Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 16:20

Hoi allemaal!

Voor mijn Havidoff x Goodtimes merrie uit 2006, ben ik op zoek naar een leuke hengst!
Wat voor mij vooral belangrijk is, is een braaf karakter! Verder hoef ik persoonlijk niet de GP te bereiken, maar ik zoek wel een goede hengst, dat wanneer door iets onverwachts het veulen niet kan houden, het wel goed papier heeft!

Ikzelf vind Everdale(v. Lord Leatherdale) heel erg vet, en de combinatie met Havidoff is al eerder gemaakt. Ook Expression(v. Vivaldi) vind ik gaaf!

Bij de vorige eigenaar heeft ze al eerder twee veulens gehad, een van Valeron en een van Apache. Deze doen het beide zeer goed in de sport! :)

Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:39

Heb je ook nog verbeterpunten? en een linkje naar haar volledige stamboom? beenwerk lijkt zo een aandachtspuntje te zijn.

Eventueel ook foto's van haar nakomelingen?

Havidoff bloed gaat goed met Vivaldi bloed dus dat vind ik sowieso geen gekke keuze..

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 22:20

Verbeterpunten heb ik voor mijzelf niet echt omdat ik het veulen voor mijzelf wil houden en ik vind mijn merrie nu perfect!
Verder heb ikzelf ook niet veel verstand van fokken of de beweging ed van paarden.

Vivaldi heb ik inderdaad al vaker gehoord maar ik vind een vos echt niet mooi en het dekgeld van 2000 euro vind ik ook wel wat boven budget..
Dit is de link naar haar volledige stamboom:

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/142477


Haar eerste veulen(v. Valeron) aan de voet:
http://www.veulenroute.nl/info%20veulen ... Willig.htm

Dit zijn enkele foto's van haar 2 nakomelingen!
Valeron x Havidoff
Afbeelding

Apache x Havidoff
Afbeelding

Valeron x Havidoff
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kimsel94 op 23-01-17 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:10

Leuk kim! Ga je beauty laten dekken? :D
Heb ook niet niet zon verstand van fokken , weet alleen wat ik op Fancy zou zetten mocht dat ooit in de toekomst gebeuren.

Vind Everdale een zeer aansprekend paard , maar weet niet of die bij beauty past. Je moet natuurlijk ook kijken wat je wil verbeteren , of in ieder geval dat de hengst niet juist de zwakke punten gaat versterken.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:17

Waarom dek je niet terug met valeron of apache? Zo te zien leuke dieren!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:56

Als je voor Karakter gaat zou ik voor een vivaldizoon gaan!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:08

Kimsel94 schreef:
Vivaldi heb ik inderdaad al vaker gehoord maar ik vind een vos echt niet mooi en het dekgeld van 2000 euro vind ik ook wel wat boven budget..
Zijn zonen zijn wat minder duur en daar zitten ook hele mooie tussen. Met dus het Vivaldi bloed wat Elisa2 bedoelt.
Keuze genoeg, bij Van Uytert staat een lijst goedgekeurde zonen. Waarvan maar liefst drie uit een Havidoff moeder, wat aangeeft dat beide bloedlijnen goed combineren.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 12:02

Rex_Rolfo schreef:
Kimsel94 schreef:
Vivaldi heb ik inderdaad al vaker gehoord maar ik vind een vos echt niet mooi en het dekgeld van 2000 euro vind ik ook wel wat boven budget..
Zijn zonen zijn wat minder duur en daar zitten ook hele mooie tussen. Met dus het Vivaldi bloed wat Elisa2 bedoelt.
Keuze genoeg, bij Van Uytert staat een lijst goedgekeurde zonen. Waarvan maar liefst drie uit een Havidoff moeder, wat aangeeft dat beide bloedlijnen goed combineren.


Dat betekent dan Dreamboy of Eyecatcher.. Eyecatcher is ook weer een vos en Dreamboy heeft bij het veterinaire rapport aantekeningen op zijn achterbenen. Die zijn bij mijn paard niet het beste dus dat durf ik niet aan!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:03

Wat is er mis met een mooie vos? :D je valt tegenwoordig op cc meer op met een vos als met een donker kleurtje hoor haha :P

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:08

Kijk dat je bij gelijke geschiktheid kijkt naar de kleur prima.
Maar de meest geschikte hengst laten staan omdat het een vos is snap ik weer heel weinig van.

Maar goed...ik denk dat er genoeg zwarte zijn om mee te dekken. Je hoeft bij het KWPN geen vos te kiezen.

Eyechatcher vind ik overigens heel gaaf.

Ik zou met deze overigens met Valeron terug dekken bij deze merrie. Nakomeling uit deze merrie vind ik heel stoer geworden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:16

Kimsel94 schreef:
Dat betekent dan Dreamboy of Eyecatcher.. Eyecatcher is ook weer een vos en Dreamboy heeft bij het veterinaire rapport aantekeningen op zijn achterbenen. Die zijn bij mijn paard niet het beste dus dat durf ik niet aan!

Of Expression, je noemde hem in je OP al.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:17

de jonge hengst in style zou misschien ook een optie zijn

Of Geniaal, ook een bruine vivaldi

Verder zou je voor een fijn karakter imo naar een totilas zoon, Spielberg, Guardian, of de meeste duitse hengsten kijken

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:45

fokfanaat schreef:
de jonge hengst in style zou misschien ook een optie zijn

Of Geniaal, ook een bruine vivaldi

Verder zou je voor een fijn karakter imo naar een totilas zoon, Spielberg, Guardian, of de meeste duitse hengsten kijken


In Style is ook wel heel erg gaaf! Die gaat zeker op mijn lijstje erbij!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:50

Ik bedoelde inderdaad een Vivaldi zoon met Vivaldi bloed, Geniaal vind ik een van de betere Vivaldi zonen.

Maar als ik de nafok zo bekijk van je merrie, dan lijkt een hengst die wat beknopt fokt {Valeron} eigenlijk heel goed te passen.

Een Totilas zoon of Guardian zouden weleens heel goed kunnen passen, en ook Dreamboy zou ik niet gelijk uitvlakken. Volgens mij heeft jouw merrie wel een hengst nodig die makkelijk opwaarts beweegt.

Wat voor een opmerkingen heeft jouw merrie op de achterbenen? dat je je merrie perfect vind betekent natuurlijk niet dat er geen verbeterpunten zijn. En verwacht ook niet dat je een kopie van je merrie krijgt met fokken.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:57

Elisa2 schreef:
Ik bedoelde inderdaad een Vivaldi zoon met Vivaldi bloed, Geniaal vind ik een van de betere Vivaldi zonen.

Maar als ik de nafok zo bekijk van je merrie, dan lijkt een hengst die wat beknopt fokt {Valeron} eigenlijk heel goed te passen.

Een Totilas zoon of Guardian zouden weleens heel goed kunnen passen, en ook Dreamboy zou ik niet gelijk uitvlakken. Volgens mij heeft jouw merrie wel een hengst nodig die makkelijk opwaarts beweegt.

Wat voor een opmerkingen heeft jouw merrie op de achterbenen? dat je je merrie perfect vind betekent natuurlijk niet dat er geen verbeterpunten zijn. En verwacht ook niet dat je een kopie van je merrie krijgt met fokken.


Ze heeft altijd al dikkere achterbenen gehad, heeft daar nooit echt veel last van gehad maar nu laatst wel een peesblessure in het achterbeen. Dus het is naar mijn idee wel een gevoeligere plek. Alhoewel ze rontgenologisch goedgekeurd is op de benen.. Vindik het toch spannend om te fokken met een hengst die door iets wat niet te verklaren is, telkens uit de training gehaald moest worden..

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:25

Ja ik zei al dat het beenwerk een aandachtspunt is bij jouw merrie, haar achterbeen is ook wat lang en steil dus ik zou daar rekening mee houden met de hengst die je uitzoekt. Everdale kan ook een wat lang en steil achterbeen geven..

En het voorbeen van je merrie lijkt wat onderstandig te zijn, en ze lijkt ook wat toontredend te staan voor. {kan vertekenen door de foto}

Al met al lijkt het me belangrijk om voor een hengst te gaan die uiterst correct op zijn benen staat en geen voos beenwerk heeft.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 10:12

Hoi allemaal!
Na mijn veulen vorig jaar van In Style, begint het toch weer te kriebelen om nog eens mijn merrie te laten dekken vanwege een langdurige pees blessure..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu ben ik dus op zoek naar het liefst een andere hengst omdat het veulen voor de verkoop zal zijn.

Nog even update over mijn merrie haar nakomelingen
- Valeron uit 2010 wordt in Engeland klaargemaakt voor de PSG
- Apache uit 2011 start ZZ Zwaar en gaat binnenkort over naar Young Riders

Nu zoek ik dus een hengst die:
- Het model verbetert; meer luxe/moderner dressuurmodel
- Goed op de benen staat
- Commercieel is voor de verkoop

Kunnen jullie nog eens met mij meedenken?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:47

Ik denk aan Kjento, commercieel, 3 hele goede gangen en een functioneel dressuurmodel.

simpie94

Berichten: 835
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:47

For romance
Laatst voor het eerst ook grand prix gestart en bewezen.

Le formidable.
Nog een beetje een gok natuurlijk, maar iig commercieel

En Kjento zoals Elisa2 al noemde

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:01

Furstenball

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:37

Kimsel94 schreef:
Nog even update over mijn merrie haar nakomelingen
- Valeron uit 2010 wordt in Engeland klaargemaakt voor de PSG
- Apache uit 2011 start ZZ Zwaar en gaat binnenkort over naar Young Riders

Nu zoek ik dus een hengst die:
- Het model verbetert; meer luxe/moderner dressuurmodel
- Goed op de benen staat
- Commercieel is voor de verkoop

Terugdekken met Apache?

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:01

Ik ben bang dat je met Kjento een beetje een ordinair dier gaat fokken, ondanks dat Havidoff bloed mee geeft, geven Goodtimes en Rinaldo dat niet.

Johnny Depp al eens aangekeken?

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:39

Waarom niet terugdekken met Apache? Of wil je echt weer een andere hengst?

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:48

Succesformule is Vivaldi x Havidoff. Ik heb die ervaring ook.

Kimsel94
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-05-10

Re: Hengst voor Havidoff x Goodtimes merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 08:47

Bedankt voor al jullie suggesties!
Kjento is natuurlijk ook best een gok, op papier ziet het er inderdaad leuk uit maar vind hem niet zo chique ogen als bijvoorbeeld Le Formidable of Incognito.

Terugdekken met Apache is een mogelijkheid, ik weet alleen dat ze bij de vorige eigenaar 5 keer geïnsemineerd is met Apache voordat het pakte... Dat houdt mij dus eigenlijk tegen...

Johnny Depp, ja, die vind ik een beetje wisselend.. Sowieso is hij ook een niet KWPN ggk hengst...

Vivaldi is inderdaad de succesformule, maar of hij bloed toe gaat voegen voor een beter model? Daarbij komt dat ik zijn dekgeld van 2500 euro gewoon teveel vind om het risico te lopen dat er iets mis gaat..

Op dit moment ligt mijn voorkeur nog bij Le Formidable of Incognito denk ik... Al vind ik Le Formidable best lastig omdat er nu ook nog geen keuringsrapportage van beschikbaar is en er dus niets vast staat op papier over oa de beenstanden..