Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-14 20:14

Welke hengst zou bij mijn Donnerschlag merrie passen? Graag jullie advies.

Haar volledige afstamming kan je terugvinden via deze link: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1539748

Ik heb ook enkele foto's geplaatst die je kan terug vinden via volgende link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LCPVWGHD#GKRURT3E

Het veulen dat jullie kunnen zien is ook van haar. De vader is Wynton. Op dit moment is ze drachtig van Everdale, vandaar de dikke buik.
Ik zou volgend jaar nog een veulen willen fokken maar ik weet niet goed welke hengst. Vonden jullie Wynton en Everdale eventueel een goede keuze?

De eigenschappen van de merrie:
goede:
- braaf karakter, goede wedstrijdmentaliteit
- vrij goede souplesse
- werkwillig

minder goede:
- zwakke achterhand
- naar mijn mening heeft ze een vrij korte hals en benen. Ik weet niet of jullie dat ook vinden. Ik ken er eigenlijk niet zoveel van.

Dus eigenlijk ben ik wat op zoek naar een hengst met een krachtige achterhand die wat lengte in het lichaam en de hoogte doorgeeft. Aan het dekgeld wil ik max 2000 euro spenderen.

Ik had eventueel volgende hengsten in gedachte:
- Charmeur
- Voice (maar opa van Voice is zelfde als die van mijn merrie, namelijk Donnerhall)
- Dream Boy (maar is precies nogal een schrikkerig type en dat is natuurlijk niet gewenst op wedstrijd)
- Lord Leatherdale (de Everdale die op komst is, is voor mijn zus)
Natuurlijk zijn er nog andere suggesties welkom.


Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-14 09:06

Ik zal proberen nog wat betere foto's te plaatsen in de loop van de week.
Ik heb ook nog een filmpje van mij met mijn merrie op wedstrijd. De kwaliteit is wel niet echt goed hoor, maar misschien dat het toch een beetje kan helpen om een beter beeld van mijn merrie te krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=oq9vNUW5NqI

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-14 14:12

Dankjewel voor het advies. Bojengel is een knappe hengst die ik zeker zal overwegen.
Charmeur vind ik zelf ook wel heel knap, maar mijn eerste veulen heeft ook al jazz bloed (wynton) dus misschien beter iets anders proberen. Of mijn veulen nu veel weg heeft van de moeder of de vader vind ik wel moeilijk te zien. Hals misschien wel, zijn kont is wel anders gevormd. Maar kwestie van lopen en stevige achterhand is nog moeilijk te beoordelen nu.
Verder dacht ik ook nog aan negro bloed. Wat vinden jullie daarvan?

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-14 22:43

Ik heb nog een album gemaakt met enkele foto's van mijn wynton veulen. Ook de merrie staat er nog eens op. De foto's zijn wel niet zo geschikt om de bouw te kunnen beoordelen, maar dat is sowieso wel moeilijk bij een jaarling denk ik. Laat maar weten wat jullie er van denken.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FNWVMXKD

@Fontana: zou je een foto van jou merrie en lord leatherdale veulen willen posten of kan ik die ergens vinden op het forum?

Ik ben wel erg geïnteresseerd in Bojengel. In de filmpjes die ik van hem gezien heb komt hij er wel goed uit. Sterk achterbeen en ook wel lengte in het lichaam. De uitgestrekte draf kan wel wat beter vind ik, maar dat is dan weer een sterker punt van mijn merrie en Bojengel wordt misschien nog wel beter als hij nog meer getraind is. Ik moet sowieso gaan voor een hengst die een sterke achterhand doorgeeft, want daar schiet mijn merrie echt wel te kort. Als er nog ideeën zijn, zijn die altijd welkom :)

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-14 13:06

Bon bravour heeft ook wel een sterk achterbeen zo te zien. Hij toont zich in draf wel beter dan Bojengel vind ik.
Beide hengsten hebben Gribaldi bloed. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat minder goed is als je de achterhand wil verbeteren, hoewel ik wel vind dat ze beiden een goed achterbeen gebruik hebben hoor. Ik ben ze zeker aan het overwegen. Mijn voorkeur gaat momenteel wel iets meer uit naar Bon bravour.
Heb je misschien nog een andere suggestie voor mijn merrie waar geen Gribaldi bloed in zit? Alvast bedankt!

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-14 16:01

Dan denk ik toch dat Rubinstein minder geschikt is aangezien mijn merrie wel kan gaan zitten maar ze mist vooral snelheid en ook wel wat kracht. Toch bedankt voor de tip!

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-14 08:32

Weet er iemand iets van de hengst bodyguard (gribaldi x negro)? Precies ook wel een leuke hengst. Maar je vindt weinig over dekgeld enzo. Misschien dat hij dit jaar niet dekt. Ik vrees ook wel dat hij niet zo goedkoop zal zijn.

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-14 17:04

Ik had eindelijk de knoop doorgehakt. Het ging bon bravour (painted black x chronos) worden. Nu lees ik vandaag dat deze hengst uit de dek gehaald wordt omdat hij in training is bij Anky :(. Dit vind ik wel spijtig. Heeft er nog iemand een suggestie die vergelijkbaar is?

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 07:05

Ik was op bon bravour gevallen omdat elisa2 me op het idee gebracht heeft. Ik kende de hengst niet echt en ben hem dan gaan opzoeken. Ik zie veel mogelijkheden in deze hengst. Mooie beweging in draf, sterke galop. Ik denk niet dat er diepvriessperma beschikbaar is, anders zou dat toch wel vermeld staan in het artikel dat ik gelezen heb. Ik kan er ook nergens iets over vinden. Bovendien gaat mijn merrie dit jaar ook veulenen en dan is de slaagkans met diepvriessperma lager. Mijn merrie is al moelijker drachtig te krijgen als ze met een veulen staat dus ben ik bang dat het niet zal lukken.
Ferdeaux heb ik ook overwogen. Mooie hengst wel maar misschien wat klein. Natuurlijk hangt het af van hoe groot zijn veulens zijn en er zijn waarschijnlijk nog wel heel veel andere factoren die bepalen hoe groot je veulen zal zijn.
Verder kan ik wel zeggen dat ik eerder geneigd om voor een ietwat jongere hengst te gaan. Natuurlijk hebben die nog niet zoveel bewezen maar dan heb je wel een veulen van de nieuwere generatie. Momenteel ben ik weer terug aan het nadenken over charmeur. Fijne hengst. Spijtig dat het een vos is. Vos kan wel mooi zijn zoals charmeur zelf, maar ook niet altijd. Maar het blijft natuurlijk altijd een risico, met eender welke hengst. Ik had ook niet verwacht dat mijn wynton zulke hoge sokken en brede bles zou hebben :P. Ook is het jazz bloed wat ik dus eigenlijk al wel wat heb met mijn wynton.

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 10:44

Nee ze is uitgerekend voor half mei. Vorig jaar hebben we 3 maal moeten proberen vooraleer ze terug drachtig was. Dus hopelijk lukt het nu iets sneller want anders schuift het altijd op en heb je minder kansen. Morgen gaan we een keertje naar Nederland naar de hengstenshow van Van Olst kijken. Dan kan mijn zus Everdale eens in levende lijve zien :).

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 13:01

Ik ben nog steeds op zoek naar advies voor een geschikte hengst voor mijn Donnerschlag merrie. Haar eerste veulen was een Wynton, hij is ondertussen 2 jaar onder het zadel. Braaf paardje om mee te rijden. Goede motor wel, maar mist wat schouder en loopt ook makkelijk met een stijver voorbeen. Het tweede veulen is een everdale, ook hij loopt makkelijk met een stijver voorbeen. Ik heb zelf nog een quaterback (niet zelf gefokt) en deze heeft veel beweging vooraan. Vandaar dat ik dacht aan quaterback of een goedgekeurde nakomeling hiervan. Zijn er mensen met ervaring?

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 07:10

Ik heb even een filmpje op youtube geplaatst van de Wynton. Hij heeft volgens mij te weinig knie en mag gewoon meer vanuit de schouder komen. https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=2ZktEZU-qoc
De Quaterback is ongeveer 1,72m en ik vind hem wel mooi gebouwd. Ik heb hier ook wel een video van maar ondertussen loopt hij al wel meer in de verzameling en draagt hij zich meer. Hij heeft ook een super fijn karakter, hoewel dit blijkbaar niet altijd is met Quaterbacks :P . https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=3NzCauUQrxI

Ik heb nog wat verder gezocht achter hengsten en vond Dante's Jr ook wel knap. Maar deze is nog maar 3 jaar dus van nakomelingen nog niets bekend.

Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 10:23


Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 10:09


Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 10:12

Hof_Arcadia schreef:
Je moet eens kijken naar Bernay van gestut gestut Sprehe. Ik heb een prachtige Don Picardi merrie en heb voor haar deze hengst op het oog. Interessante bloedvoering en ik viel als een blok voor hem. Misschien is Giovanni trouwens ook een geschikte hengst. Zeer de moeite waard



Die Bernay is wel een mooie hengst, Giovanni vind ik iets minder. Bedankt voor de tip!


Ingo_10

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 07:37

Het is uiteindelijk henkie geworden :P. Binnen 14 dagen weten we of het gelukt is. Spannend!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers