Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:11

Ik ben niet zo thuis in de dressuurhengsten maar laatst samen met een vriendin zitten pluizen voor een hengst voor haar merrie. Wij kwamen op Daily Diamond en Just Whimphof. Ze heeft uiteindelijk gekozen voor Just Whimphof maar misschien is Daily Diamond iets?

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:50

Ik zou persoonlijk Henkie een hele goede optie voor deze merrie vinden. Ik heb er veel fijne veulens van gezien, goed karakter, goede bewegingen en mooi in het lijf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:08

Andere insteek: Winningmood (Prado x Donnerwind).
Voldoet aan je eisen, behalve dat hij vos is :+
Grote maat, fijn karakter, geeft goed achterhandgebruik door en doorgaans veulens met body. KWPN gekeurd.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:15

Mijn merrie is gisteren drachtig gescand van Gladiator, maar ik ga haar pas ophalen met de 30 dagen scan omdat ik spontaan tussendoor een weekje op vakantie ga, dus filmmateriaal blijft dus nog even 2 weekjes uit :=

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:21

Cayenne schreef:
Andere insteek: Winningmood (Prado x Donnerwind).
Voldoet aan je eisen, behalve dat hij vos is :+
Grote maat, fijn karakter, geeft goed achterhandgebruik door en doorgaans veulens met body. KWPN gekeurd.


Ik zie hier ook hele fijne nakomelingen van, hij fokt luxer dan je denkt. Komen hele fijne sportpaarden van. En ook mooi vrij bloed.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:56

Cayenne schreef:
Andere insteek: Winningmood (Prado x Donnerwind).
Voldoet aan je eisen, behalve dat hij vos is :+
Grote maat, fijn karakter, geeft goed achterhandgebruik door en doorgaans veulens met body. KWPN gekeurd.


En een scheve staart en geeft dat ook door.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:26

Winningmood kan niet sluiten, heeft compacte merries nodig die wel goed kunnen sluiten en dan kun je er een mooi paard mee fokken. Vererft maat, een mooi front en voorbeen.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:50

Elisa2 schreef:
Winningmood kan niet sluiten, heeft compacte merries nodig die wel goed kunnen sluiten en dan kun je er een mooi paard mee fokken. Vererft maat, een mooi front en voorbeen.

Als je een dressuurpaard wil fokken, ga je toch nimmer ingeven op capaciteit tot sluiten?! Ik niet tenminste...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:01

In combinatie met een merrie die wel goed kan sluiten kun je er een goed paard uit fokken. Dat hebben wel meer hengsten, kijk maar naar Vivaldi. Die geeft in combi met de juiste merrie ook paarden die kunnen sluiten terwijl hij het zelf niet kon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hengst voor Daroma (Wonderboy x Jetset D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:05

Ik heb tot nu toe juist heel fijn bewerkbare paarden van Winningmood gezien die heel goed konden sluiten.
Zoveel nakomelingen heeft hij niet, de nakomelingen die hij heeft laten over het algemeen wel veel potentie zien. Daar heeft een tijd geleden nog iets over in Hoefslag gestaan.