Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 11:09



Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 11:15

Ik blijf het liefst bij duits dressuur bloed

Hopelijk heeft iemand er veel verstand van van deze afstamelingen dit word mijn eerst veulen met mijn paardje

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 10:21

Dankje! :D heb je misschien ook een site waar ik fotos van hem kan vinden want ik zie er geen groetjes

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 12:09

Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:23

Pletje123 schreef:
Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


De eerste letter van de naam verwijst naar de lijn waar de hengst uit komt ;)


Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 13:23

Anoeska27 schreef:
Gezien jouw wensen zou ik kiezen voor Bon Bravour. Ik heb hem dit jaar ook gebruikt op mijn Hannover merrie. Ik zou De Niro niet gebruiken voor deze merrie. Een beetje lijnenteelt is niet zo'n probleem, maar hier vind ik Donnerhall dan 2x te dicht bij elkaar zitten.

Hier heb je de lijst met hengsten die op dit moment Hannover gekeurd zijn:
http://service.vit.de/pferd_praesentati ... ilungsplan


Dankje is een handige site

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:44

Pletje123 schreef:
Fleurit schreef:
Dus de begin letter van de naam heeft er ook al wat mee temaken?
Ik heb zelf nog nooit een veulen gehad bij mijn paardje dus heb er bijna geen verstand van ik ken wel veel hengsten maar toch je kan niet zomaar 1 kiezen die je mooi of leuk vind je moet ook naar de gangen en de bouw kijken toch is wel moeilijker dan ik dacht haha


Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?


Is er geen ervaren fokker bij je in de buurt die je wil helpen? Fokken is niet zwart wit en ook niet een simpel sommetje ;)[/quote]

Ja ik ken wel iemand maar die doet in springpaarden maar hij zei wel uit jou paard moet je zeker is een veulen uithalen is zo mooi en een super stamboom maar hij zelf heeft geen idee welke hengst het beste is maar misschien kent hij wel weer dressuur fokstallen

En IPS zit hier ook in de buurt maar die gaan natuurlijk hun eigen hengsten voorstellen :D


Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 14:46

Anoeska27 schreef:
Fleurit schreef:
Ja nu valt het mij op bv een hengst met de R hebben allemaal papa opa en overgroot opa met een R
Dus word nog een moeilijke zaak want bijna alle hengsten met een D of R zit al in het bloed van haar en mag denk ik niet te dichtbij toch?

Dat klopt, de naam van het veulen moet beginnen met de eerste letter van de naam van de vader.

Wat je je goed moet bedenken is dat je met het veulen wel naar de keuring Duitsland moet om het op te laten nemen in het stamboek. Voor mij is dat maar 1,5 uur rijden, maar ik weet niet waar jij precies zit.

En als je voor een hengst van een Duitse hengstenhouder kiest, dan moet er eerst een slijmmonster genomen worden en het dekgeld dient vooraf betaald te worden. Allemaal niet zo'n probleem, maar wel handig om van tevoren te weten.


Ik woon in Belgie Turnhout dicht bij eindhoven en tilburg
Ik had ook al contact opgenomen met de hannoveraanse stamboek vereneging maar telkens sturen ze mij door naar iemand anders maar op mijn laatste mail heb ik nog geen antwoord gehad die mensen zullen het wel echt weten wat het beste is die zijn er elke dag mee bezig

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 15:04

Anoeska27 schreef:
Ik snap je laatste post niet echt, maar ik fok zelf ook met een Hannover merrie en ben lid van het stamboek. Het is dus niet dat ik niet weet waar ik over praat.


Nee dat bedoel ik niet hoor ik geloof jullie wel dat jullie er zeker iets van weten maar ik had ook contact opgenomen met duitsland voor te vragen welke hun voorstellen voor mijn merrie

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:10

ceasario schreef:
Rhea schreef:
mooi bloed maar met deze foto kunnen we weinig helaas.

Wat wil je behouden en wat wil je verbeteren? Wat zijn de sterke en zwakke punten van je merrie? (behalve de maat en kleur)
;)

Bron:
[EHK] [H]Welke hengst voor merrie Don frederico X Rohdiamant?


Ja dit had mijn zus er ooit is opgeplaatst :)

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:14

Gisteren met een hele goede dressuur ruiter gesproken heeft ook veel kennis van veulens en hengsten enz en ze rade mij dat 2 jaar geleden al aan Bon Bravour wat vinden jullie daar van

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 12:18

Anoeska27 schreef:
Die noemde ik direct al, lijkt mij dus een goede keus. Ik verwacht er volgend jaar ook eentje uit mijn Hannover merrie.


Oke dus ik moet mij niet aan de D of R houden?

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 13:43

Had een mailtje aangekregen van hannoveraans stamboek


Hallo,

hier sind einige Vorschläge von Hengsten, die Sie sich vielleicht einmal anschauen könnten.
Lissaro van de Helle
Edward
Benicio
Dancing World
Franziskus

Ich wünsche Ihnen bei der Auswahl des richtigen Hengstes eine glückliche Hand.



Mit freundlichen Grüßen/Best regards

i.A. Uli Hahne


Deze hengsten raden ze mij aan

Fleurit

Berichten: 16
Geregistreerd: 11-11-13

Re: Dekhengst hanoveraanse merrie (don frederico x rohdiamant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 18:19

Ja die vind ik ook het mooiste maar die hoge witte benen geven ze dat snel aan het veulen door?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers