Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:34

Missbambie schreef:
Marjolein, dit word haar eerste veulen. en daarin heb je ook gelijk niet een te grove dekhengst erop dat is vragen om problemen. Ik vind het heel lastig worden. Al heeft een vriendin van mij een kruising haflinger x kwpn gehad wat echt super mooi en fijn dier is geworden.

Maakt niet uit, het veulen past zich aan aan de baarmoeder.

Friezen geven sowieso vaak problemen bij de bevalling omdat de nageboorte er vaak niet goed afkomt.


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:35

cp112 schreef:
Fries x tinker. Vind ik absoluut geen lelijk paard.

Ik ben het ermee eens dat je niet zomaar iedere Fries met iedere tinker moet kruisen.
Qua Fries zou ik niet het luxere moderne type pakken en qua tinker juist weer niet te zwaar.


[ [url=m/fWOAHf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Behalve dat zijn hoofd compleet uit verhouding is dan...

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-16 20:22

safina schreef:
Marjolijntje schreef:
Maar wat dat betreft blijft fokken altijd gokken. Je kan de beste paarden samenbrengen, op papier, met bewezen nakomelingen etc. En alsnog kan er een gedrocht uitkomen, om maar even bot te zeggen.


Ik denk dat NatasjavE al goed heeft onderbouwt dat fokken niet alleen maar gokken is.

Het blijft altijd een verrassing welke eigenschappen van de hengst en de merrie en hun voorouders verenigd worden in je veulen. Je hebt nou eenmaal geen invloed op wat er tijdens de zygote gebeurt, wanneer het DNA van beiden gecombineerd wordt. Maar als fokken echt gokken was, dan zou ik zeggen: TS, gooi vooral een dikke, kortbenige en korthalzige Tinker op je Fries, want misschien vindt je straks wel een klein Totilasje in je stal. Of een lieve, kleine witte pony. Of een gouden Arabier met stippen. :D



Waar slaat dit nou weer op? ik zou zeggen dat je zelf een beetje een domme koe ben. je valt in de herhaling als je goed leest zie je dat het hier al vaker is gezegt. misschien zou je een normaal advies kunnen geven in plaats van iedereen na te apen . wat wil je bereiken? als je het allemaal zo goed weet wat zou ik zou ik volgens jou op een fries moeten doen.

Spoiler:
Boerenliefde,Singles,Vrijgezellen Boeren,Dating,Relatie,Vriendschappen lid worden? meld je nu aan!
https://www.facebook.com/groups/1736536956595671/

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:09

Zo, jij bent lekker aardig ts... ik zie alleen maar advies/meningen oid. Welke in mijn ogen hulpvol zijn voor je uiteindelijke keuze.

Maar als je zo doet dan hoeft het van mij niet meer.
Zo respectloos -O-

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:13

Je hoeft niet zo van leer te trekken TS. safina noemt niemand een domme koe, hoef jij dus ook niet te doen. Zelfs als je het ergens niet over eens bent kan je aardig blijven tegen elkaar.

Je kan kiezen uit een keur van warmbloeden. Probleem is dat de Fries het enige warmbloed met zoveel behang aan de benen.

Maar PRE's, Lusitano's, Fredriksborgers en zelfs alle sportwarmbloeden. Alleen dat is niet wat je zoekt heb ik het idee.
Je kan natuurlijk ook een Tinker kopen. Dan heb je volgens mij precies wat je zoekt. Bont, stevig en veel behang en met de verhoudingen die horen bij een Tinker.

En ja je kan ook een Tinker op de Fries zetten. Kan goed gaan maar kan ook tegenvallen om eerder genoemde redenen. Ik neem aan dat een gezond veulen het allerbelangrijkste is.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:15

Ik heb het hele topic niet gelezen.
Maar als je een fries hebt zou ik niet voor Bing gaan.
Dan zou ik eerder kijken naar Lotti.

Edit: Ik zie trouwens hier voor dat je Lotti 'iel' noemt met weinig behang. Daar ben ik het niet echt mee eens. Vergeleken met Bing is hij inderdaad iel en met weinig behang... maar Bing is dan ook een tinker en Lotti een barock pinto.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:04

Missbambie schreef:
Waar slaat dit nou weer op? ik zou zeggen dat je zelf een beetje een domme koe ben. je valt in de herhaling als je goed leest zie je dat het hier al vaker is gezegt. misschien zou je een normaal advies kunnen geven in plaats van iedereen na te apen . wat wil je bereiken? als je het allemaal zo goed weet wat zou ik zou ik volgens jou op een fries moeten doen.


Hoho, rustig maar. Ik vind jou geen domme koe. En mezelf trouwens ook niet. :D Mijn post was niet eens een reactie op jou, maar een reactie op een bericht van Marjolijntje. (Die ik trouwens -for the record- ook absoluut geen domme koe vind. ;) ) Dus ik snap eigenlijk niet zo goed waar je boze reactie vandaan komt.

Ik vind niemand een domme koe.
...maar er is natuurlijk geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. :D }:0
(Da's bedoeld als grapje he? :Y) )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:14

Esaqar schreef:
Ik heb het hele topic niet gelezen.
Maar als je een fries hebt zou ik niet voor Bing gaan.
Dan zou ik eerder kijken naar Lotti.

Edit: Ik zie trouwens hier voor dat je Lotti 'iel' noemt met weinig behang. Daar ben ik het niet echt mee eens. Vergeleken met Bing is hij inderdaad iel en met weinig behang... maar Bing is dan ook een tinker en Lotti een barock pinto.

[ Afbeelding ]

[ [url=m/HpcnSw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lotti heeft zelfs meer massa dan de meeste Friezen.

mooneyJarig

Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:19

Aan de discussie die hier loopt ga ik niet meedoen. Maar mocht je gaan voor een tinker, zorg dan dat hij in ieder geval pssm1 vrij is getest.

In Tinkers is pssm een minder groot probleem (al heb ik daar ook ellende die pssm gezien) maar pssm in een warmbloed staat sowieso garant voor ellende.


nuka

Berichten: 994
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Snelrewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:15

Afbeelding

Afbeelding

hierbij nog 2 foto's van Cool Willow Spring, hij heeft massa zat, dikke manen en staart, mooie voorpluk maar geen sokken

♡Cool Willow Spring♡

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:53

TS, heb je nog geen geschikte hengst gevonden?

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:25

Waarom doen alle hengstenhouders het toch nog natuurlijk en niet via sws? Ik ga echt niet reizen met mijn merrie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:47

Liefhebb68 schreef:
Waarom doen alle hengstenhouders het toch nog natuurlijk en niet via sws? Ik ga echt niet reizen met mijn merrie.

Ceasar wordt gewoon verstuurd. Is ook diepvries van.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:19

TS wil ook een "cool karakter" fokken omdat de moeder wat te heet is. Ik vraag me af of je dan niet gewoon beter een leuke coole tinker van een jaar of 3 kunt kopen. Op "cool karakter" heb je al helemaal geen garantie als de moeder dat niet heeft.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:25

Sorry, maar dat heb je met een tinker ook niet.
Ik ben er nog niet een tegen gekomen met een cool karakter.
En een tinker is een heel ander type, dat moet je ook maar willen.
Warmbloeden kunnen ook cool zijn.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:15

janderegelaa schreef:
Liefhebb68 schreef:
Waarom doen alle hengstenhouders het toch nog natuurlijk en niet via sws? Ik ga echt niet reizen met mijn merrie.

Ceasar wordt gewoon verstuurd. Is ook diepvries van.


Dat is echt de enige! Had graag meer keuze.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:18

Enige? Zijn er echt wel meer hoor. Zeker als diepvries ook goed Is, dan kan je nog ruim over de grens kijken ook

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:53

Silly1972 schreef:
Enige? Zijn er echt wel meer hoor. Zeker als diepvries ook goed Is, dan kan je nog ruim over de grens kijken ook


Ik hoor graag van je welke

Wij zijn verwend bij de Friezen. Iedere hengst levert zijn diensten via sws...

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:37

Bontfire, ciao, Airborn, arnac 'd elphen, bueno solaris.
Zijn er nog een aantal in Duitsland en Frankrijk, Engeland.

Zoek maar op homozygote bonte hengsten.
En je ziet genoeg topics. Waaronder een van mij.
Of Google
Ik ben er nog maar 1 tegen gekomen waar je met je merrie hen moest em die staat in Engeland

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:52

Dankjewel Silly. Ik ga ff speuren. Misschien ben ik niet helemaal goed in dit draadje gesprongen, ik bedoel eigenlijk een BP homozygote bonte hengst. Met Fries bloed zeg maar en dan sws beschikbaar. #Ik HebNogalWatEisen :-D

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:07

Honozygote hengsten met fries bloed ga je bijna niet vinden. De enige die ik nu weet is diamond, die zit bij het bonte paarden stamboek. Die doet overigens alleen natuurlijk

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15906
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:20

Lotti heeft diepvries maar dat zit in Italië.

KirstenChes

Berichten: 1154
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:34

ivy_power89 schreef:
Honozygote hengsten met fries bloed ga je bijna niet vinden. De enige die ik nu weet is diamond, die zit bij het bonte paarden stamboek. Die doet overigens alleen natuurlijk


Klopt. Ik had TS deze hengst aangeboden maar helaas te ver weg. Hij is inmiddels 1.67 en doet het super. Heel veel respect voor merries en ben een aantal keer op ander terrein geweest tussen andere paarden waar hij het ook super deed.
Echt een paard uit duizenden zo'n geweldig karakter, en geeft me elke keer weer een overweldigend gevoel als ik met hem rij.

Deze foto's zijn van oktober.


Afbeelding

Afbeelding

Noblesse00

Berichten: 172
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Gezocht bonte Homozygoot dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:45

Als Helmuth zou investeren en hem op sws zou zetten, dekt ie VEEL meer..echt jammer. Ik had er zo een stermerrie onder gezet

Dais_11

Berichten: 3
Geregistreerd: 01-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:49

KirstenChes schreef:
ivy_power89 schreef:
Honozygote hengsten met fries bloed ga je bijna niet vinden. De enige die ik nu weet is diamond, die zit bij het bonte paarden stamboek. Die doet overigens alleen natuurlijk


Klopt. Ik had TS deze hengst aangeboden maar helaas te ver weg. Hij is inmiddels 1.67 en doet het super. Heel veel respect voor merries en ben een aantal keer op ander terrein geweest tussen andere paarden waar hij het ook super deed.
Echt een paard uit duizenden zo'n geweldig karakter, en geeft me elke keer weer een overweldigend gevoel als ik met hem rij.

Deze foto's zijn van oktober.


[ [url=m/8iQEBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b2nZ59.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik zit ook te denken om mijn merrie door Diamond te laten dekken.
Zijn er foto's van nakomelingen van deze hengst?

Ik heb vorige week een veulentje van Lotti gehad alleen deze is helaas geboren met een darmafwijking, hij had geen verbinding tussen maag en darmen en is overleden. De eigenaar wil daarom Lotti er niet meer op hebben


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers