Hengst gezocht voor NRPS Stermerrie van Wup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Hengst gezocht voor NRPS Stermerrie van Wup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 10:43

Ik zit eraan te denken om volgend jaar mijn NRPS merrie Carrera weer te laten dekken. Carrera is een 8 jarige merrie met als vader Wup. Ze heeft reeds 2 veulens gehad.

Carrera is zowel als merrie als onder zadel bij het NRPS Nederlands Kampioen geworden. Carrera is een merrie met een goede stap en fijne draf met veel schwung. Ze heeft een vriendelijk karakter, maar is wel aan de felle kant. Ik vind haar erg fijn om mee te werken, maar in een nakomeling mag wel iets minder pit zitten. Vandaar is een hengst met een prettig karakter van belang. De hengst moet ook wat meer formaat meegeven, aangezien Carrera een klein rijpaard is. Daarnaast vind ik het van belang dat de hengst een edel hoofd meegeeft, net zoals Carrera zelf ook heeft. De gangen moeten uiteraard goed zijn en voornamelijk de galop mag nog verbeterd worden. Als laatste wil ik (I know een goed paard heeft geen kleur, maar toch) absoluut geen schimmel en liever ook geen lichte vos.

Haar Everdale nakomeling heb ik ook in mijn bezit. Hij heeft alles wat ik heb opgenoemd bij de verbeterpunten. Vandaar dat ik ook denk om met een andere hengst uit deze lijn terug te fokken, zoals bijvoorbeeld Glamourdale. Maar ik sta ook open voor iets totaal anders (KWPN en NRPS).


Dit is de merrie
Afbeelding


Dit zijn haar eerdere nakomelingen
Afbeelding
(Links van Everdale, rechts van Don Cremello du Bois)


Dit is haar afstamming
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst gezocht voor NRPS Stermerrie van Wup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:10

De nafok van Glamourdale kon mij nog niet echt overtuigen vorige week, hij heeft scherpe bloedmerries nodig met veel actie in de beweging. Maar qua karakter en formaat sluit het wellicht wel aan..want de merrie doet inderdaad wel wat pony achtig aan.

Terugdekken met Everdale of een zoon van hem kan natuurlijk ook, hoe is de Don Cremmelo tov de moeder?

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 11:15

Elisa2 schreef:
De nafok van Glamourdale kon mij nog niet echt overtuigen vorige week, hij heeft scherpe bloedmerries nodig met veel actie in de beweging. Maar qua karakter en formaat sluit het wellicht wel aan..want de merrie doet inderdaad wel wat pony achtig aan.

Terugdekken met Everdale of een zoon van hem kan natuurlijk ook, hoe is de Don Cremmelo tov de moeder?


Dank je voor het meedenken. Ze beweegt goed (is mede door gang en bloederig type Nederlands Kampioen merrie geworden). Everdale blijft ook een optie, maar ik vind wat nieuws ook wel leuk. Vegas is overleden, ontwikkelde mooi van type maar dat is nu dus niet goed te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:17

Ik vind Eston zo'n compleet dier dat ik gewoon terug zou dekken met Everdale. :j

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Hengst gezocht voor NRPS Stermerrie van Wup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:58

Jammer dat die Especial (Everdale x Vivaldi) een schimmel is..

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Hengst gezocht voor NRPS Stermerrie van Wup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:06

Spielberg geeft maat en een goed karakter

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:31

Flevolander schreef:
Jammer dat die Especial (Everdale x Vivaldi) een schimmel is..


Zo overtuigend is die niet in beweging vond ik, welke wel erg goed kan lopen en als het goed is volgend jaar bij het nrps aangeboden word is Extra { Everdale x Havidoff}

Je kunt ook kijken naar een grootramige hengst zoals bijvoorbeeld Bordeaux of een leuke zoon van hem.

https://www.youtube.com/watch?v=eXjziatficM
Barosso, ik ken de moederlijn waar deze uit komt en verwacht dat hij genoeg maat en massa door zal geven.

Ik verwacht dat Henessy ook wel aardig aan je wensen kan voldoen, qua karakter durf ik niet helemaal te zeggen.