Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 15:33

Coca2018 schreef:
Met dat bloed en de verankering van bloed in de merrielijn zou ik persoonlijk naar bijv. Henkie kijken. Of naar Elton.
Die zijn misschien naar jouw smaak wat te klassiek ( al heb ik van Henkie alleen maar mooie bloedgemaakte veulens gezien) maar geven wel mee wat jij mist. Kracht en draagkracht.


En ben je dan bij een henkie niet bang voor dat duwen vanuit de borst?
De hengst spreekt me aan hoor maar lijkt in best veel erg op mijn merrie zover ik gezien heb.
Ik zal morgen eens nieuwe fotos maken van mijn merrie.

Dit is haar afgelopen najaar

Afbeelding

Dit is de moeder van mijn merrie als 3 jarige


Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:49

Ik zou juist wegblijven bij paarden die alleen groot bewegen achter, wat ik begrijp is dat de merrie kracht genoeg heeft en grote passen maakt achter.. Maar juist meer moeite met de hoeken te verkleinen in het achterbeen? Klopt dat?

Karakter wbt Ferdeaux hoor ik ook wisselende verhalen over, maar het grootste gedeelte is wel positief.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:10

Met Ferdeaux ga je intelen op Krack. Zou ik nooit doen.

Ga zelf naar een bijv. Henkie kijken, die heeft weer zoveel progressie geboekt en daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen of dat hij wel of niet klein kan. Bij al die hengsten van die leeftijd valt daar weinig van te zeggen.

Elton is een Escolar, zoek daar maar wat filmpjes van.

Habbana zou overigens ook een goede keuze zijn.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 16:11

Elisa2 schreef:
Ik zou juist wegblijven bij paarden die alleen groot bewegen achter, wat ik begrijp is dat de merrie kracht genoeg heeft en grote passen maakt achter.. Maar juist meer moeite met de hoeken te verkleinen in het achterbeen? Klopt dat?

Karakter wbt Ferdeaux hoor ik ook wisselende verhalen over, maar het grootste gedeelte is wel positief.



Wat je zegt klopt inderdaad. Ze zou vlugger mogen in het achterbeen.
Ze zou in zijn geheel wat stabieler mogen zijn.
Ze kan enorm gaan zitten maar daarbij door haar flexibiliteit een enorme wokkel worden.
Alles beweegt zeg ik altijd als ik er op zit.
Wel is het zo dat dit voor het oog niet zo schijnt te zijn.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:12

Elisa2 schreef:
Ik zou juist wegblijven bij paarden die alleen groot bewegen achter, wat ik begrijp is dat de merrie kracht genoeg heeft en grote passen maakt achter.. Maar juist meer moeite met de hoeken te verkleinen in het achterbeen? Klopt dat?

Karakter wbt Ferdeaux hoor ik ook wisselende verhalen over, maar het grootste gedeelte is wel positief.


Genetisch gezien heeft deze merrie op papier niet veel kracht, maar juist groot, wijd en slap. En dat zie je terug op de foto's. Gaan duwen in de borst geeft niet aan dat het dier draagkracht heeft.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:15

Moge duidelijk zijn dat ik hier absoluut geen verstand van heb (overigens vind ik het wel mega interessant!!) maar is Uphill of iets van Uphill niet wat?

Ik rijd zelf een Uphill x Gribaldi, super fijn karakter en heeft bij ons zeker niet vergrotend gefokt :+

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 16:16

Coca2018 schreef:
Met Ferdeaux ga je intelen op Krack. Zou ik nooit doen.

Ga zelf naar een bijv. Henkie kijken, die heeft weer zoveel progressie geboekt en daar valt nog geen zinnig woord over te zeggen of dat hij wel of niet klein kan. Bij al die hengsten van die leeftijd valt daar weinig van te zeggen.

Elton is een Escolar, zoek daar maar wat filmpjes van.

Habbana zou overigens ook een goede keuze zijn.


Dus jij denkt echt wegblijven bij een hengst waar krack c in zit?
Ik zal vanavond de hengsten opzoeken die hier voorgesteld worden.
Zou het helpen als ik probeer een bewegingsfilmpje te maken?

Ik begrijp wat je bedoeld in je laatste reactie qua draagkracht.
Wijd gaat ze echt 100% nooit.
Wel groot en ik vind zelf wat traag.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:19

Habanna zou inderdaad wel interessant kunnen zijn, dat alles beweegt komt doordat ze grote passen maakt achter..al dan wel/ niet met kracht in combi met een wat weke en soepele rug. Een filmpje zou wellicht wel interessant zijn.

Maar Ferro bloed met dito achterbeen lijkt mij wel interessant, For Ferrero kan zelf ook goed sluiten en klein worden in het achterbeen. Ik zou zeker kijken naar een hengst die dat stukje sluiten en buigen in het achterbeen mee kan brengen in combi met een mooier front.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:23

Ik heb even gekeken hoor en ik roep maar wat, maar is Dettori niet een prima optie? Desperado x De Niro. Kreeg goede cijfers voor karakter en zou vermogen tot sluiten/verzamelen toe moeten kunnen voegen. Wel krack c in de lijn, maar dat zit wel ver weg.

For Ferrero vind ik ook zeker een goede optie, heb hem heel fijn zien lopen. Is dat hij voor die van ons te klein was, anders had hij ook bij ons op de lijst gestaan.

Wellicht is Kingston ook wat? Bevrucht in ieder geval goed en bewees tijdens de hengstenshow goed te kunnen schakelen en een super karakter te hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe zijn nakomelingen zijn, dus dat is wel een gokje.

Ik speur nog even verder :)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 17:28

Wings_love schreef:
Ik heb even gekeken hoor en ik roep maar wat, maar is Dettori niet een prima optie? Desperado x De Niro. Kreeg goede cijfers voor karakter en zou vermogen tot sluiten/verzamelen toe moeten kunnen voegen. Wel krack c in de lijn, maar dat zit wel ver weg.

For Ferrero vind ik ook zeker een goede optie, heb hem heel fijn zien lopen. Is dat hij voor die van ons te klein was, anders had hij ook bij ons op de lijst gestaan.

Wellicht is Kingston ook wat? Bevrucht in ieder geval goed en bewees tijdens de hengstenshow goed te kunnen schakelen en een super karakter te hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe zijn nakomelingen zijn, dus dat is wel een gokje.

Ik speur nog even verder :)


Hey,

Bedankt voor het meedenken!

Dettori is een vivaldi als ik het goed heb en dat is een broer van de vader van Fidelity.
Dat vind ik net te gek :P

Voor nu ben ik wat meer info aan het inwinnen over For Ferrero en ga ik de hengsten die getipt zijn in dit topic even op zoeken :j

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:47

ajesca123 schreef:
Wings_love schreef:
Ik heb even gekeken hoor en ik roep maar wat, maar is Dettori niet een prima optie? Desperado x De Niro. Kreeg goede cijfers voor karakter en zou vermogen tot sluiten/verzamelen toe moeten kunnen voegen. Wel krack c in de lijn, maar dat zit wel ver weg.

For Ferrero vind ik ook zeker een goede optie, heb hem heel fijn zien lopen. Is dat hij voor die van ons te klein was, anders had hij ook bij ons op de lijst gestaan.

Wellicht is Kingston ook wat? Bevrucht in ieder geval goed en bewees tijdens de hengstenshow goed te kunnen schakelen en een super karakter te hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe zijn nakomelingen zijn, dus dat is wel een gokje.

Ik speur nog even verder :)


Hey,

Bedankt voor het meedenken!

Dettori is een vivaldi als ik het goed heb en dat is een broer van de vader van Fidelity.
Dat vind ik net te gek :P

Voor nu ben ik wat meer info aan het inwinnen over For Ferrero en ga ik de hengsten die getipt zijn in dit topic even op zoeken :j



Eumm.. Oeps :+ Al is dat Desperado dan denk ik :') Moet zeggen dat ik het best lastig vind voor jouw merrie.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 18:20

[/quote]

Hey,

Bedankt voor het meedenken!

Dettori is een vivaldi als ik het goed heb en dat is een broer van de vader van Fidelity.
Dat vind ik net te gek :P

Voor nu ben ik wat meer info aan het inwinnen over For Ferrero en ga ik de hengsten die getipt zijn in dit topic even op zoeken :j[/quote]


Eumm.. Oeps :+ Al is dat Desperado dan denk ik :') Moet zeggen dat ik het best lastig vind voor jouw merrie.[/quote]

Hahaha ja ik begrijp wat je bedoeld hoor. Het is echt een mooie merrie maar door haar afstamming en mijn eisenpakket is het nog niet zo eenvoudig :')

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 18:48

Coca2018 schreef:
ajesca123 schreef:
Hey leuk dat je meekijkt :j

Ivm afstamming van de merrie wil ik graag weg blijven bij Krack /jazz. Wat verder weg vind ik niet erg maar niet direct.

Verder wil ik geen schimmel en vind ik een fijn werkbaar karakter echt heel belangrijk!

Sandro Hit zou ik ook van weg blijven.

Het mooie en bloederige heeft ze van Sultan en van Sandro hit. Dat ze het achter niet altijd kan bijbenen komt inderdaad vanuit haar rug en ook dat heeft ze gekregen van Sultan, Sandro Hit en Krack.

Ik zou of een goede Holsteiner, of iets met Donnerhall toevoegen.


Nog even een vraag over je advies weg te blijven bij sandro hit. Bedoel je helemaal of bvb 4de lijn maakt niet uit?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:57

Ik zou voor deze ook aan Henkie denken. Veel kracht en draagkracht. Gratis erbij een heel mooi voorbeen.

Ik snap nooit waarom men nu al overtuigd is dat Henkie niet klein zou kunnen gaan. Vraagt niemand zich af van leeftijdsgenoten van hem die ook groot gaan.

Hij laat nu al zo veel vermogen tot schakelen zien. Ik ben er niet zo bang voor.

Nadeel van Henkie dat ie wat strak op de rug is. Maar is voor merrie van TS nu net ziet zo’n probleem.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:21

Ik moest bij de OP ook aan Henkie denken, om de redenen die NatasjavE hierboven beschrijft

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 22:24

NatasjavE schreef:
Ik zou voor deze ook aan Henkie denken. Veel kracht en draagkracht. Gratis erbij een heel mooi voorbeen.

Ik snap nooit waarom men nu al overtuigd is dat Henkie niet klein zou kunnen gaan. Vraagt niemand zich af van leeftijdsgenoten van hem die ook groot gaan.

Hij laat nu al zo veel vermogen tot schakelen zien. Ik ben er niet zo bang voor.


Nadeel van Henkie dat ie wat strak op de rug is. Maar is voor merrie van TS nu net ziet zo’n probleem.


Henkie is inderdaad ook een goede kandidaat. Ben alleen zo bang dat ik dan terug ga vallen naar te klassiek?
Ik moet natuurlijk kijken naar wat er in de merrielijn zit en wat er achter henkie zit en het kan echt zijn dat ik er naast zit maar op een of andere manier ben ik daar een beetje bang voor.

Op dit moment neig ik naar For Ferrero.
Heb ook contact gehad met de hengstenhouder en morgen ga ik wat dingen op een rijtje zetten en dan hoop ik mijn keuze te kunnen maken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:40

Met Zhivago en Sandro Hit op het papier? Ik zou niet zo bang zijn voor te klassiek.
Henkie is wel Gelders maar ook nou niet weer zo klassiek. Hele moederlijn van Henkie zijn hele fijne moderne Gelderse paarden.(en wat belangrijker is...fijne werkwillige paarden)

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:59

Te klassiek met jouw merrielijn? Nooit! Kijk wat er internationaal loopt, zijn allemaal wat klassieker. Bloed is leuk, maar zonder draagkracht ben je nergens. Overigens in zijn alle nakomelingen uit het lijntje van henkie nauwelijks gelders te noemen.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 22:59

NatasjavE schreef:
Met Zhivago en Sandro Hit op het papier? Ik zou niet zo bang zijn voor te klassiek.
Henkie is wel Gelders maar ook nou niet weer zo klassiek. Hele moederlijn van Henkie zijn hele fijne moderne Gelderse paarden.(en wat belangrijker is...fijne werkwillige paarden)


Dat idee komt vooral voort uit het feit dat de moeder van mijn merrie een behoorlijk plat klassiek kruis had en juist strak in de bovenlijn. Verder een heel chique front etc maar achter echt wel heel klassiek.

Dat was voor mij toen ook de reden om te dekken met een hengst die soupplesse en een moderner type zou geven. Dat is qua soupplesse helaas wat doorgeslagen. :')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:05

Maar een licht hellend kruis(wat de meeste plat noemen) is ook voor een dressuurpaard gewenst.

Maar goed. Je moet uiteraard vooral de hengst nemen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Ik heb niet zo veel met For Ferrero. Ik vind hem te neerwaarts.

Maar als jij hem leuk vind en bij je merrie vind passen moet je dat doen. Fokken is ook emotie.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 23:09

NatasjavE schreef:
Maar een licht hellend kruis(wat de meeste plat noemen) is ook voor een dressuurpaard gewenst.

Maar goed. Je moet uiteraard vooral de hengst nemen waar jouw hart sneller van gaat kloppen.
Ik heb niet zo veel met For Ferrero. Ik vind hem te neerwaarts.

Maar als jij hem leuk vind en bij je merrie vind passen moet je dat doen. Fokken is ook emotie.


Ik zal morgen eens kijken of ik een goede stand foto van haar moeder kan vinden.
Qua draagkracht en meewerkend karakter hebben jullie zeker wel een punt en dat is dan ook echt iets wat ik in mijn overweging meeneem!

Ik had wel vanavond nog even wat nieuwe fotos van mijn merrie gemaakt aangezien de andere fotos al een paar jaar oud zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:06

Ik vind het een mooie merrie hoor. Croupe van de merrie vind ik zeker niet te recht.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 08:24

Mooie merrie inderdaad, ze heeft massa zat.

Achterbeen lijkt vrij steil, klopt dat? Middenstuk is wat verzonken en de hals komt erg diep uit de borst.

De moeder heeft inderdaad wel een erg strakke rug dus ik snap je angst wbt de rug en Henkie. Het is natuurlijk ook belangrijk wat voor een type paard je aanspreekt.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Zhivago x Sandro King x Sultan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:15

Waar komt het vandaag dat Henkie geen souplesse geeft? Zijn veulens hebben souplesse genoeg, hij zelf ook ( dat heeft hij van Upperville).


De foto van de moeder is niet beoordeelbaar. Van ieder paard kan ik zo'n foto schieten.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 09:48

Coca2018 schreef:
Waar komt het vandaag dat Henkie geen souplesse geeft? Zijn veulens hebben souplesse genoeg, hij zelf ook ( dat heeft hij van Upperville).


De foto van de moeder is niet beoordeelbaar. Van ieder paard kan ik zo'n foto schieten.


Volgens mij zeg ik dat nergens?

En de foto van de moeder is als 3 jarige los in de bak. Daarom gaf ik ook aan dat ik vandaag even opzoek ga naar een andere foto. Merrie leeft niet meer dus moet even terug zoeken