Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 09:17

Afbeelding

Afbeelding


Merrie zelf is stb, rest van de moederlijn keur preferent of kroon preferent.

Afgelopen jaar veulen van George Clooney, plaatje, super karakter maar voor ons te weinig maat.

Eventueel richting Vivaldi zonen of liever kleinzonen?


Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 15:25

tanjaatjuhh schreef:
http://www.team-nijhof.nl/horse/spielberg/

Als je maat en karakter zoekt



Spielberg hebben we al vaak genoemd, alleen vind ik zijn nakomelingen niet heel aansprekend of bijzonder qua beweging.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 15:29

Elisa2 schreef:
Mooie merrie, waarom heeft ze geen predikaten?

Beenstanden en front lijken een aandachtspuntje, wat voor een verbeter wensen zijn er nog meer qua gangen etc? en heb je een linkje naar horsetelex?



http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/154242

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 16:04

Quir schreef:
Heb je video van haar bewegingen? Als ik in de database kijk is ze ook maar net opgenomen in het stamboek. Haar veulen van George Clooney kijkt zo niet heel verkeerd.

Wat wil je zelf verbeteren? Hoe is haar karakter? Hebben jullie haar zelf voorgebracht op de stamboek keuring? Weet je wat de punten waren die ze noemde?


Geen video, geen bijzondere beweging. Zou meer opwaarts mogen en vanuit de schouder.

Ze is als 3 jarige naar keuring geweest, we hebben haar pas 2,5 jaar. Haar karakter is fantastisch. De punten weet ik zo ook niet maar was niet bijzonder.


Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 16:27

Rindin schreef:
Poeh, dat veulen van George Clooney is prachtig. Was dat haar eerste? Wellicht daarom klein? Hoe liep die?


Dat denk ik wel, merrie is 1.74 ongeveer. En dat was inderdaad haar eerste. Veulen is inderdaad plaatje, qua beweging gewoon goed. Niet spectaculair.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 16:28

Quir schreef:
De cijfers heb ik wel terug gevonden, maar was benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Hoe loopt haar George Clooney veulen? Kijkt toch wel heel goed! Volgens KWPN is het haar eerste veulen, kan daarom inderdaad daardoor wat klein zijn zoals Rindin ook zegt.


Onderbouwing weet ik niet, ben ik zelf ook benieuwd naar. Is dat ergens te vinden?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 16:32

Die zijn mij wel bekend.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 17:32

amukela schreef:
Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet, daarom zou ik Vivaldi-bloed ook niet adviseren, dan krijg je er te vaak Flemmingh (=weke ruggen/lendenen)
Ik zou me om de hoogtemaat niet teveel zorgen maken bij een volgend veulen.
Wat denk je van Governor?



Governer spreekt me absoluut niet aan. Kan ook liggen aan de manier waarop hij gereden wordt. (Niet mijn smaak)

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 18:32

amukela schreef:
Nee, want de omgekeerde combi geeft nog steeds een hoge kans op op een matige bovenlijn, omdat LL te dicht bij zit. 3 van de 4 LL x Negro's scoren ruim boven de 100 voor hun bovenlijn.

Maar goed, als je Governor niks vindt, dan misschien een andere Totilas zoon?


We verwachten over 3 weken een toto jr veulen maar die vind ik absoluut niet bij deze merrie passen. Ik sta niet afwijzend tegenover Totilas maar of dat de combi zal zijn betwijfel ik.

Ik sta ook absoluut open voor (onbekend) Duits bloed.

Kennen jullie de hengst Marc Cain?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 21:26

Dees schreef:
amukela schreef:
Met Lord Leatherdale bloed verbeter je de bovenlijn niet,


Vandaar ook dat ik vermelde de combinatie Negro x LL (of andersom). Die combinatie mankeert dikwijls helemaal niets aan de bovenlijn en fokt ook geen nadelige bovenlijnen door.
LL rechtstreeks zou ook mijn keuze niet zijn, temeer ook omdat deze merrie genetisch gezien geen potten zal breken kwa beweging en LL met zijn afstamming dat ook niet gaat toevoegen. In combi met Negro kon het echter wel eens iets zijn wat deze merrie wat zal brengen. Zowel in type, bovenlijn als beweging.

Het type van Governor zou ik zelf niet bij deze merrie kiezen.



We hebben vorige keer zo getwijfeld over Everdale. Maar het was erg stil rondom hem en hij werd afgeraden door hengstenhouders.

Hij heeft nu goed gescoord in de LT, en al goedgekeurde nakomelingen. Misschien heroverwegen...

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 09:22

Dees schreef:
De nafok van Everdale wil nog wel eens wat onderhals hebben, of de onderhals erop zetten in (vrije) beweging. Maar door de bank genomen zien ze er prima uit en hebben ze ook een prima achterbeen.
Er zijn inmiddels meerdere zoons van Everdale goedgekeurd. Daar zitten dieren bij die genetisch prima bij deze merrie kunnen passen en het risico op onderhals kunnen minimaliseren (en er zelf ook geen last van lijken te hebben).


De merrie kan ook de onderhals er op zetten, is dan misschien niet verstandig?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 09:36

Elisa2 schreef:
Everdale zou best mooi aan kunnen sluiten denk ik, ik zelf zou naar de Everdale zoon Inspire kijken omdat die een zeer mooi front, en voorbeengebruik heeft en erg opwaarts beweegt in zijn gangen. Zijn bovenlijn is iets minder, maar dat kan jouw merrie wel hebben.

De nafok van Expression viel mij positief op bij de HK qua lichaamsgebruik en beweging, alleen de merrie moet wel een goed en krachtig achterbeengebruik hebben. Ik weet niet in hoeverre hij echt maat fokt.



Inspire was ons ook opgevallen, mede ook door zijn nuchtere karakter terwijl de Apache door de ring vloog in Den Bosch :\

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 11:42

Inspire gaan we zeker overwegen, leuk dekgeld ook ;)
Maar ik ben ook echt benieuwd wat jullie van Marc Cain vinden..

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 13:03

Dees schreef:
Vind beide hengsten niet overhellen in een krachtig achterbeengebruik. Aardig, maar niet imponerend. Als jij aangeeft dat je merrie daarin ook niet meer is dan 'aardig', dan zou ik voor meer beweging gaan.


En welke hengst zou jij dan aanraden? Beide hengsten bedoel je Inspire en Marc Cain?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 15:18


Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 15:44

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Mooie merrie, waarom heeft ze geen predikaten?

Beenstanden en front lijken een aandachtspuntje, wat voor een verbeter wensen zijn er nog meer qua gangen etc? en heb je een linkje naar horsetelex?

Omdat ze gewoon niet klaargemaakt is voor de keuring.
Haar hoogste punt was 60 voor de stap. De rest allemaal laag met als uitschieter 45 punten voor de draf. 50 punten voor exterieur overigens.

Als je 3 maanden - mits ze gezond is- intensief met haar traint dan krijg je echt een betere score dan dat.


Wij gaan er ook van uit dat het daar aan heeft gelegen. Waarschijnlijk in slechte conditie/bespiering als 3 of 4 jarige aangeboden. Het is geen topper maar deze cijfers zijn erg laag naar onze mening. Vandaar dat we er ook mee zijn gaan fokken, ondanks de lage score.
We hebben haar nu pas 2 jaar maar zijn er erg blij mee!

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 15:49

Mijn voorkeur (persoonlijk, ongefundeerd) gaat uit naar Duits bloed..

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 16:13

janderegelaa schreef:
Doe je Toto.


Krijg ik dit jaar al 1 van, uit Goldschmidt merrie. Vind hem niet bij deze merrie passen, jij wel?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 16:21

Zowel Holstud als Radstake raadden hem ook af. Vind jij hem passen op het bloed of op de merrie?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 17:04

Reden weet ik niet eens meer, maar beiden zeiden meteen nee. Ik vind het een waanzinnige hengst..

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 18:43

GJ9 schreef:
Ik zou eerst willen weten wat de reden is. Misschien hebben zij wel Totilas veulens gezien meteen bepaald negatief kenmerk dat jouw merrie ook heeft? Of was het zn eerste jaargang en reageerden ze niet happig op merries zonder predikaten?

Ik moest bij jouw wensen wel gelijk aan Toto denken. Opvallend goede collectie veulens uit, vergeleken met sommige andere hengsten, geen enorm aantal dekkingen. Mooi front, sterke bovenlijn, bergop lopen en opvallend makkelijk schakelen.


Eerste jaar dat Toto ter dekking stond werd al afgeraden. Dus niet op basis van nakomelingen.
Is het dekgeld van Toto al bekend? Kan me voorstellen dat na zijn laatste prestatie het flink omhoog is gegaan.


En nogmaals, ik vind hem zelf top! Over 3 weken is andere merrie aan de tijd en ben heel benieuwd.

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 18:59

GJ9 schreef:
Dan zullen ze wel huiverig zijn geweest voor je merrie en de afstammelingenkeuring... zo'n eerste jaar dekken ze het liefst alleen bewezen fokmerries of keuringstoppers, afstammelingenkeuring kan een hengst maken ofbreken natuurlijk. Er zouden maar precies de verkeerde veulens geprikt worden..

Succes met je keuze!


Ook dat lijkt me niet het geval. Mijn Goldschmidt x Galant merrie wilden ze juist wel. Niet bewezen, nooit in de sport. Moederlijn houdt op na moedersmoeder

Maar bedankt!

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 19:05

Niet die Galant ;) Vader is Gagson Wimborn

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Advies voor kwpn Redford x Urban x J. Amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 21:08

En Secret, de jonge Sezuan? Niet specifiek voor deze, maar wat vinden jullie daar van?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-17 04:38

janderegelaa schreef:
G.r.u.w.e.l.i.j.k. goed.


Absurd he?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers