Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:07

Aimee schreef:
Rolfje schreef:
Die minpunten komen niet van Cabochon af, maar van Elberton. Cabochon gaf kracht van achter, een sterke rug en front.


Zeker weten van niet. Cabochon gaf lange weken ruggen, al dan niet in combinatie met slappe knieën. Goed aangepaard bleef dat vrijwel onopgemerkt, maar als je het gaat bevestigen in de fokkerij loop je tegen de lamp aan. Dus als die merrie daar al op verbeterd moet worden, dan zeker niet op terug fokken.


Sorry klopt echt niet.

Genetisch profiel van Cabochon spreek over strak op rug en lendenen.

Veulen rapportage heeft het over goed gevormde en goed gespierde ruggen en lendenen.

Hengst had zelf als 3 jarige ook geen weke rug.

Als hij altijd goed aangepaard werd zou hij niet strak scoren maar op z’n best gemiddeld.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:34

Aimee schreef:
Ik bedoel iets anders met week dan het kwpn met een weke bovenlijn bedoelt. In hun genetisch profiel wordt dat inderdaad strak.


Dit wordt heel ingewikkeld praten zo...

Jij vind dus iets het tegenovergestelde week dan wat het KWPN week vind(want in het scoringsformulier is week het tegenovergestelde) maar dat komt omdat jij iets anders met week bedoeld.

Dan ben ik wel benieuwd hoe jij vind dat een weke rug eruit ziet.

En jij vind iets anders een goed gevormde en gespierde rug dan wat het KWPN een goed gevormde en gespierde rug vind?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:11

TS heb je een standfoto van de merrie?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:28

Heeft ze deze rug altijd zo gehad?
Want dit is niet zomaar strak op de lendenen. dit is wel een karperrug.(en dat kan op meerdere manieren ontstaan)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:14

janderegelaa schreef:
Ik weet niet of dat kortzichtig is. Als ze ermee geboren is dan is het een fout in de bouw en zou ik er niet mee fokken. Als het later ontstaan is dan is het een fout in de training. Maar dan hoeven we niet meer te praten over de rug, althans niet zo als die nu besproken wordt in de fokadviezen. Dan moeten we er doorheen kijken.


Daarom vroeg ik inderdaad of ze dit altijd gehad heeft. Met inderdaad dezelfde conclusie die jij nu trekt.

Er kan nog een rede zijn waar door dit ontstaan is en dat is een trauma van buitenaf(anders dan verkeerde training.)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:45

janderegelaa schreef:
Maar zou ze ZZ lopen met zo'n groot trauma van buitenaf?


Dat zal helemaal aan de ernst liggen denk ik. Maar nee niet waarschijnlijk.

Bedoelde het meer als optie waardoor dergelijke ruggen ook kunnen ontstaan.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:44

Dat was de Negro x Cabochon volgens mij.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:42

Stoer dier zeg.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:27

Ik vind het een heel ruig dier.

Kan me alleen niet voorstellen dat hij met een niet passend zadel loopt.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers