Fokadvies voor Veron x Hold Up Premier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Fokadvies voor Veron x Hold Up Premier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 21:12

Lieve Bokkers,

Komend seizoen wil ik graag voor het eerste een veulen gaan fokken. Zowel voor mij als voor mijn bijna 10-jarige merrie is dit de eerste keer. Allemaal ontzettend spannend natuurlijk! :o

Om een beeld te geven van mijn merrie, in de link haar stamboom. https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 920/diolda

Mijn merrie is lang gelijnd, hoog benig en koel in het hoofd. Ik ben opzoek naar vooral een compactere hengst. De hengst moet springgefokt zijn. Een hengst met een koel karakter vind ik ook erg belangrijk.

Ik heb een aantal hengsten op het oog namelijk:

- Cascol Z
- Cornet's Fire Z
- Copycat Z

Voornamelijk hengsten van Zangersheide. Welke van bovenstaande hengsten zouden jullie aanraden? Ik vind het zo moeilijk... Ik zie wel bij twee hengsten, Copycat en Cascol dezelfe hengsten voorkomen in het stamboek van mijn merrie, ik geloof wel in de 3e en 4e generatie. Kan dit kwaad?

Ook andere hengsten mogen zeker aangeboden worden. Hieronder een aantal foto's van mijn merrie om een idee te krijgen. Helaas geen duidelijke standfoto.

Ik lees graag jullie reacties :)









Afbeelding







Afbeelding





Afbeelding

Amigo & Babylon <3


babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Fokadvies voor Veron x Hold Up Premier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 11:29

Niemand die komend seizoen bovenstaande hengsten ook wil gebruiken? of suggesties?? :)

Amigo & Babylon <3

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Fokadvies voor Veron x Hold Up Premier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 18:57

Aan Columbus zat ik ook te denken. Ook een erg mooi paard met een goede techniek. Comlumbus, Cascol en Cornet’s Fire schijnen brave hengsten te zijn. Ik ben sterk aan Cornet’s Fire aan het denken om te gebruiken. Zou jij deze ook voor mijn merrie aanraden?

Amigo & Babylon <3


babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Re: Fokadvies voor Veron x Hold Up Premier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-18 09:03

Het is haar ons eerste veulen dus ik denk zeker het proberen waard :)

Amigo & Babylon <3

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-18 20:32

Holstman schreef:
Chique merrie!

Zelf ben ik nogal een fan van Cornet's fire.
Echt een hengst met mooie toekomstperspectieven naar sport en fokkerij toe denk ik.
Bovendien beantwoord hij goed aan het "compacte type" dat je zoekt.
Maar ik maak me de bedenking;aangezien jouw merrie zelf al zeer luxe is misschien een té luxe veulen en mag de hengst wat grover/groter zijn?
Jammer dat je niet weet wat ze doorfokt.



Bedankt voor je reactie! :) ik had zelf ook Cornet’s Fire ingedachten. Mijn merrie is lang gelijnd en heeft een mooie/ flinke hals voor een merrie. Ik zou een iets wat moderner paard willen fokken (meer het sport type) als jullie begrijpen wat ik bedoel :) of Copycat Z spreekt me ook erg aan, omdat hij mooi compact is. Columbus Z vind ik ook mooi maar ik wil geen schimmel... ook zal ik lijnenteelt gaan hebben als ik Copycat zou gebruiken.. (dacht in de 3de generatie Caretino) ik weet niet of dit kwaad kan?

Welke hengst zouden jullie aanraden? :)

Amigo & Babylon <3

babslovertje
Berichten: 292
Geregistreerd: 07-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 14:57

De keuze is gevallen op Cornet's Fire Z! mijn lieve merrie staat nu ter dekking te Zangersheide :D spannend!

Amigo & Babylon <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers