(Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

(Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 14:59

Ik ben (als totale leek) heel benieuwd welke dressuur of all-round hengst jullie zouden adviseren voor deze merrie. Afstamming: Rhodium x Jetset-d, stokmaat 174 cm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beeld van haar bij de introductie aan mijn jaarling:


En vorig jaar onder het zadel bij mijn instructeur, nadat ik even echt niet verder kwam, omdat ze zich onder mij te gespannen was, zich helemaal opkrulde en te weinig voorwaarts was. Dat zie je ook nog wat terug in dit filmpje. Ik heb geen goede filmpjes bij mij onder het zadel. Ze heeft de neiging wat achter de teugel te kruipen, maar als ze eenmaal ontspant is het een heerlijk paard om te rijden.



Wat ik graag wil behouden is de maat, zowel in de hoogte als in de breedte, wel wat “body” dus, want ik ben zelf ook geen kleintje. Haar rug is vrij kort, dus dat zou ik wel graag wat verbeterd zien.
Ook vind ik een rustig karakter erg belangrijk, aangezien Winnie nogal een ‘zenuwpees’ is (mede door trauma).

Winnie is nog niet van mij, maar ik ben wel van plan haar over te nemen. Ik ben erg benieuwd wat jullie van haar vinden en wat jullie advies zou zijn. Of ik met haar ga fokken is niet zeker, maar ik wil gewoon goed geïnformeerd alle opties overwegen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 22:28

Niemand?

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:48

Leuke merrie, die standfoto's zijn wat onvoordelig.

Heb je een linkje naar horsetelex?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 11:59


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 13:49

Hier nog wat meer foto’s, die in de bak van toen ze net na een flinke kreupelheid weer aan het werk ging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat dit in combinatie met de filmpjes een wat beter beeld geven.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 17:46

Niemand verder?

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:06

Leuke merrie, knap paard om te zien, niet een heel bijzondere moederlijn, Halfzus van de moeder heeft nog een PSG paard gebracht met dezelfde vader van jouw merrie en in combinatie met Blue Horse Zack een veulenveilingveulen. Verder komt er nog niet heel veel bijzonders uit. Ze is al 15 jaar en heeft nooit een veulen gehad, nu kan dat nog prima met een gezond paard, maar wat ben je van plan met het veulen? Voor jezelf fokken of voor de verkoop?

Voor karakter schoudervrijheid en massa: Henkie

Vanuit mijn eigen smaak zou ik haar veulen graag wat langgelijnder willen zien . Glamourdale zou dat model echt kunnen verbeteren. Lager in budget, maar kan ook zeker het model / rug verbeteren denk ik een zoon van Glamourdale: Gladiator. Is groot (1.76m) langelijnd en heel erg nuchter en braaf in karakter zeker voor een 3 jarige pas gekeurde hengst. Nafok is natuurlijk nog niet bekend.

Nu is er zo vreselijk veel keuze qua hengsten dus dit zijn maar enkele suggesties. En puur gericht op mijn mening en smaak.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:24

Waarom zou je lijnenteelt op Ferro toe gaan passen als je een langgelijnder paard wilt hebben?

Ik denk dat de merrie wel wat souplesse kan gebruiken en een knie'tje..lendenen zijn wat bol dus dat is een punt van aandacht.

Braaf, langgelijnd en maat..wellicht is Spielberg een goede optie.

Foto's zijn niet zo best en ze lijkt vrij steil gekoot te zijn voor, ook een punt van aandacht.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:05

Ikzelf zou de hoefstand ook als verbeterpuntje meenemen. Vind het zelf geen geweldige merrie maar ze kan dienen als goed basis materiaal, maar heej met wat goed passend bloed weet je maar nooit wat voor leuks eruit komt!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 01:50

Knert schreef:
Ikzelf zou de hoefstand ook als verbeterpuntje meenemen. Vind het zelf geen geweldige merrie maar ze kan dienen als goed basis materiaal, maar heej met wat goed passend bloed weet je maar nooit wat voor leuks eruit komt!


Wat zie je aan de hoefstand? Gewoon interesse hoor, kan leerzaam zijn.

Mer1980 schreef:
Leuke merrie, knap paard om te zien, niet een heel bijzondere moederlijn, Halfzus van de moeder heeft nog een PSG paard gebracht met dezelfde vader van jouw merrie en in combinatie met Blue Horse Zack een veulenveilingveulen. Verder komt er nog niet heel veel bijzonders uit. Ze is al 15 jaar en heeft nooit een veulen gehad, nu kan dat nog prima met een gezond paard, maar wat ben je van plan met het veulen? Voor jezelf fokken of voor de verkoop?

Voor karakter schoudervrijheid en massa: Henkie

Vanuit mijn eigen smaak zou ik haar veulen graag wat langgelijnder willen zien . Glamourdale zou dat model echt kunnen verbeteren. Lager in budget, maar kan ook zeker het model / rug verbeteren denk ik een zoon van Glamourdale: Gladiator. Is groot (1.76m) langelijnd en heel erg nuchter en braaf in karakter zeker voor een 3 jarige pas gekeurde hengst. Nafok is natuurlijk nog niet bekend.

Nu is er zo vreselijk veel keuze qua hengsten dus dit zijn maar enkele suggesties. En puur gericht op mijn mening en smaak.


Ze heeft in het buitenland een veulen gehad, als ik het goed heb was ze hiervoor van een Belg en daarvoor weer van een Fransman, ik weet niet precies bij wie ze het veulen gehad heeft en of daar ook papier bij zat, de huidige eigenaar heeft haar uit België opgehaald.

Ik ga jullie aanbevolen hengsten binnenkort eens goed doornemen om gewoon wat van te leren, maar zoals het nu lijkt ga ik deze merrie niet meer overnemen.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:22

Vind haar erg stijl op haar hoeven staan. Bijna tegen een gebroken voetas aan.

Mag ik vragen waar ze voorheen een blessure had? Kan mij voorstellen dat haar hoefstand bij heeft gedragen. Wellicht Kun je eens overleggen met een kundige smid.

Maar goed, elk paard heeft wel wat he? Niet dat ik die van jou af wil zeiken.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:00

Hey das leuk ,ik heb ook een Rhodium x Jetset D gefokt.... wel een heel ander paard !

Afbeelding

Al een keus gemaakt?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 11:30

KahluaB schreef:
Hey das leuk ,ik heb ook een Rhodium x Jetset D gefokt.... wel een heel ander paard !

[ [url=m/zmc1kL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Al een keus gemaakt?


Nee, het is een lang verhaal, waar ik hier openbaar even niet op in ga, maar alle plannen zijn op de lange baan gezet, zoals het er nu naar uit ziet, ga ik deze merrie niet overnemen.

Jij hebt ook een leuk paard, inderdaad totaal ander type dan Winnie!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: (Dressuur) Hengst voor Rhodium x Jetset-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:00

Ik zou persoonlijk denk ik niet met dit paard willen fokken. Leuk dier, maar zoals genoemd wel veel verbeterpunten en ook geen aantoonbaar goed fokkende merrielijn.