Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Moderators: Apple, Nicole288, Coby, Pistasche, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rolfje

Re: Fokadvies Cabochon x Elberton merrie KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:20

Vivaldi en Apache nakomelingen gaan de rug niet verbeteren en zeker het achterbeen niet. Totilas nakomelingen vind ik onwijs tegenvallen, ja ze zijn mooi zwart :D maar heel vaak onkant in het achterbeen.

Ferdeaux zou ik ook van het lijstje af halen, die nakomelingen vallen echt heel erg tegen.

Als WFFS je niet veel uitmaakt, waarom vraag je niet of er sperma beschikbaar is van Habbana? Die geeft namelijk alles wat jij graag wil.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:30

Aimee schreef:
Gezien de minpunten van je merrie en wat je wil dat de hengst doorgeeft, zou ik niet terugfokken op Cabochon. Dan ga je juist die eigenschappen versterken die je verbeterd wil hebben.

Die minpunten komen niet van Cabochon af, maar van Elberton. Cabochon gaf kracht van achter, een sterke rug en front.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:37

Aimee schreef:
Rolfje schreef:
Die minpunten komen niet van Cabochon af, maar van Elberton. Cabochon gaf kracht van achter, een sterke rug en front.

Zeker weten van niet. Cabochon gaf lange weken ruggen, al dan niet in combinatie met slappe knieën. Goed aangepaard bleef dat vrijwel onopgemerkt, maar als je het gaat bevestigen in de fokkerij loop je tegen de lamp aan. Dus als die merrie daar al op verbeterd moet worden, dan zeker niet op terug fokken.

Absoluut niet, ik heb heel veel Cabochons gereden, woonde in de regio van van Norel. Echt onzin.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:47

Aimee schreef:
Rolfje schreef:
Absoluut niet, ik heb heel veel Cabochons gereden, woonde in de regio van van Norel. Echt onzin.

Ik heb er ook veel gereden. Ik gaf niet voor niets aan dat als hij goed aangepaard werd, dat het ‘probleem’ enigszins buiten beeld bleef. Dat jij in de Van Norel regio zat en het positief beoordeelt, bevestigt dat alleen maar.

Het is gewoon onzin wat je zegt. Cabochon is te laat gezien als bewegingsvererver en echt goede hengst. Slappe knieen en weke ruggen..............gewoon onzin.

De punten waarop deze merrie verbeterd moet worden komen van Elberton. Maar die ken je waarschijnlijk niet.

Je bent trouwens een beetje te jong om veel cabochons te hebben gereden :D

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:54

devon04 schreef:
De Cabochons die ik ken hebben allemaal een apart zweefje in hun draf.
Ik vind dat heel gaaf.
Maargoed mijn merrie heeft echt op exterieur wat te kort

Habbana kan dat verbeteren, heb daar veel goede veulens van gezien. Als je niet bang bent voor een jonge hengst is Karolus Magnus ook een optie.

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... lmpje.html

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:19

Aimee schreef:
Ik vind het wel grappig dat mensen zo slecht kritisch kunnen kijken als ze iets heel goed vinden. De kunst is juist om dan nog steeds de zwakke punten te kunnen onderkennen. In de paardenfokkerij is dat stukje emotie een groot probleem.

Was ik maar te jong om Cabochons te hebben gereden en Elberton te kennen _/-\o_

Hoe dan ook, ik vind Cabochon geen manko in de afstamming. Maar het toont zich wel regelmatig in de minpunten die TS noemt, dus als de merrie van TS die minpunten heeft, zou mijn advies zijn om daar niet op terug te fokken.

Das grappig, want ik ben geen Cabochon fan. Ook geen van Norel fan ( aardige mensen hoor) maar een beetje objectief zijn kan geen kwaad. Hij geeft niet wat jij zegt en dat zegt ook de veulenrapportage.

Als je Elberton had gekend, had je geweten dat dit zijn manco's zijn.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:36

Maar die foto onder het zadel, is dat de merrie of een nakomeling? Daar zie je die rug niet terug namelijk, kan ook gewoon een kwestie van weinig vlees op de rug.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:52

Ik ben denk ik de enige die niet zo vrolijk word van dat filmpje, nou ken ik de hengst in real life en je krijgt Marieke er helaas niet bij. Maar ik vind hem erg gespannen ogen en dat in een bak waar hij toch al enige tijd loopt, hij probeert zich er steeds uit te drukken en die staart blijft ook gespannen, paard wil slecht ontspannen over de rug naar de hand lopen. En die stap was vorig jaar op de pavo al zo zo.

Rolfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:47

janderegelaa schreef:
Hij won er wel mee.

Edit: Marieke zat er nu toch helemaal niet op.

Ja in het land der blinden is eenoog koning, weet niet of je bij de Pavo was, maar dat was dit jaar echt heel erg slecht qua nivo.

Ik denk dat het niet zo'n makkelijk heerschap is.......en een paar zwaaipoten eraan. Je hoort mij niet zeggen dat het een slecht paard is, al vind ik die 7,5 voor de stap een beetje hoog.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie