Hengst voor Don Primaire x Amor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Hengst voor Don Primaire x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 09:53

Ik ben heel benieuwd welke dressuur of all-round hengst jullie zouden adviseren voor deze merrie.

De merrie is van Don Primaire x Amor. Ze is ongeveer 1.62 groot.

Het is wel een merrie met karakter maar niet gemeen. Ze lief en mensgericht en zal nooit iets gemeens. Absoluut geen beginners paard. Houdt niet zo van dat getut omdat ze erg ongeduldig is, heeft veel bloed en is werkwillig. Ze heeft alleen een franse stand. In het verleden heeft ze L2 Dressuur gelopen. Door haar lastige karakter is ze niet verder uitgebracht in de sport. Ook heeft ze in het verleden een veulen gehad.

Bij voorkeur opzoek naar een hengst die groot fokt, die vrij makkelijk te rijden is, koel in het hoofd is, die sterk achterbeen doorgeeft en een goede galop heeft en een sterke soepele rug doorgeeft.

Verder laat ik het aan jullie over, aangezien ik er niet veel verstand van heb.

Hierbij ook nog een link naar haar horsetelex:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/152606/try-out

Afbeelding



_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 12:54

Pandora2 schreef:
Ik heb er ook ééntje uit vaderskant Donnerhall lijn en moederskant Amor !
Ik kan er mee lezen en schrijven <3

Ik heb geen tips voor je wat namen betreft zo direct, ben er al een beetje te lang uit. Maar ik ga even nadenken :P


Die van mij is niet de makkelijkste hihi. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken...

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 14:33

Pandora2 schreef:
Fürst Romancier misschien ? Volgens buuf en fokker geeft die maat, souplesse en een goed karakter door.
Maar ook Contender bloed zou hier niet op misstaan voor een goeie allrounder.


Vader van Don Primaire is Donnerhall. Furst Romancier is ook van Donnerhall zag ik horsetelex

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 14:39

Elisa2 schreef:
Don Primaire geeft goede karakters over het algemeen..en ik zie dat de moeder veel goede nakomelingen heeft gegeven. Wat is er lastig aan haar karakter?

En wat is/ word je doel met het veulen? heb je een betere standfoto?


Ik weet dat er vroeger een aantal dingen zijn gebeurt met haar waardoor ze heel onzeker is geworden, verlatingsangst heeft, mensen minder snel vertrouwd, zich niet kan ontspannen, heel druk is aan haar hoofd, ze is wel een stoere merrie die eigenlijk alles voor je wilt doen als je haar vertrouwen hebt gewonnen.

Maar ze is wel werkwillig, heeft mooi been gebruik mag alleen iets meer. Heeft een wat zwakkere rug. Ze is al wel 18 maar dat merk je totaal niet. Heeft veel bloed en zal je nooit in de steek laten. Sinds dat ik haar heb heeft ze nooit kreupel gelopen etc. Een andere staandfoto heb ik momenteel niet.

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 14:40

Rex_Rolfo schreef:
Merrie ziet er goed uit voor haar 18 jaar. Als je haar in het voorjaar laat dekken is ze 20 tegen de tijd dat het veulen geboren wordt. Had ze niet eerder een veulen heeft gehad zou ik er niet zo snel mee gaan fokken op deze leeftijd. Maar ook nu met maar één veulen in 2007 zou ik er ook twee keer over nadenken.


Ga er ook zeker over na denken. Wie conditie is ze in perfecte staat. Heeft nog genoeg power en energie gedraagt zich niet als 18 jarige.

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Re: Hengst voor Don Primaire x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 14:46

Heb deze foto nog gevonden hoop dat dit een beetje duidelijk beeld geeft. Anders kan ik van de week een nieuwe maken

Afbeelding

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 17:16

Elisa2 schreef:
Je kan gewoon op laten voelen door de DA en die laten bepalen, het is geen maiden merrie.

Die laatste standfoto is niet zo voordelig, ze lijkt haast wel een beetje beervoetig achter. Een foto waar niet schuin op staat zou fijn zijn.

"Bij voorkeur opzoek naar een hengst die groot fokt, die vrij makkelijk te rijden is, koel in het hoofd is, die sterk achterbeen doorgeeft en een goede galop heeft en een sterke soepele rug doorgeeft."

Wat betreft je wensen, het gaat moeilijk zijn om dit allemaal in een hengst te vinden..wat zijn de belangrijkste punten? karakter? maat?


Niet alle punten hoeven doorgegeven worden want dat kan ook niet. Maar maat en sterk been gebruik zijn wel mijn punten die ik verbeterd wil hebben.

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 17:17


_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 18:59

Kendra schreef:
Ik vind het moeilijk om hiervoor een hengst te zoeken. Wat je vraagt is een superdressuurpaard, en dan ook nog koel in het hoofd en maatverhogend. Een Gelders gefokt paard (Henkie) zou aan je eisen voldoen, maar dan loop je wel een risico met de maat. Dat loop je overigens altijd - sommige merries weigeren grote paarden te maken :-)...Misschien zou Impression (Don Schufro x Ferro) iets zijn?
Met Ferro krijg je vaak wel grote stoere paarden en Don Schufro is de vader van Weihegold...


Zoals ik hier boven al aan gaf kan je inderdaad niet alles verbeteren. Meer maat zou wel fijn maar is niet het belangrijkste natuurlijk. Meer been gebruik en koel karakter zou ik voldoende vinden. En maat ligt gewoon aan mijn merrie zelf of ze die m ij wil geven :p

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Re: Hengst voor Don Primaire x Amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 10:01

Ik heb na verschillende hengsten gekeken die hier in het topic genoemd en Jerenzo Texel en Glamourdale spreken mij aan. Maar ook Gladiator vind ik gaaf. Wat denken jullie? Zouden een van deze hengsten een mooie aanvulling zijn voor mijn merrie?

Mocht ik serieus volgend jaar een veulentje fokken met haar laat ik haar checken door de dierenarts!

_activeme

Berichten: 1137
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 09:12

ajesca123 schreef:
Wat vind je van Valdez? Heb er nu zelf een zeer hoogbenige grote(1.73), super lieve en brave 2 jarige van lopen.
Deze komt uit mijn zhivago merrie met een bijzonder karakter }:)

De 2 jarige
[ [url=m/tuDFMa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooi en chique paard. Ik ga me eens verdiepen in deze hengst. Bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 2 bezoekers