Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengstenkeuze Eye Catcher x Jazz X Ulft uit Wendy lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:18

Ik vind Everdale nou niet een typische hengst om de souplesse te verbeteren..galop en front kan hij wel toevoegen. Ulft zit wel ver genoeg weg imo..maar de vraag is of je lijnenteelt wilt op hem.

Als de galop normaal gesproken wel goed is en het puur door spanning komt dan hoef je niet perse een hengst die de galop verbeterd natuurlijk. Dan heb je meer aan nuchter dier.

Wel fijn om zulke positieve punten over je merrie te horen!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:27

sunny44 schreef:
@Amiee, is dat jou merrie? Weet je hoe haar nakomelingen waren? En nog een topper in de dop Endy nakomeling gevonden *D . Toch weer hele andere hengsten aangepaart.
En King de niro (De Niro x Ampere uit het lijntje van mijn GP paard) hou ik inderdaad al een tijdje in de gaten *\o/* . De ampere is denk ik nog wel een beter paard dan mijn Tuschinski (betere galoppade en meer bergop gebouwd). Als die de eindstreep haalt staat hij ook erg hoog op ons lijstje. Als hij in het VO blijft gaan we zeker 1 van de laatste tussenbeoordelingen kijken.
Heeft iemand hem toevallig gezien bij de aanlevering?

We zijn afgelopen dinsdag nog met haar naar een aanparingsadvies avond geweest. Zo'n eerste keer van huis vond ze erg spannend dus was ook wat gespannen. Wat duidelijk terug kwam in haar galoppade (strak, stuiterig en voorbenen wat onder de massa blijvend). Verder heeft ze zich keurig gedragen en vonden ze het een erg mooie merrie met een krachtige motor achterin. Ze vonden Everdale een goede kandidaat voor haar om de galop, souplesse en het front te verbeteren. Ook omdat hij al wat meer bewezen is. Ik dacht dat Ferro (=Ulft) hiervoor te dichtbij zit. Maar met een inteelt percentage van <1% lijkt dit mee te vallen. Alleen verwantschap > 3% wordt er groot, maar ik weet nog niet of ik dit erg vind. Wat vinden jullie van Everdale? En van de hele verwantschaps berekening? Houden jullie hier rekening mee?


Nee, ik ken de nakomelingen van de De Niro niet. Ze loopt nu zelf lichte tour en ik denk dat ze het vermogen voor meer zou moeten hebben. Als jong paard geen enorme grootloper, wel vermogen tot sluiten, altijd doorkomen achter, mooie voorkant. Munchhausen vind ik wel een interessante aanparing.

Ik zie zelf geen enkel probleem met de verwantschap van Ferro. Bij de Endy's zou ik altijd even goed op de galoppade letten. Als de merrie zelf genoeg bloed heeft, zou ik Negro ook durven. Maar in combinatie met Lord Leatherdale krijg je waarschijnlijk meer lossigheid. Anders Ampère. Of een combinatie van De Niro en Ampère ;)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:45

Nou, mijn keuze zou gemaakt zijn als ik nog een Endy had:
http://spermaooseven.nl/

Zuidenwind - OOSeven x Serendy - internationaal GP dressuur

Amoor OOSeven x Serendy - LT dressuur

Bon Passa OOSeven x Serendy - GP dressuur

Wish OOSeven x Serendy - GP dressuur

Hisjebillie
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-03-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:59

Aimee schreef:
Nou, mijn keuze zou gemaakt zijn als ik nog een Endy had:
http://spermaooseven.nl/

Zuidenwind - OOSeven x Serendy - internationaal GP dressuur

Amoor OOSeven x Serendy - LT dressuur

Bon Passa OOSeven x Serendy - GP dressuur

Wish OOSeven x Serendy - GP dressuur


Wooh! Die passen inderdad goed bij elkaar! :D
Ik denk dat iedere fokker hiervan droomt...

Umeo
Berichten: 2226
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:56

Zou ik zeker ook voor durven gaan :j

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:23

Die komen allemaal uit dezelfde moeder. Ik zou mijn keuze daar direct op baseren. Florencio en Fürst Romancier etc etc brachten ook al veel goeds in deze lijn..

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:43

Het sperma van OO seven gaat nu wel voor een dumpprijs weg dus het zou best interessant kunnen zijn.
Enige is dat je heel erg terugfokt op Amor. Best wel heel veel zelfs. Ik ben best voorstander van meerdere keren Amor in de lijn maar deze voert het nog meer dan de combi met Serendy.

En misschien overbodig te zeggen maar ik zou eerst even testen op WFFS.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 14:18

Ja er zijn best veel hengsten die het goed hebben gedaan op deze lijn...
Ik heb nog wel getwijfeld over oo seven maar ik wou liever geen diepvries en dan ook nog dat gezondheids ding...

We hebben inmiddels gekozen voor For Romance :D

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 16:09

Wat leuk, erg fijne {en brave}hengst!