kijken, aangezien je dan vrij kan blijven van de hengsten, die hier al veelvuldig in voortkomen ( jazz, ferro, flemmingh)

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:16

Heb je ook een goede standfoto?

Wat betreft je wensen denk ik ook aan duits bloed, persoonlijk vind ik de For Romance die nu in het verrichtingsonderzoek loopt een erg fijn en compleet paard.
Enige minpuntje is dat hij nog niet zo ontwikkeld is, maar wellicht is het een laatbloeier.

Maar natuurlijk zijn er nog genoeg andere opties, de merrielijn heeft wel goede dingen gedaan met Ferro bloed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 22:22

@ ketaki: dank je :) Ik denk zeker ook richting Duits bloed. Aan wat voor Duits bloed zou jij denken?

@elisa: helaas nog geen fatsoenlijke standfoto. Alleen oude, maar ze is alweer zoveel veranderd. Ik ben benieuwd naar de for romance. Als hij de eindstreep haalt ga ik hem zeker bekijken. Ferro bloed vind ik fijn bloed, maar durf ik niet te dichtbij aan ivm Ulft als vader die ook al zat in de pedigree zit. Maar ver weg zoals bijvoorbeeld bij een hengst als Inspire v. Everdale wel.

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:52

poeh, dat is een lastige.


zelf dacht ik aan Franziskus.

een jonge duitse hengst, die nog niet zo lang GP loopt.

of richting donnerhall bloed, wat zich ook allang heeft bewezen in de sport. :j :j

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:36

sunny44 schreef:
@ ketaki: dank je :) Ik denk zeker ook richting Duits bloed. Aan wat voor Duits bloed zou jij denken?

@elisa: helaas nog geen fatsoenlijke standfoto. Alleen oude, maar ze is alweer zoveel veranderd. Ik ben benieuwd naar de for romance. Als hij de eindstreep haalt ga ik hem zeker bekijken. Ferro bloed vind ik fijn bloed, maar durf ik niet te dichtbij aan ivm Ulft als vader die ook al zat in de pedigree zit. Maar ver weg zoals bijvoorbeeld bij een hengst als Inspire v. Everdale wel.


Inspire is ook een fijne hengst met een duitse moederlijn, denk dat hij zeker wel de halsvorm kan verbeteren en hij had een zeer goed veulenrapport. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:10

Elisa2 schreef:
sunny44 schreef:
@ ketaki: dank je :) Ik denk zeker ook richting Duits bloed. Aan wat voor Duits bloed zou jij denken?

@elisa: helaas nog geen fatsoenlijke standfoto. Alleen oude, maar ze is alweer zoveel veranderd. Ik ben benieuwd naar de for romance. Als hij de eindstreep haalt ga ik hem zeker bekijken. Ferro bloed vind ik fijn bloed, maar durf ik niet te dichtbij aan ivm Ulft als vader die ook al zat in de pedigree zit. Maar ver weg zoals bijvoorbeeld bij een hengst als Inspire v. Everdale wel.


Inspire is ook een fijne hengst met een duitse moederlijn, denk dat hij zeker wel de halsvorm kan verbeteren en hij had een zeer goed veulenrapport. :)


Inspire zou ik lekker eens bekijken in de competitie eerst deze winter. Heb hem laatst gezien in een showblokje maar sorry |(

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:27

De halsvorm kan hij zeker wel verbeteren, maar hij heeft scherpe merries nodig met een goed achterbeen gebruik. Ik heb hem gister zien lopen, het is nogal een groot paard die op dit moment volgens mij geen idee heeft wat ie moet met zijn lijf.

Daily Diamond is wellicht ook interessant.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-18 16:04

Nou ik heb iets van een standfoto kunnen maken. Ze staat hier wel wat meer gesloten dan gebruikelijk. En de hals is hier optimaal.

Afbeelding

Ik heb Inspire inmiddels ook gezien. En ik weet het nog niet. Hij is inderdaad groot, heeft nog geen idee welk been waar is. Met name achter. Zijn hals heeft wel dusdanig veel lengte dat met de manier waarop hij gereden wordt het er helemaal niet fijn uit komt. En de manier waarop hij zijn achterbenen gebruikt... Ik weet niet of dit enkel slapheid is. Verder wel een aansprekend nuchter dier hoor.

Daily Daimond ook gezien die was erg fijn en verbeterd tov vorig jaar. Ik hik alleen wel tegen zijn ongelijke voorvoeten aan...

Vooralsnog staat Ferguson op 1. Hoop in Den Bosch nog wat van zijn nafok te zien. En daar ook de nieuwe lichting van afgelopen jaar.

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:34

Knappe merrie hoor, zit al een mooi front op dus dat hoeft imo ook niet verbeterd te worden. Maar ik snap wel wat je bedoelt met hoe ze hem gebruikt in beweging.

Ik denk dat je het beste kunt kijken naar een hengst met een correct gesteld en niet te lang achterbeen, dat is zo vanaf de foto te zien wel echt een puntje.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:24

Van Helvoirt fokte ze bepaald niet om zelf op te rijden... die dieren zijn doorgaans érrug wakker.

Ik ging voor een Duitse hengst, zonder enige twijfel. Binnen het KWPN fok je met deze lijn snel 'klem' vanwege de teveel gebruikte genen. Ik zocht het in een Duitse hengst met Rubinsteinbloed. Dat is even zoeken, de meeste directe nakomelingen zijn ook al dood, maar dan krijg je een makkelijker karakter en een mooi front. Deze merrie zal een eventueel minder krachtig achterbeengebruik wel kunnen hebben, ze zal haar eigen aanleg zonder meer doorgeven aan het veulen. Dat zit bij die Van Helvoirt dieren wel goed.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 19:55

Dank voor jullie reacties!

@elisa, het front wordt indd al steeds mooier. Maar loopt wel erg snel met een strakke bovenlijn. Dat kan uiteraard ook het sensibele zijn van dit paard. Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkeld straks met longeren. En zie dan wel hoe zwaar ik dit in mijn keuze wil meenemen. Het achterbeen is aardig sabelbenig maar ze gebruikt hem wel goed. Kwa lengte in het achterbeen vind ik nu nog wat lastig zien omdat ze nog niet uitgegroeid is.

@ dees, ze is indd erg wakker maar gelukkig wel vriendelijk en wil het graag goed doen. Erg intelligent en wil graag aandacht. Met veel rust geloof ik er wel in dat ze het goed gaat doen onder het zadel. Maar daar leek van Helvoirt indd wat minder naar te kijken :+ heb je nog wat specifieke R lijn hengsten in gedachten? Vind het wel lastig om ze te vinden. Of hoge dekgelden zonder gust regeling, vaak ook nog diepvries. Of maar op beperkt aantal dagen in de week beschikbaar. Of bij 1 stamboek goedgekeurd waar ik dan weer vraagtekens bij heb, of al zo ver naar achteren in de lijn dat er weinig meer van terug te vinden is...

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:04

Wat een fijn dier om te zien en een prachtig papier, daar kun je echt wel wat mee. Ik weet niet of hij op karakter veel verbeterd of dat hij per definitie brave nakomelingen geeft, maar je kan eens kijken naar Glamourdale. Fijn paard mooi front, werkwillig... en vers sperma. En vrij van Jazz / Krack C, maar wel weer Ferro.

KWPN gekeurd en vrij van alles wat je noemt: George Clooney (De Niro X Wolkentanz)

Ook mooi vrij bloed en hij doet het goed in de hengstencompetitie: Gunner (Belissimo M X Vincent)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:39

sunny44 schreef:
Dank voor jullie reacties!

@elisa, het front wordt indd al steeds mooier. Maar loopt wel erg snel met een strakke bovenlijn. Dat kan uiteraard ook het sensibele zijn van dit paard. Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkeld straks met longeren. En zie dan wel hoe zwaar ik dit in mijn keuze wil meenemen. Het achterbeen is aardig sabelbenig maar ze gebruikt hem wel goed. Kwa lengte in het achterbeen vind ik nu nog wat lastig zien omdat ze nog niet uitgegroeid is.

@ dees, ze is indd erg wakker maar gelukkig wel vriendelijk en wil het graag goed doen. Erg intelligent en wil graag aandacht. Met veel rust geloof ik er wel in dat ze het goed gaat doen onder het zadel. Maar daar leek van Helvoirt indd wat minder naar te kijken :+ heb je nog wat specifieke R lijn hengsten in gedachten? Vind het wel lastig om ze te vinden. Of hoge dekgelden zonder gust regeling, vaak ook nog diepvries. Of maar op beperkt aantal dagen in de week beschikbaar. Of bij 1 stamboek goedgekeurd waar ik dan weer vraagtekens bij heb, of al zo ver naar achteren in de lijn dat er weinig meer van terug te vinden is...


Wat betreft de R lijn hengsten, de lijn van de merrie Rumirell staat natuurlijk zeer goed bekend. {Rubin Royal, Romanov, Rockefeller} of

Glamourdale heeft hele scherpe merries nodig met veel bewegingstechniek, alleen dan kan hij wat toevoegen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 21:18

Bedankt voor het meedenken!

@mer1980, Glamourdale vind ik voor wat hij verder zou kunnen toevoegen niet vrij genoeg in de bloedlijnen.

George clooney, is op de 1 of andere manier niet blijven hangen bij mij. Iemand enig idee of er iets bekend is van deze hengst waarom hij maar weinig getoond wordt aan het publiek onder het zadel?

Gunner, heeft indd mooie vrije lijnen, maar hij spreekt mij niet echt aan. Zo massaal en wat traag...

@elisa, op die hengsten kwam ik indd ook uit. Weet jij wat rubin royal doorgeeft. Ik heb hem 2 jaar geleden gezien op een hengstenshow en vond hem best scherp van karakter (mja blijft show natuurlijk) maar fijn bewegen en zeker geen slecht "traag Duits" achterbeen. Mooi recht op de benen van voren. En genoeg ruimte voor een zadel :Y)

Het eerste predikaat van de merrie is binnen *\o/* ze was al goed op de foto voor de sport en door het stamboek ook prok verklaard.

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:08

George Clooney kan gewoon niet overtuigen in type en beweging imo..

RR fokt wel bloederig voor zover ik weet, ook qua karakter..maar wel hele goede bewegers met een inderdaad een zeer goed achterbeen. Commercieel is hij momenteel ook met zijn plek op de horsetelexranking. In ieder geval wel een bewezen sportpaarden vererver.

Ik vind zijn zoon Rubin Cortes ook erg aansprekend, maar weet niet genoeg over zijn nafok verder.

Gefeliciteerd met het prok predikaat!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:32

En RR is ook erkend voor KWPN dacht ik?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:19


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:43

Vandaag een hele beste gezien. Heeft zojuist de verrichtingen bij NRPS gelopen, hoge punten. Goed, mooi, braaf beest met voor deze merrie absoluut de juiste bloedvoering (nb: Rosenkavelier was de vader van Rubinstein!): Florance
Geen idee waar die ter dekking komt, maar dat dier liep superfijn zowel in werkwillendheid als in bewegingstechniek.

Van dezelfde eigenaar ook deze wellicht nog iets betere hengst, verrichtingskampioen van dit jaar: Stiffelio Ook veel gummi, zeer lichtvoetig, veel buiging in het achterbeen en superbraaf.


Edit: verrichtingpunten zijn hier te vinden: https://www.nrps.nl/Nieuws/Nieuwsitem.aspx?ID=530

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:35

Dees schreef:
Vandaag een hele beste gezien. Heeft zojuist de verrichtingen bij NRPS gelopen, hoge punten. Goed, mooi, braaf beest met voor deze merrie absoluut de juiste bloedvoering (nb: Rosenkavelier was de vader van Rubinstein!): Florance
Geen idee waar die ter dekking komt, maar dat dier liep superfijn zowel in werkwillendheid als in bewegingstechniek.

Van dezelfde eigenaar ook deze wellicht nog iets betere hengst, verrichtingskampioen van dit jaar: Stiffelio Ook veel gummi, zeer lichtvoetig, veel buiging in het achterbeen en superbraaf.


Edit: verrichtingpunten zijn hier te vinden: https://www.nrps.nl/Nieuws/Nieuwsitem.aspx?ID=530


Jaaa beide waren echt prachtig en super fijne karakters <3 <3

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 09:14

@Elisa2, Dank je :) Heb jij enig idee waar Rubin Cortes ter dekking staat?
@s0173957, RR staat niet in het KWPN bestand... maar ik vind register A ook niet zo'n probleem van zo'n hengst.
@Peterina, Dat is ook intressant. Vind het alleen wel bijzonder dat als je de site op engels zet, heel veel hengsten verdwijnen waaronder Rotspon... Is het sperma van een 23 jarige hengst niet behoorlijk in kwaliteit achteruit aan het gaan?
@Dees, Dat is zeker ook intressant! Ga ik meer over zoeken. Iemand al enig idee waar ze worden aangeboden? Of waar deze hengsten nog zouden worden getoond aan publiek?

Die nieuwe hengst v. Finest van Nijhof (waar wat eigenaars discussie over was) klinkt ook wel intressant.

Nog genoeg om uit te zoeken / live te bezichtigen komend voorjaar.

Hebben jullie nog meer ideeen of tips om bepaalde evenementen te bezichten oid?

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:29

Die van het nrps worden misschien wel getoond tijdens de Hengstenshow op 11 maart.

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:06

Ik zie dat er van Rubin Cortes alleen diepvriessperma te verkrijgen is, bij Bagoniebos en hier https://dressurleistungszentrum.de/en/. ... s-old.html oa.

Ik heb nog geen bewegingsfilmpje gezien van die Finest zoon, maar hou er rekening mee dat de duitse F lijn over het algemeen inieder geval niet het front verbeterd.

Ik zou gewoon hengstenkeuringen en shows afgaan, Vechta bijvoorbeeld als je voornamelijk geintereseerd bent in duitse hengsten. En uiteraard bij het KWPN de dressuurdag etc.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:19

Kijk eens naar Giovanni. Heb hem in de hengstencompetitie gezien twee weken geleden en vond het een geweldige hengst. Mooi bloedvoering en wat een krachtpatser. Heel veel afdruk en veer. Vond hem de beste van het hele stel.

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:15

Als je nog wat verder over de grens wilt kijken, Total Hope doet het erg goed. Totilas x weihegold (gp merrie van Isabel). Maar goed helemaal vrij met gribaldi is hij niet en denk dat totilas ook in het rijtje jazz, Ferro, flemmingh, etc. gaat komen.

For Ferrero is ook een interessante.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bertje16, manonevita en 90 bezoekers