Hengst voor haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:38

Als een kruising mag... je kent misschien wel TiSento, Fiore en LaVie van bokker Cynthia82.
Dat zijn allen veulens van onze perlino Welsh cob hengst Sublime Sponte.
Op volgende link ( http://perlinowelshcob.webs.com/partbred.htm ) vind je nog andere kruisingen met Haflingers, nl. Lowri, Liwsi Pasg, Lady Luna Heddwen en Lester



YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:05

Cayenne schreef:
Ik zou absoluut bij een Haflinger blijven en niet naar Welsh Cob gaan.
Sowieso vind ik dat Sublime Sponte maar overal voor aangeraden word :o Imo niet erg wenselijk ter verbetering van de fokkerij (en ik hoorde over vreemde voorwaarden zoals het niet dekken bij een kans op dubbele verdunning? Weet niet of dit klopt, maar las het in een ander topic).
Nou is daar bij een Haflinger natuurlijk geen sprake van.



Cayenne ik weet dat jij - om wat voor reden dan ook - anti-Sublime bent.

Smaken verschillen, maar ik kan er niet tegen dat je roddels verspreidt.
Sublime heeft in 2016 een palomino en een valkmerrie gedekt en in 2017 heeft hij een palominomerrie gedekt. Dus informeer eerst jezelf goed, vooraleer je roddels verspreidt.
(Als "Webredactrice/undercover-journalist" zou je zeker moeten weten dat je je bronnen dubbel moet controleren alvorens iets openbaar te zetten).



Overigens vind ik persoonlijk ook dat je beter binnen je ras blijft. Dus een mooie Haflinger hengst zoeken voor haar.
Maar heb Sublime enkel aanbevolen voor het geval TS een kruising zou overwegen.

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:42

Prosecco schreef:
YWC schreef:
Ik zou absoluut bij een Haflinger blijven en niet naar Welsh Cob gaan.
Sowieso vind ik dat Sublime Sponte maar overal voor aangeraden word :o Imo niet erg wenselijk ter verbetering van de fokkerij (en ik hoorde over vreemde voorwaarden zoals het niet dekken bij een kans op dubbele verdunning? Weet niet of dit klopt, maar las het in een ander topic).
Nou is daar bij een Haflinger natuurlijk geen sprake van.



Cayenne ik weet dat jij - om wat voor reden dan ook - anti-Sublime bent.

Smaken verschillen, maar ik kan er niet tegen dat je roddels verspreidt.
Sublime heeft in 2016 een palomino en een valkmerrie gedekt en in 2017 heeft hij een palominomerrie gedekt. Dus informeer eerst jezelf goed, vooraleer je roddels verspreidt.
(Als "Webredactrice/undercover-journalist" zou je zeker moeten weten dat je je bronnen dubbel moet controleren alvorens iets openbaar te zetten).



Overigens vind ik persoonlijk ook dat je beter binnen je ras blijft. Dus een mooie Haflinger hengst zoeken voor haar.
Maar heb Sublime enkel aanbevolen voor het geval TS een kruising zou overwegen.



Ik vind Sublime een prachtige hengst, maar hij zo goed als altijd wel aangeraden..terwijl hij misschien/wellicht niets te verbeteren heeft aan de merrie(s). Maar het is toch zo dat je andere dekvoorwaarden hebt voor merries die créme dragen? Heb dit namelijk ook al eerder gelezen op bokt, o.a. van jezelf.


ANDERE dekvoorwaarden is niet hetzelfde als NIET dekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 15 bezoekers