Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:04

Al gedacht aan Londonderry ? Of een zoon ervan ? Hier in de buurt staan er een paar uit die bloedlijn en zijn eigenlijk allemaal hele fijne paarden!

Of Lord Loxly misschien...


Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:45

Anoeska27 schreef:
Elisa2 schreef:
Ja ik heb hem gezien..los heeft hij zeer veel souplesse! met ruiter wordt ie strak..

Dan zijn we het eens, ik heb hem alleen onder de ruiter gezien.


Ik snap het..jammer, zonder ruiter is het echt een heel ander paard. {en hopelijk straks met ruiter en wat training ook}

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 07:05

Ik was op bon bravour gevallen omdat elisa2 me op het idee gebracht heeft. Ik kende de hengst niet echt en ben hem dan gaan opzoeken. Ik zie veel mogelijkheden in deze hengst. Mooie beweging in draf, sterke galop. Ik denk niet dat er diepvriessperma beschikbaar is, anders zou dat toch wel vermeld staan in het artikel dat ik gelezen heb. Ik kan er ook nergens iets over vinden. Bovendien gaat mijn merrie dit jaar ook veulenen en dan is de slaagkans met diepvriessperma lager. Mijn merrie is al moelijker drachtig te krijgen als ze met een veulen staat dus ben ik bang dat het niet zal lukken.
Ferdeaux heb ik ook overwogen. Mooie hengst wel maar misschien wat klein. Natuurlijk hangt het af van hoe groot zijn veulens zijn en er zijn waarschijnlijk nog wel heel veel andere factoren die bepalen hoe groot je veulen zal zijn.
Verder kan ik wel zeggen dat ik eerder geneigd om voor een ietwat jongere hengst te gaan. Natuurlijk hebben die nog niet zoveel bewezen maar dan heb je wel een veulen van de nieuwere generatie. Momenteel ben ik weer terug aan het nadenken over charmeur. Fijne hengst. Spijtig dat het een vos is. Vos kan wel mooi zijn zoals charmeur zelf, maar ook niet altijd. Maar het blijft natuurlijk altijd een risico, met eender welke hengst. Ik had ook niet verwacht dat mijn wynton zulke hoge sokken en brede bles zou hebben :P. Ook is het jazz bloed wat ik dus eigenlijk al wel wat heb met mijn wynton.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:26

Van Ferdeaux is natuurlijk nog niks bekend over de nafok..de hengst is zelf langgelijnd genoeg maar met Ferro erachter heb je kans dat hij dat niet doorfokt. Verder heeft deze hengst wel een prachtig front en een goede sterke motor achter. Ik zou het geen gekke keuze vinden..

Diepvries moet je dan inderdaad niet doen, wel heel jammer dat BB uit de dekdienst is. Heeft je merrie al geveulend nu?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 10:44

Nee ze is uitgerekend voor half mei. Vorig jaar hebben we 3 maal moeten proberen vooraleer ze terug drachtig was. Dus hopelijk lukt het nu iets sneller want anders schuift het altijd op en heb je minder kansen. Morgen gaan we een keertje naar Nederland naar de hengstenshow van Van Olst kijken. Dan kan mijn zus Everdale eens in levende lijve zien :).

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:27


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:28

Thanx!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:31


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:27

HENGSTSCHAU VAN OLST HORSES
ALLE PROEVEN
April
6
2014
SUNDAY, 06. APRIL 2014
14:30 - Competition 01: Competition 01: reporting

15:00 - Competition 02: Competition 02: stallion show

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 13:01

Ik ben nog steeds op zoek naar advies voor een geschikte hengst voor mijn Donnerschlag merrie. Haar eerste veulen was een Wynton, hij is ondertussen 2 jaar onder het zadel. Braaf paardje om mee te rijden. Goede motor wel, maar mist wat schouder en loopt ook makkelijk met een stijver voorbeen. Het tweede veulen is een everdale, ook hij loopt makkelijk met een stijver voorbeen. Ik heb zelf nog een quaterback (niet zelf gefokt) en deze heeft veel beweging vooraan. Vandaar dat ik dacht aan quaterback of een goedgekeurde nakomeling hiervan. Zijn er mensen met ervaring?

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:44

Quaterback kan veel beweging doorgeven inderdaad, hoe is die Quaterback verder? qua maat en model?

Wat bedoel je precies met stijver voorbeen? steile schouder? stekerig in het voorbeen? mist er "knie"?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 07:10

Ik heb even een filmpje op youtube geplaatst van de Wynton. Hij heeft volgens mij te weinig knie en mag gewoon meer vanuit de schouder komen. https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=2ZktEZU-qoc
De Quaterback is ongeveer 1,72m en ik vind hem wel mooi gebouwd. Ik heb hier ook wel een video van maar ondertussen loopt hij al wel meer in de verzameling en draagt hij zich meer. Hij heeft ook een super fijn karakter, hoewel dit blijkbaar niet altijd is met Quaterbacks :P . https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=3NzCauUQrxI

Ik heb nog wat verder gezocht achter hengsten en vond Dante's Jr ook wel knap. Maar deze is nog maar 3 jaar dus van nakomelingen nog niets bekend.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:41

Dante jr, zou erg veel lijnenteelt op Donnerhall zijn..hoeft niet erg te zijn, maar dat gaat het voorbeen in geen geval verbeteren.

Klopt wbt het karakter en Quaterbacks, maar de moeder is daar in natuurlijk ook erg belangrijk, en hij heeft ook genoeg maat dus.

Ik kan de filmpjes op de een of andere manier niet openen..

Wellicht is Henkie ook wel interessant als je meer "knie" wilt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 10:23


Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:40

Je moet eens kijken naar Bernay van gestut gestut Sprehe. Ik heb een prachtige Don Picardi merrie en heb voor haar deze hengst op het oog. Interessante bloedvoering en ik viel als een blok voor hem. Misschien is Giovanni trouwens ook een geschikte hengst. Zeer de moeite waard

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:40

Ingo_10 schreef:
https://youtu.be/2ZktEZU-qoc
Wynton X donnerschlag

https://youtu.be/3NzCauUQrxI
Quarterback X quavarotti

Hopelijk lukt het nu wel :)

Ik zal Henkie eens opzoeken :)


Beide aansprekende dieren, je ziet wel dat de merrie haar type meegeeft. Het zou kunnen dat welke hengst je ook gebruikt, iedere nakomeling deze manier van bewegen in het voorbeen erft.

De Wynton vind ik verder eigenlijk een heel correct en aansprekend paard met een goed achterbeengebruik.
De Quaterback vind ik niet heel anders in het voorbeen, maar loopt al wat meer gedragen dus het ziet er daarom al wel wat anders uit.

Giovanni geeft wel knie mee en is een beste hengst., weet alleen niet of ik hem bij deze merrie zou aanraden wbt het rompmodel.

Een hengst die veel beweging en ook veel beweging aan de voorkant meegeeft is Franklin.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 10:09


Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 10:12

Hof_Arcadia schreef:
Je moet eens kijken naar Bernay van gestut gestut Sprehe. Ik heb een prachtige Don Picardi merrie en heb voor haar deze hengst op het oog. Interessante bloedvoering en ik viel als een blok voor hem. Misschien is Giovanni trouwens ook een geschikte hengst. Zeer de moeite waard



Die Bernay is wel een mooie hengst, Giovanni vind ik iets minder. Bedankt voor de tip!

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:59

Ingo_10 schreef:
Dit is de Everdale uit onze merrie
https://www.youtube.com/watch?v=QU-rASqonck

Henkie lijkt me wel interessant. Maar gaat hij wel genoeg kracht in het achterbeen meegeven?


Kracht geeft hij zeker wel mee, hij heeft een hele goede motor achter.

Die Everdale is een leuk paard, groot ook..je merrie lijkt in ieder geval wel heel fijn te fokken. De Quaterback lijkt het meeste bloed te hebben van alle 3.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 07:37

Het is uiteindelijk henkie geworden :P. Binnen 14 dagen weten we of het gelukt is. Spannend!

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:34

Leuk, ik ben benieuwd.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers