Welke hengst voor mijn merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Welke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 16:03

Voor nu is het nog maar een droom, maar stiekem in mijn vrije tijd betrap ik mijzelf er toch op dat ik aan het rondneuzen ben :+
Graag zou ik eens een veulentje fokken met mijn merrie, dit veulen zal dan ook bij mij blijven en is dus niet voor de verkoop, het mooiste zou zijn dat het veulen "groot" is tegen de tijd dat mijn huidige merrie ongeveer met pensioen mag, eigenlijk een soort opvolger.

Het komende jaar is dit nog niet realiseerbaar, maar toch ben ik wel heel erg nieuwsgierig wat bokt de + en - punten van mijn merrie vind en welke hengsten jullie bij haar vinden passen.

Ik heb zelf nog vrij weinig verstand van fokken van paarden en uiteraard voor ik aan zo iets begin zal ik mij eerst goed inlezen/ervaring op doen.

Vader is Dulf van den Bisschop x Napoletano
Moeder is Classica wind

Ze is nu springefokt dus, en de moeder is een draver wat je ook duidelijk in haar lopen terug herkend, maar zelf rij ik voornamelijk recreatief dressuur en vind eventing erg leuk. Ik vind haar min punten op dit moment haar vlakke gangen, korte rug en lange smalle hals, maar misschien kijken jullie hier wel heel anders tegenaan dus brand los :D

Kleine edit: Ze is 1,65 schofthoogte, maar zou het veulen graag even groot of liever nog groter hebben gezien ik zelf vrij lang ben

Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Welke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 18:05


Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Welke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 19:54

Niemand die een goede weet? Er past toch vast wel één hengst bij mijn merrie :+

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:53

Heb je ook een goede standfoto van opzij? van deze foto is het moeilijk het exterieur te beoordelen.

Voor wat ik zo zie lijkt het geen verkeerde merrie, lijkt me dat je een allrounder wilt fokken?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 14:33

Elisa2 schreef:
Heb je ook een goede standfoto van opzij? van deze foto is het moeilijk het exterieur te beoordelen.

Voor wat ik zo zie lijkt het geen verkeerde merrie, lijkt me dat je een allrounder wilt fokken?


Zal van het weekend kijken of ik een foto kan maken, ben er nu alleen na werk en dan is het al donker. Zal inderdaad een allrounder worden denk ik, maar alle opties staan nog open, vind dressuur ook wel erg mooi namelijk