Hengst voor Darcento X Landor S merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsehokse
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-06-18

Hengst voor Darcento X Landor S merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 18:31

Hallo,

Graag wil ik van jullie wat adviezen en ideeën voor een passende en geschikte hengst voor mijn merrie. Het gaat om een 5 jarige Darcento ( was een eigen hengst van de fokker van Cardento) X Landor S. De merrie heeft een sterk karakter en is niet altijd even makkelijk in de omgang, ze heeft een iets weke rug en lendenen waardoor ik dit dus eigenlijk niet wil bij de desbetreffende hengst. De merrie is staat verder netjes in het rechthoek model en is een modern type paard.


Wat ik nu dus eigenlijk graag zou willen verbeteren ten opzichte van de merrie om tot een beter veulen te komen is dat de rug en lendenen minder week zijn, zelf hou ik wel van de bloedpaardjes en ben dus wel opzoek naar een hengst wat ook bloed overbrengt. Ook zou ik graag een hengst willen die vermogen, techniek, reflexen en kracht vererft.


Goede eigenschappen van de merrie die ik wil behouden zijn de fijne gangen, het goede natuurlijke evenwicht en het moderne type paard


hengsten waar ik zelf al over nadenk zijn Arezzo VDL, Harley VDL en Comilfo Plus Z

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Re: Hengst voor Darcento X Landor S merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:58

Heb je een standfoto en een link naar de afstamming? Ik denk dat je dan sneller reacties krijgt.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Hengst voor Darcento X Landor S merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:03

wat voor bloed zit er bij darcento achter. kan er niets over vinden.

Ruiter1997
Berichten: 204
Geregistreerd: 07-05-16

Re: Hengst voor Darcento X Landor S merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:47

Iemand hier die harley een of meerdere nakomelingen heeft/kent? Ben heel erg benieuwd. Heb namelijk vorige maand mijn merrie laten dekken door de hengst Harley VDL

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:25

Ruiter1997 schreef:
Iemand hier die harley een of meerdere nakomelingen heeft/kent? Ben heel erg benieuwd. Heb namelijk vorige maand mijn merrie laten dekken door de hengst Harley VDL

ja ik ken een harley, maar wat heeft dat in dit topic te zoeken.\

maak je eigen topic eens aan of gebruik de zoekfunctie ;)