Exterieur beoordeling ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Exterieur beoordeling ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:22

Ik ben afgelopen week bij een (net) ruin gaan kijken die ik helemaal geweldig vind. Omdat ik niet zo veel verstand heb van bouw en dergelijke, zou ik graag de mensen die er wel wat vanaf weten willen vragen wat de zwakke en goede punten zijn.

Pb voor meer info

Afbeelding

Afbeelding

Alvast ontzettend bedankt!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:29

Abacab schreef:
Mijn eerste vraag aan jou is:

wat wil je met dit paard gaan doen?
wat is het doel waarvoor je hem zou willen kopen?
Wat is de leeftijd?

Als je hem als wandel of therapiepaard wilt gaan gebruiken is de beoordeling anders dan wanneer je een carrière in de sport ambieert.


Hij is 4.
Ik heb geen wedstrijd ambities.
Ik wil met hem recreatief dressuren, buiten rijden, mennen etc.

Ben benieuwd :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Exterieur beoordeling ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:39

Alvast bedankt voor de beoordelingen. Ik vind het heel interessant om te lezen. Ik laat hem ook sowieso klinisch keuren.

Wat misschien ook handig is om te weten, en wat ik vergeten ben om te vermelden. Hij is een (Franse) draver. Dus misschien wat stuwender gebouwd

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 21:04

yvettt02 schreef:
Ik heb het normaal niet zo op de franse dravers maar ben echt weg van deze als ik niet een maand geleden mijn tweede paard erbij had gekocht had ik het wel geweten :D laat je weten wat je gaat doen (wel of nie kopen) ben benieuwd :j


Haha, ik ben dus niet de enige die hem gaaf vind. Hij heeft een super karakter. Ik laat hem vrijdag keuren, komt hij daar goed doorheen dan gaat hij mee naar huis

Trouwens, wat vind je normaal minder aan Franse Dravers? Gewoon interesse :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 22:20

Nogmaals bedankt voor de beoordelingen. Ik waardeer het ontzettend dat jullie de tijd nemen om dit voor een vreemde te doen! :j

Wat ik eruit haal is dat hij z'n rug niet zo sterk is (dit overleg ik nog even met de arts die hem vrijdag keurt) en week is in z'n koten met een steil achterbeen?
Wat ik erover heb gelezen:
Weken koten: veert wat meer mee, 'zit lekker', gevoelig voor blessures, oppassen met springen
Steil achterbeen: geen spectaculaire bewegingen omdat het achterbeen niet helemaal mooi meekomt.
Klopt dit een beetje? haha.

Fijn om te lezen dat jullie hem in elk geval voor mijn doel geschikt vinden! En dat iedereen z'n uitstraling net zo fijn vind als ik die vind <3

Eileen_ schreef:
Zooo wat een knap beestje, ik had het wel geweten :D
Heel erg aansprekende blik. Hij heeft dezelfde uitdrukking als mijn paard en zijn broer. Beide paarden zijn goud waard qua karakter.. Qua bouw zouden ze misschien ook niet geschikt zijn voor de sport, maar voor het recreatief (en in hun geval ranchwork) zijn ze echt prima geschikt.
Wel grappig om te zien. Ze hebben precies zelfde koppie, je zou bijna denken dat ze allemaal familie zijn haha.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=596024C0
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5970217E
En mijne
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5928FF79
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=596556FD
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59648874

Te zien aan zijn koppie ga je hier écht een ge-wel-dig paard aan over houden. Ik weet niet waarom, maar die blikken in die ogen zeggen gewoon altijd zo veel. Daar viel ik ook op bij mijn paard en dat is hoe het uiteindelijk mijn paard is geworden :+ Ook al is zijn bouw misschien niet perfect voor de sport. Recreatief kan het sowieso prima. Wij pikken de paarden gewoon uit een wilde kudde (deze 2 hierboven waren ook nog nooit aangeraakt door een mens tot een jaar voor deze foto's) en ze doen het prima onder het zadel voor ranchwork ;)


Je hebt ook prachtige paarden met inderdaad een hele vriendelijke blik! Vind ook dat dat vaak veel zegt over een paard, vandaar dat deze mij zo aantrok haha. Hopen dat hij vrijdag de keuring doorkomt en ik er een ge-wel-dig paard aan over houd!! :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 2 bezoekers