Bloedspreiding: hengstenkeuze Tolando x Ferro x G. Ramiro Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:02

Sorento misschien? Die kan ze heel luxe boetseren. Maar ook wel wat heet en scherp in het rijden, en dat moet je wel passen.
Of Sir Donnerhall?
Nadeel van beide hengsten is dat je weliswaar vrij blijft van het in NL veel voorkomende dressuurbloed, maar met Sandro Hit en Donnerhall wel in Duitsland veel voorkomend bloed inbrengt.

Een echte hengst voor bloedspreiding is H-Ekwador. KWPN erkend en heeft GP gelopen. Hij leek mij ook een heel plezierig karakter te hebben.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:51

denisesilver schreef:
Wat betreft Sorento, weet iemand op watvoor manier hij dan heet geeft? Lossen die paarden het voorwaarts op en blijft de aandacht bij de ruiter of zijn ze ril, schrikachtig en sluiten ze zich af?
Ben toch erg gecharmeerd door die hengst, maar hij moet wel wst geven dat prettig te rijden is voor mij }:0
Ik zie dat je al gekozen hebt, maar zal toch nog even reageren.
Mijn Sorento is heet en sensibel, maar top braaf en absoluut niet ril/knijperig/schrikachtig. Is wel wat kijkerig, maar is daar door de looplust die erin zit goed doorheen te rijden. Ik vind het een fijn dier, maar kan me ook voorstellen dat deze voor veel ruiters te heet en gevoelig is.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:50

Om hier on-topic te blijven kan de discussie over lengtebuiging misschien beter hier worden voortgezet:
[RT-D] De (anatomische) zin en onzin van lengtebuiging


Aimee schreef:
..., maar inmiddels vraag ik me wel af of TS niet gewoon beter een leuk veulen kan kopen.

Tot die conclusie was ik eigenlijk ook al gekomen :j .

Als iemand eenmalig en voor eigen gebruik een veulen wil fokken adviseer eigenlijk altijd eerst een lijstje te maken van de punten die maken dat je de merrie zo’n fijn paard vind, en die je dus terug wil zien in het veulen. Dan een lijstje maken met hengsten die de combinatie van de door jou gewenste eigenschappen hebben, en daar de hengst uit kiezen waarvan je denkt dat die het beste kan verbeteren op de aandachtspunten.

In het geval van TS gaat dit niet op, omdat ze de merrie niet in bezit heeft en ook nooit heeft gereden. En ze dus moet afgaan op wat een ander voor informatie aanlevert. Het wordt dus een heel theoretisch fokproduct, waarvan je maar moet afwachten of die je past. En natuurlijk is het fantastisch leuk om het traject van hengstenkeuze, inseminatie, dracht, bevalling, zogen, enz een keer mee te maken. Maar ik zou als ik TS was dan ook liever kijken naar een merrieveulen uit een mooi lijntje, en daar tzt zelf een veulen mee fokken.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, SennaS en 3 bezoekers