Leuke hengst voor engelse merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:47

Theeg0 schreef:
Billy schreef:
Ik vond juist dat Jan een goede inhoudelijke post plaatste...het heeft weinig zin om dooie hengsten aan te bevelen.....ze zijn er toch ook wel levend te vinden hoop ik?
Die Michael heb ik nog nooit van gehoord, als je een onbekende hengst wilt promoten is een directe link wel handig...hoewel ik me afvraag of een hengst die niet ruim bekend is echt zo goed is of voor een reden niet bekend is...

Dat je hem niet kent zegt misschien meer over jou dan de hengst
http://www.horses.nl/sport/kwpn-hengst- ... iek-balve/

Michael gaf hele fijne nakomelingen!

Maar in zijn hele dekcarriere van 20 jaar heeft hij maar 169 veulentjes gebracht. Van de 91 op horsetelex lopen er maar drie 1.50 of hoger. Echt heel spectaculair is het niet.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 09-10-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:52

Women2 schreef:
Billy schreef:
Ik vond juist dat Jan een goede inhoudelijke post plaatste...het heeft weinig zin om dooie hengsten aan te bevelen.....ze zijn er toch ook wel levend te vinden hoop ik?
Die Michael heb ik nog nooit van gehoord, als je een onbekende hengst wilt promoten is een directe link wel handig...hoewel ik me afvraag of een hengst die niet ruim bekend is echt zo goed is of voor een reden niet bekend is...


Het gaat niet om het aanbevelen van een dooie hengst Billy. Kwestie van goed lezen. Het gaat om het verschil tussen een goede bewezen hengst kiezen en een jonge die je helemaal geweldig vind maar daarvan niet weet wat de invloed van de hengst gaat zijn. Er zijn een aantal, levende hengsten, waarvan bewezen is dat ze fijne gebruikspaarden geven die correct zijn en daarbij minder beinvloed worden door de merrie.
Maar in de drukte hier heb ik Burggraaf en Equador alleen maar als voorbeeld gegeven.

En heb zelf een hele rits Michael nakomelingen gereden uit hele diverse moeders die stuk voor stuk heel correct en fijn waren. Dus is niet zo zeer een heel onbekende hengst, je had zelf het linkje ook even op kunnen zoeken.

En nog even... ik heb nergens gezegd dat de post van Janderegelaa niets toevoegt. Inhoudelijk is het zeker een goede post, zoals hij vaker doet. Het ging mij meer om de over het algemeen (niet alleen in dit topic) onbeschofte, denigrerende posts van deze meneer.

Ik vind het niet zo onbeschoft hoor. Het was gewoon een vraag.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 09-10-17 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Leuke hengst voor engelse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:57

Mocht je er toch mee willen fokken, ga voor een grote ponyhengst, misschien iets meer succes qua rug. En ook met pony's kun je prima tussen de paarden starten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Leuke hengst voor engelse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-17 17:50

Even wat bijgelezen... veel informatie.
Rug mag gewoon wat sterker, maar ik denk ook dat ze nog nooit haar buikspieren heeft gebruikt de rug veel weker lijkt dan het is.
Een grote E is ook prima maar we willen wel groter dan een D-pony wat ze nu heeft en toch groter dan deze merrie.
Ik hou alle opties open, omdat we pas volgend jaar willen dekken.
Daarnaast een tinker of fries is niet onze eerste keus (1 halve fries op stal is genoeg :') ) friezen zijn namelijk in karakter niet altijd de makkelijkste.
Ik zal naar al genoemde hengsten en informatie research gaan doen :j

“Most people don’t need a $35,000 horse. They need a $1,000 horse and $34,000 in lessons.”

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:56

Theeg0 schreef:
Billy schreef:
Ik vond juist dat Jan een goede inhoudelijke post plaatste...het heeft weinig zin om dooie hengsten aan te bevelen.....ze zijn er toch ook wel levend te vinden hoop ik?
Die Michael heb ik nog nooit van gehoord, als je een onbekende hengst wilt promoten is een directe link wel handig...hoewel ik me afvraag of een hengst die niet ruim bekend is echt zo goed is of voor een reden niet bekend is...

Dat je hem niet kent zegt misschien meer over jou dan de hengst
http://www.horses.nl/sport/kwpn-hengst- ... iek-balve/

Michael gaf hele fijne nakomelingen!

Ik verwacht ook niet dat je een hengst van 23 aanbeveelt he.....kies dan een fijne jongere hengst, een die zich wel bewezen heeft, maar niet noodzakelijkerwijs van de bokt afvalt omdat hij te oud is.....

Goedgekeurd onderschrift :)

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:19

janderegelaa schreef:
Change3x schreef:
Toch heb ik daarin al veel successen zien voorbij komen. :j

Zelfs een blinde eekhoorn vindt wel eens een nootje.



:D

Het paard en het schone woord brengt louter kunst en gratie voort.
( Willy Mullens )


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:22

Jester_ schreef:
En alexandro P? Drukt ook vaak zijn types door, fokt ook wat groot, goed bewegen.
Misschien niet geweldig voor zijn rug maar ik denk dat je daar een heel fijn gebruikerspaard aan overhoud


Alexandro geeft ze vaak iets korter in de rug en wat strakker op de rug en lendenen.
En hij fokt zeer uniform zijn type en beweging door.

Hij fokt niet perse heel groot maar ze tonen vaak wat groot.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers