[E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

[E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:06

Wat vinden jullie van dit merrieveulen?
In mei wordt ze 1jaar.

Moeder: volbloed: afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=305200

Vader Kings Bens:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=77016

Veulen:
Op 4maand
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moeder:
Afbeelding

Vader:
Afbeelding

Enkele filmpjes:
Beetje sukkeldrafje, maar veel draven dee ze niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ze onlangs gaan bekijken en had graag jullie mening-indruk.

Wat vinden jullie van de kruising BWP-Engels Volbloed?
Wat zijn de "voor-en nadelen" van de kruising?
Iemand ervaring met King's Bens (en afstammelingen)?
Laatst bijgewerkt door gomir op 24-03-09 03:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags ivm verplaatsen

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:30

Niemand?

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:28

Jaarlingen zijn naarlingen, denk dat daarmee een hoop gezegd is. ;)

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:22

Fokken met volbloedmerries ben ik in elk geval al volop voorstander van, zie bv Nabab's Son van Dennis Lynch, komt ook uit een dravermerrie.
De vader van m'n vriendin had die merrie gekocht omdat ze niet reageerde op de bel bij de start van de rennen. Bleek dat die geweldig goed kon springen :)

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:28

Bedankt!

Ik weet dat jaarlingen naarlingen zijn maar mss valt er toch ietsje meer over te zeggen :-)?

Bedankt s0173957, naar zo'n positieve of negatieve ervaringen ben ik op zoek :-)

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:40

Niet meer naar omkijken tot deze 3 is en dan nog eens vragen. Hier kan je echt niks zinnigs over zeggen hoor, behalve dat het een échte naarling is. :n

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:45

Oké, bedankt :-)

Ik moet zeggen, ze is niet van mij, maar heb eventueel interesse in haar, vandaar de vraag :-)

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:48

Wat zou je ermee willen doen dan later?

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:51

Een beetje vanalles: dressuur, springen en cross. Allemaal op redelijk laag niveau. Parcourtje 1m-1.10m, cross 80cm, dressuur: beetje wijken, sb,... Maar wel redelijk veelzijdig gericht.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:53

Oké, want als je hier hooggespannen verwachtingen van zou hebben (vooral richting dressuur) dan zou ik deze absoluut laten staan.
Springen kan zomaar meevallen (maar ook tegenvallen natuurlijk), dat zal je toch echt af moeten wachten.

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:56

Ok, bedankt, ik ga straks nog even kijken met iemand die er meer vanaf weet. Die vond ook al dat ze niet echt dressuuraanleg had, maarja, ik moet zeggen, ze valt ook in de lagere prijsklasse.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:58

ik heb er ook 1 vader kant BWP, moederskant engels volbloed en het is een leuk allround dier geworden. Veel uithoudingsvermogen en goed op de benen. Kan er echt heel veel mee, springt als de beste en dressuurmatig kan hij ook goed meekomen

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:58

Dat mag ik wel aannemen ja, dat de prijs gunstig is. Een jaarling mag niet veel kosten hoor.

Wil overigens niet zeggen dat je er niet een heel leuk paard aan kan hebben hoor, het is maar net of het paard bij je wensen past.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:00

je zal raar opkijken als het een beeldschoon paard word....kan gewoon hoor!
Ik vind haar niet onaardig!

Diane65
Berichten: 1639
Geregistreerd: 22-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:02

Zelf heb ik een KWPN-er uit Creool x Julio Marinerxx moeder. Dit dier heeft dus ruim 57% engels volbloed in zich. Ik heb haar als tweejarige gekocht (is nu 3) en haar aan de hand zien bewegen. Juist de souplesse, ruimte en afdruk hebben mij toen overtuigd om haar te kopen (hoewel springgefokt), terwijl ik zelf vooral dressuur rijd en niet spring. Het hangt er denk ik dus zomaar vanaf. En ik sluit me graag aan bij wat anderen in dit topic al hebben aangegeven, de komende twee jaar niet meer naar kijken ;-).

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:09

Ik heb nu een 5.5jarig paard, heb hem sinds zijn 6maand, was toen ook een échte naarling! Nu vind ik het best een mooi dier geworden.

Ik ga nu nog even kijken, bedankt voor alle meningen :-)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 03:47

-> EHK

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:55

Toevallig kom ik op EHK eens een kijkje nemen voor wat tips over een correcte bouw en wie kom ik weer tegen :+ :D

Alizee: ik vind haar op dit moment ook een echte naarling eerlijk gezegd :+ De moeder spreekt mij qua bouw niet aan voor zover ik kan zien op de foto.
De hengst vind ik een lange ietwat weke rug hebben of oogt dat zo? Ik zie dit ook een stukje terug bij het veulen, vind er erg weinig kracht van uitstralen en de gangen weinig expressief.

Maar ik vind het ontzettend moeilijk om een veulen te beoordelen... Vandaar dat ik er zelf wrs nooit geen zou kopen :D

Moeilijk hoor... wat loopt die hengst? En heb je de moeder gezien?

quadripes

Berichten: 1363
Geregistreerd: 30-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:58

"Fokken met volbloedmerries ben ik in elk geval al volop voorstander van, zie bv Nabab's Son van Dennis Lynch, komt ook uit een dravermerrie."

eh: sorry maar een draver is een heel ander ras dan een Volbloed...

Verder: volbloeds zijn geweldige paarden met een geweldig karakter, alleen je moet er wel mee om kunnen gaan. Van jaarlingen kun je denk ik weinig zeggen over hoe ze zich gaan ontwikkelen. Dat hangt ook nog van degene af die met ze gaat werken. Zou geen jaarling aanschaffen als je weinig ervaring met paarden hebt en het dier in elk geval in de opfok gooien.

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:01

ik zie het hier ook toevallig!!!

Het beestje spreekt mij niet echt aan, vader is nu niet de gekendste sportpaardenleverancier... ik zou het zo laten.

Ik denk, als je nu een beetje rondkijkt, dat er best wel koopjes te doen zijn. En ik zou in jouw plek eerder kijken voor een 2jarige, dan heb je al een beter beeld en hoef je ook helemaal zolang niet te wachten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:01

Opfok is er in België bijna niet, das echt een meer Nederlands concept.

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:03

Wel ik ben gisteren met Hellie naar de hengst en de volle broer (2jaar) gaan kijken. We hebben ze helaas niet zien bewegen, dus niet heel erg veel over te zeggen. Hengst had idd mss een beetje een langere rug, broer vond ik eerder compact.

Ik zie er wel iets in, maar momenteel vind ik ze in niet zo'n goede conditie staan.

Lien: ik was op zoek naar een 2-jarige maar echt 'koopjes' zoals jij zegt vind ik toch niet, belachelijk wat mensen soms vragen... Zelf voor jaarlingen.

Mss niet een hele goede motivatie maar ik zou ze graag wat opknappen. Ik denk dat moest ze wat aansterken, ze der mss al een stuk 'krachtiger' gaat uitzien.

Moeder niet gezien. Ze heeft wel rennen gelopen in Duitsland maar is nadien telkens gebruikt om mee te fokken.

Ik denk er nog even over :-)

Het is niet dat ik geen ervaring heb met jaarlingen, mijn 5jarige paard heb ik sinds zn 6maand (was ook een sukkeltje :D)

lientjeds
Berichten: 1160
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Ergens tussen Gent & Lokeren (België)

Re: [E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:08

wat is je budget eigenlijk?

en idd, belachelijk wat sommige mensen durven vragen voor veulen/jaarling, als je ziet uit welke moeder/vader die paarden komen.

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: [E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:12

Moeilijk te zeggen, dat budget, laten we zeggen: ik zocht nog iets leuks 'derbij' aangezien mijn oude paard op pensioen vertrekt binnekort. Oorspronkelijk dacht aan dpony of dponyveulen, maar dan kwam ik haar tegen. Ik heb er niet echt hooggespannen verwachtingen van, want Deus moet op de eerste plaats blijven komen :-)

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [E][wb]Jullie mening? BWPjaarling(bwp*volbloed)? Foto+film

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 19:36

Ik denk niet dat deze jaarling de ruin uit je onderschrift qua kwaliteiten gaat overtreffen.

Op dit moment zijn er veel jaarlingen te koop in de lagere prijsklasse. Ik zou gewoon even goed rondkijken!