Hengst gezocht voor een leuke Flemmingh merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:22

Nou die komt zeker uit een goede moederlijn! de Daula stam en een halfzusje van Torricelli. Dat maakt voor mij gelijk het Florestanbloed interessant.

Verder echt een Flemmingh om te zien, mooie hals..rug wat minder. Ik zit ook te denken aan Totilas bloed, bijvoorbeeld een goede Toto zoon, dat past aardig bij je wensen qua verbeterpunten. Alleen een lichte twijfel of die echt de bovenlijn kunnen verbeteren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-



Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een leuke Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:23

Toto junior, Governor of een zoon van een van die twee..wellicht is For Gribaldi ook interessant dan krijg je hele interessante lijnenteelt op de goed fokkende Daula zelf. Sowieso lijkt het Gribaldi bloed goed te passen bij deze lijn.

Governor fokt wat meer naar de moeder, als je een grootramige merrie hebt met genoeg lengte dan kan hij hele fijne paarden geven. Maar er zit wel Jazz bloed in natuurlijk.
De Toto's hebben allemaal een zeer goed achterbeengebruik en bewegen goed met de schoft omhoog met veel souplesse. Ook fokt hij genoeg maat, merrie moet ook lengte genoeg hebben en het enige minpuntje is dat hij een wat verzonken rug kan geven.

Maar met deze merrie kun je alle kanten op, Ferro bloed of Ampere bloed past ook bij je wensen. Electron bijvoorbeeld, zit ook Florestan/Fidermark bloed in en de hengst zelf kan een extra pasje lopen. Lijkt qua type en beweging ook wel wat op Foundation.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:45

En die voldoet helemaal aan je "wensen"...Jazz vrij :+ ben het ermee eens dat Furst Jazz een heel goed paard is, maar niet kwpn ggk en nog niets bekend over de nafok.

Jazz bloed matcht inderdaad goed met Flemmingh, maar aangezien er in de openingspost specifiek stond geen Jazz, heb ik me daar niet op gericht.

Als de moederlijn zo strooit dan zou ik voor een bewezen vererver gaan die zichzelf goed doorfokt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor een leuke Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:33

Ja dat is waar, ik heb het wbt Ampere niet goed genoeg doordacht..al vind ik lijnenteelt op Flemmingh als het iets verder weg zit niet perse iets negatiefs.

In dit geval is het Rousseau bloed interesanter en als Jazz geen probleem is, vind ik Zack ook geen verkeerde optie.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers