Hengst gezocht voor Samba Hit II x Fürst Grandios-merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor Samba Hit II x Fürst Grandios-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:30

Wat bedoel je precies met zwakke koten en een zwak bekken? en hoe uit dat zich in de galop?

Heb je ook een goede standfoto? voorkeur voor bep stamboek? en een linkje naar horsetelex?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-



Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:50

Lenkaaa schreef:
De pees in haar voet, tussen haar kogel en hoef, is zwakker (geen idee hoe die heet?). Hierdoor gevoelig aan letsels. Bij teveel belasting (galop onder het zadel bv.) , komt hier pijn uit voort. 't Is niet dat ze zichtbaar diep doorbuigen of dergelijke.
De bekken zijn op zich niet écht zwak maar eigenlijk eerder wat onderontwikkeld, wat ook voort zou komen uit de koten. Heeft een normaal achterhandgebruik, gebruikt haar rug correct etc.

De koten zijn volledig onderzocht, behandeling en herstel is volop aan de gang. Dierenkliniek gaf groen licht om te fokken, maar raadden me dus wel aan om zeker voor een hengst te gaan met sterke benen.

Standfoto heb ik niet meteen in m'n bezit. Geen voorkeurstamboek, merrie is 'gewoon' BWP.
https://www.hippomundo.com/pedigree/performance/375916


Ik denk dat je dan bedoelt dat ze erg week gekoot is?

Standfoto is wel belangrijk in ieder geval voor een beeld erbij.
Ik zag ook dat Havel uit dit stammetje komt dus Jazz bloed is interessant.
Maar het is wel de vraag in hoeverre dit erfelijk is..anders kun je je geld beter besteden aan een fijn veulen om te kopen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor Samba Hit II x Fürst Grandios-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:24

Wat wil je fokken qua gebruiksdoel?

Ik denk ook aan een opwaarts bewegende hengst met een goede galop en afhankelijk van je gebruiksdoel wat meer front.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor Samba Hit II x Fürst Grandios-merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:21

Vanwaar de voorkeur voor de Furst lijn? {gewoon uit interesse}

Misschien is de zojuist goedgekeurde For Ferrero interessant voor je, die kan in ieder geval bloed en lichtvoetigheid toevoegen. Commercieel gezien fok je dan ook nog interessant.

Als je allround wilt blijven zou ik het front niet perse willen verbeteren, dat kan nl nog weleens ten koste gaan van het ruggebruik op de sprong.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:59

Waarom is je oog gevallen op deze hengst? wat denk je dat hij toe kan voegen bij je merrie?

Wellicht is het een idee om Lodbergen zelf om advies te vragen over welke hengst hun passend lijkt bij je wensen.

Er staan hier sowieso erg veel kwaliteitsvolle hengsten, ik ben zelf weg van Follow Me qua beweging en souplesse. Maar denk niet dat hij het type van jouw merrie kan verbeteren.

Frascino viel mij positief op in de zin van dat ik denk dat hij wat meer kan veredelen en wat meer bloed en scherpte toe kan voegen aan je merrie en het model wat kan verbeteren.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, RenskeFrea en 32 bezoekers