Beoordeel je paard op stand

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:32

Bliksem schreef:
Immanuela29: door de twee foto's die je plaatste kreeg ik gelijk de indruk dat het paard wat moeite heeft met zijn balans. Wat gebeurd er met het diagonale achterbeen als je één van de voorbenen optilt?
Verder denk ik dat dit paard makkelijker galoppeerd dan draaft als je naar de lijn van z'n valse heup naar de zitbeenknobbels kijkt?

Ik vind de foto van Naomi te schuin om te beoordelen.

FemkeVH, knap slank paardje.
Staat nu wat onderstanding en het lijkt inderdaad een beetje alsof het linker hoefje wat steiler is dan het rechter hoefje. Bij het voorbeen valt me op dat het beenbot boven de voorknie in verhouding een stuk langer is dan het onderste beenbot.

Suzy-H: wat een knapperd, helemaal mijn smaak! Overbouwd (of kantelt de bekken niet goed op de foto?
De ronding van haar schouder aan de voorkant valt me zo op, bij de meeste paarden is dat een stuk vlakker zegmaar?

[ [url=m/fUaVW5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan een foto van mijn lieve kneusje van vandaag. Al 5 maanden uit de running dus lekker onbespierd en met een flinke hooibuik eraan, staan 24/7 buiten dus goed pak haar erop ook. Sinds gisteren een gevuld beentje rechtsachter dus vandaar de klei.

Hij is overbouwd, maar heeft ook moeite met het kantelen van z'n bekken en z'n onder-/bovenlijn kan beter, dan oogt hij al iets minder overbouwd. Verder staat hij graag onderstandig, dit is al verbeterd maar daar hebben we zeker nog een weg te gaan.

Ben benieuwd naar aanvullingen.

Hoofd/hals wat te rank voor het lichaam

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:11

pol_Doer schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie zeggen over mijn new forest pony

[ [url=m/nZl6U1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n72q3H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem wat stijl op de achterbenen en wat overbouwd. Hoe oud is hij? Verder wel leuk koppie, alleen niet zo mijn type.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:50

Kiekeboefje schreef:
pol_Doer schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie zeggen over mijn new forest pony

[ [url=m/nZl6U1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n72q3H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem wat stijl op de achterbenen en wat overbouwd. Hoe oud is hij? Verder wel leuk koppie, alleen niet zo mijn type.

Dat kan ieder zo zijn eigen type. Hij is net 7.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:29

Pol_doer: mooie schuine schouder loopt wel hoog weg.
Iets week in de rug loopt na de schoft vrij snel weg.

Verder mooi in verhouding. Pony oogt meer vierkant model.

Jenni: vrij schuine schouder. Loopt ook iets week weg in de rug. Croupe hellend. Meer rechthoek model.

Nu die van mij maar weer is een keer.

Foto van afgelopen maandag.

Afbeelding

Oudere foto van september
Afbeelding

♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) Volg ons op Instagram!! kwpn_floor!!
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012 http://fjordharry.webklik.nl/page/homepage

Kiekeboefje

Re: Beoordeel je paard op stand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:51

Jodi, leuk paard! Wel hoge schoft. Verder heb ik geen aanmerkingen, ben ik niet zo goed in :P

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:51

Jodi mooi robuuster en lang gebouwd

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:16

Jenni: een vrij hellende croupe inderdaad, en beste een hoge halshouding (of misschien is dat de hoek van de foto :D )

Jodi: ik hou van de wat grovere modellen, dus ik zie dit graag. Ik vind hem juist mooi compact!

Misschien valt er over de bouw (nog) niet veel te zeggen, maar tussen boven en onder zit 10 maanden (Joy was op de bovenste foto 15 maanden en de onderste is van vorige week) Ik vind vooral het verschil fascinerend!

Afbeelding

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:58

Ik zou zelf ook graag mee beoordelen, maar daar zie ik te slecht voor.. misschien binnenkort mijn moeder eens vragen, dat is wel zo eerlijk voor jullie. :)
Ik ben wel erg benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden.

Afbeelding
Hopelijk is de foto duidelijk genoeg. Het is er eentje van 1,57 m met veel Gelders bloed. Sinds een paar weken zijn met haar onder het zadel aan het werk, dus veel spier zit er nog niet op. Ze is wel redelijk dik op het moment :=

StalMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:01

Hoi allemaal wat een leuk topic!

Joysieee: mooie merrie! Ik heb ook een schimmel toevallig en ook Gelders. Maar kortom.
Ik vind dit een knappe merrie. De rug is niet zozeer strak maar wel goed aangesloten, de een zou hem wat strak vinden de ander gewoon goed
Verder iets steile schouder.
eigenlijk precies hetzelfde als mijn merrie!wat is de vader en moedersvader? Als ik vragen mag?
Mijn merrie plaats ik zometeen wel even. Want die wil ik nog weer opnieuw laten dekken, deze zomer.

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:40

Ben benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Stokmaat 1.68m. Afstamming Serano Gold X Neostan.Afbeelding
Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:19

fientje07 schreef:
Ben benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Stokmaat 1.68m. Afstamming Serano Gold X Neostan.[ [url=m/PPRzE7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LG5oZ4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien even de regels lezen? Andere mensen willen ook graag een beoordeling krijgen. Dus eerst 2 andere en dan je zelf

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach