Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:39

FS heeft echt goede hengsten. Die ook serieus goed in de sport lopen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 13:41

Getup schreef:
FS heeft echt goede hengsten. Die ook serieus goed in de sport lopen

En ook hele goede nakomelingen geven :j.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 14:02

Peterina schreef:
Don Cremello is zeker een aanrader. Super hengst!

In Duitsland staan er ook een paar hele goede cremello en/of palomino sport pony (e-pony) hengsten.
Deze Stoeterij is ECHT de moeite waard om te bezichtigen: https://www.ferienhof-stuecker.de/hengste/
Of in het voorjaar een van de dichtbijste hengstenshows te bezoeken waar zij hun hengsten voorstellen.

Een Teke of partbred teke zou ik niet aanraden, en zeker ene die sperma moet leveren uit Engeland. Tel daar maar enkel honderden euro's bij in dat geval.

Met DF, als warmbloed, ga je met een E-pony van +/- 155 cm wel richting +/-162 cm voor het veulen. Misschien toch iets te groot voor je wensen.

Veel 'kleur' fokken willen idd dat er geen creme x creme dragers gefokt worden. Idd kwestie van concurrentie. Vind ik zelf belachelijk, maar als je commercieel bezig met kleur fokken dan kan ik het wel begrijpen.

Wat maat betreft ga je toch altijd rekening moeten houden dat je een +160cm gaat krijgen, zelfs met een pony hengst. Ik heb zelf een 154 cm merrie gehad (uit 165 cm moeder x 148 cm arabier), gedekt met een 165 cm hengst, en de merrieveulen uit die combinatie is uiteindelijk 170 cm geworden! :D


Dan zou ze toch haar eigen genen verslaan? :=

Ik ga eens even kijken op de geplaatste link ook. :j

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:24

Het niet dekken van verdunde merries is idd om concurrentie te voorkomen. Sommige hengstenhouders laten ze wel toe, andere alleen tegen een meerprijs, een heel aantal helemaal niet. HH van Krem is idd een voorbeeld van zo’n “monopoliehengstenboer” :D
Is hun goed recht natuurlijk, want genoeg HH die alleen geselecteerde merries toestaan. Alleen is dat meestal op kwaliteit en niet op kleur.
Heeft dus niets met gezondheid oid te maken. Er zijn overigens wel stamboeken en fokkerijtradities (geweest) die dubbel creme in het geheel weigerden.

Onder de Turkmeense nomaden werd traditioneel bijv. vooral de combinatie licht x donker gemaakt (bijv. bruin x palomino) om dubbel crème te proberen te voorkomen. Die traditie werd in Rusland overgenomen en is pas de laatste jaren veranderd onder invloed van vraag naar dubbel crème in het Westen, China en het Midden Oosten.
Het is dan ook niet toevallig dat een (in Frankrijk gestationeerde) Teke hengst als Gissarg in het bezit is van de prins van Oman en het paradepaardje is van de cavalerie van dat land.

Ik vind het echt een kwalitatieve ponyhengst hoor, Don Cremello du Bois!
Ik hou alleen persoonlijk niet van het type.
Ik heb een enorme voorliefde voor oosterse paarden en volbloeden en hou niet van het Westerse rijtypische qua conformatie, karakter en gangen. Maar dat betekent niet dat er iets mis is met dat type. ;) :D
Ander fokdoel, andere wensen. Voor dressuur met een leuk kleurtje kan ik hem voor veel merries echt aanraden. :j

Tekes zijn dungezaaid. Kwalitatieve Tekes nog dunner gezaaid.
Veel dekken uitsluitend natuurlijk. Veel dekken niet of heel beperkt buiten het ras. Is zonde van je geld om half Europa door te moeten voor een goede (dubbel) crème Teke voor wat je zoekt. :j

Kambarbay is dan idd het makkelijkst beschikbaar, maar afgezien van enkele echt heel goede veulens zijn er ook veel mwah naar mijn mening. En ik vind het dekgeld best hoog.
Hij is natuurlijk ook wat Teke hengsten betreft een middenmoter qua kwaliteit. Wat betreft veredelaar voor warmbloeden kan ik dat minder beoordelen omdat ik zelf als Teke fokker minder interesse heb in die richting (heb momenteel enkel merries).
Wat ik van zijn veulens gezien heb vond ik ze toch soms wisselend, afgezien dus van enkele hele nette veulens uit vaak hele goede merries.
Het is natuurlijk alsnog niet “zomaar” dat hij een AES licentie heeft gekregen (en daarmee A register kan geven bij veel warmbloedstamboeken). Maar voor jouw merrie zijn er denk ik beter passende dubbel crèmes beschikbaar, Teke of geen Teke. Overigens geeft ie zoals het een Teke betaamt wel erg leuke karakters!

Kijk, ik kan Tekes alleen maar heel erg en met klem aanraden omdat het fantástische paarden zijn waar je echt een band mee krijgt die alleen te vergelijken is met het hebben van een herdershond oid, maar leuk dressuren en wat allround zou ik je voor deze merrie aanraden je de moeite te besparen. Hoe leuk ze ook zijn. :P
Wij hebben afgelopen jaar ruim 5000 euro gespendeerd aan het fokken en de merrie in kwestie is niet drachtig geworden. Gustregeling? Ben je mal! De voorwaarden vallen vaak vies tegen.

De dichtstbijzijnde dubbel crème Teke naast Kambarbay die niet uitsluitend diepvries is, zal in jouw geval Karakum (v. Turali) zijn.
Dat is een hengst met veel lengte en een lang achterbeen die op zijn gangen lastiger te beoordelen is vanwege zijn leeftijd. Ik heb geen kruisingen van hem gezien, enkel volbloeden. Hij is intussen echt heel erg bijgetrokken vergeleken met de foto’s op internet, maar alsnog niet het type waaraan je denkt als je zegt dressuur. Hij staat in NL. Zou echt eerder een ponyhengst aanraden.
Enkel crème hebben ze op dezelfde stoeterij o.a. Dahilly.
Die veredelt sterk, maar geeft ook wel erg veel lengte. Ook wat neerwaarts type. Genoeg Tekes die beter dragen en draven.
Ikon sluit beter aan en geeft mooie resultaten gecombineerd met warmbloed, maar is enkel diepvries verkrijgbaar en beperkt want hij is geruind.

Ik heb je geloof ik al eens een lijstje gegeven en daaraan is weinig veranderd. Wel is Ehad Shael naar een Britse eventer gegaan. Of ie ter dekking komt weet ik niet. Mogelijk is hij inmiddels zelfs gecastreerd; ook dat weet ik niet. Zijn achterbeen is denk ik wat lang in combinatie met jouw merrie - op basis van de foto’s van je merrie iig.
In NL staat geloof ik ook Kemsiz nog. Maar heb hem niet opgevolgd dus geen idee wat er van hem geworden is verder. Hij is een pony-maat en gezien de kleur en nafok zou ik je eerder zijn halfbroer Kambarbay aanraden.
Overigens veredelt Kambarbay wel degelijk op zwaardere merries. Hij geeft zeker wel adel door aan de kruisingen met bijv. Irish Draught en Irish Sport Horses. Ik vind de veulens wel vaker wat lengte in de hals missen, maar het meest voorkomende puntje met deze hengst is de wisselende kwaliteit wat betreft beenstand. Ik weet natuurlijk niet of anderen die ervaring delen, het is ook maar een mening. :)
Dekgeld is, vind ik, pittig. Wel ook via Holstud verkrijgbaar.

In Duitsland staat middels KI Amadei-Geli. Hij dekt ivm sport beperkt en de vraag is geloof ik best groot. Kampioen ZSAA Hengstenleistungsprüfung 2018. ZSAA is echter ook een kleurtjesverzamelboek. Meer rijtypisch, maar van huis uit gefokt voor renbaan en dat is ook wel te zien. Eerste nakomelingen dit jaar geboren, ook een uit warmbloedmerrie. Diverse warmbloedmerries en Teke merries zijn momenteel drachtig van hem. Ook enkele in de VS en Australië.
Omdat ie erg groot en langgelijnd is, en vanwege rentype ook wat neerwaarts zou ik hem eerder voor een eventer aanraden. En omdat ie nog zo jong is eerst eens zien wat de nafok doet.
Hij is vrij groot (166) en groeit mogelijk nog (5 jaar oud). Vader is 165, vv 156 en vm 168, moeder 160, mv 163 en mm 157. Zou dus wat kunnen strooien qua maat. Is op dit moment moeilijk te zeggen. Is ook wel een beetje Teke eigen en bloedlijnen zijn daarbij niet onbelangrijk om in te kijken, want hoewel rond 160 gemiddeld is hebben ze een vrij algemeen bereik van grote D pony tot 170. De grootste geregistreerde Teke ooit was zelfs 182 en kleinste was een C pony. Beide zijn overigens zeker niet de norm.
Strooien is dan best een mogelijkheid. Kleine merries kunnen grote nakomelingen geven, grote hengsten kleine en andersom. Soms is het net de combinatie, enz. Fokken blijft wel gokken wat dat betreft. Er kunnen echt bizarre uitschieters zijn en bij warmbloeden is dat niet zeldzaam.

Midden Duitsland fam. Welsch. Zij hebben een palomino. Veel meer kan ik je niet over hem vertellen momenteel. :+ Ik heb hem zelf nl. nog (steeds) niet gezien om er een oordeel over te kunnen vellen en online zijn ze niet zo up to date. := Ik kan je dus niet zoveel over hem vertellen, omdat de hengst voor mijn eigen fokkerij op dit moment niet interessant is. :o

Helemaal in het noorden bij Oldenburg staan ook enkele ter dekking. Meeste zijn niet het type of kwaliteit die je zoekt. Een is warmbloed gekeurd, maar al dusdanig oud en versleten (richting de 30) dat hij niet meer te beoordelen is.
Een warmbloedfokkerij nabij Oldenburg is vrij recent overgestapt op Tekes. Zij hebben enkele hengsten staan, van verschillende conformatie en kwaliteit. Voor jouw fokdoel eigenlijk niet zo interessant, denk ik.
Hebben allen wat weinig welving in de hals dus dan krijg je een typische Teke hals, maar is ook wel een beetje manier van opstellen overigens.
Van de hengsten daar sluit Hamgar dan nog het meest aan. Heeft de gangen van zijn vader Hamza, maar valk van kleur en meer “warmbloed” conformatie van de moeder Chilga. Hij is nog erg jong en zal zich nog wat ontwikkelen. Momenteel heel handzaam formaat van 155 al zal hij zeer waarschijnlijk nog wel wat groeien. Zijn vader is “slechts” Hengstbuch II in Bayerischer ZVB versus Premiehengst status bij bijv. Amadei. Of Hamgar komend jaar ook wordt voorgesteld weet ik niet, als hij niet voortijdig verkocht wordt waarschijnlijk wel.
Hij is nl. te koop dus hoe lang hij beschikbaar blijft is de vraag. Dekgeld is ook wel wat hoger dan Don Cremello: 1000 euro.
Rond 1000 is vrij normaal. Hoger komt ook veel voor, veel lager vrijwel niet.
Hoe hij fokt is de vraag. Alleen al daarom zou ik ook hem niet aanraden. :D

Er is dus binnen een “redelijke” straal weinig keus. Buiten die straal en ook met diepvries heb je meer keus maar ook veel meer kosten. Dat moet je eigenlijk niet willen, behalve als je écht een halfbloed Teke wil fokken voor jezelf of een eventer in een handzaam formaat. Voor een “leuk” dressuurpaard in een “leuk” kleurtje is er voor veel minder moeite een bewezen hengst te vinden. :j Hetzij Don Cremello, hetzij een Duitse rijpony of Arabische kruising.
En ik denk dat als je andere hengsten bekijkt er hier genoeg mensen zijn die met je mee willen kijken.

Als je het maken van een goede standfoto overigens te moeilijk vindt raad ik je aan je merrie vast te (laten) houden op het harde en rondom te filmen terwijl ze vierkant wordt opgesteld. Filmpjes kunnen nl. op het juiste moment op pauze worden gezet door oplettende kijkers. :D
Dat helpt in het beter beoordelen van de conformatie van je merrie. En dat zal helpen in het doorhakken van de knoop wat betreft welke hengst.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 15:32

Ik ga later op de avond even uitgebreid antwoorden! Dan kan ik ook even alle geplaatste linken rustig bekijken (en de geposte namen op zoeken.)

Ik kan jou redenering (en die van bokkers voor jou) erg goed volgen wb de teke's en ook betreffende een pony hengst.

In het kleinste geval haalt ie, toch minstens een grote D maat en daar pas ik in wezen ook gewoon prima op, dus een echt risico kwa maat (of het gebrek er aan) neem ik niet met een D eigenlijk. Ik denk dat ze kwa type wellicht inderdaad geschikter zijn om een allround dresuurder te fokken en bovendien hebben veel van die D pony's ook een wat gezonder gestel valt me vaak op... (Vloek ik nu in de kerk?) dus in wezen gezien mijn lengte het toe laat zou het misschien niet eens zo dom zijn om meer in de grote pony's te gaan kijken ipv in de paarden. Gezien ik liever een grote D heb dan eentje die de 1.60 passeert.

Wb de standfoto ga ik zaterdag een keer proberen met het filmpje! Mijn moeder komt zaterdag normaal even langs, die kan haar dan wel vast houden.

Straks eerst even Sam trainen en dan kan ik na het voeren op mijn gemak eens de genoemde hengsten op zoeken. :D

JoSav

Berichten: 4683
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 16:30

Succes! In jouw geval is wat dubbel crème Tekes betreft Gissarg overigens waarschijnlijk alsnog dichterbij. Helemaal vergeten dat er ook nog een land als Frankrijk is. :D Veel Teke hengsten daar missen echter of kwaliteit, zijn van een Anglo type of te groot voor wat je zoekt. Maar als je interesse hebt in het ras is een bezoekje aan een fokker in Frankrijk misschien nog eens een leuk uitje. Kun je meteen zien dat foto’s het ras geen recht doen. :Y) In het noorden zitten enkele en nabij Orleans ook nog een...

Of Gissarg komend jaar weer ter dekking staat in Frankrijk durf ik echter niet zomaar te zeggen. Hij stond in het noorden, maar of dat weer zo is weet ik niet. In het noorden zit een fokker met diverse hengsten, maar naar mijn mening sowieso niet geschikt. :o

Denk dat het samenstellen van een lijstje D en E ponyhengsten een goed begin is. :j
Of Tekes net als warmbloedpaarden een minder gestel hebben zou ik geen uitspraken over durven doen. Over het algemeen zijn het sterke, gezonde paarden die spijkerhard zijn. Ik selecteer persoonlijk op die hardheid. Vader van mijn jonge merrie wordt over een maand 31 en gaat nog als een tierelier. Hengst die ik voor komend jaar op het oog heb is ook al zo’n harde ouwe knar. :+ Maar niet geselecteerd op dressuur (hoewel klassiek opgeleid). :7

Denk dat je qua stokmaat wensen veilig zit met een kleine(re) hengst. Ik ben zelf ook vrij klein en mijn Teke merrie is ook een kleine kruppel, maar zelfs mijn (Hollands lange) echtgenoot misstaat niet op haar. Vind een kleine vrouw op een kasteel altijd veel gekker uitzien. Maar ook dat is persoonlijk denk ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 23:30

Zo even op de site gekeken, ik vind Mr right prachtig maar ik heb het idé dat mr president kwa hals wel beter zou passen. Hij is ook wat groter dan MR right (die 1.38m is). Dus dan neig ik eerder naar MR president kwa bouw of zie ik het heel erg verkeerd?
Mijn duits is wel ... Nou, onbestaande, dus moet even de teksten door google translate gooien denk ik. := Al zie ik dat het belangrijkste deel in het engels is. (de voorwaarden)

JoSav; ik denk dat teke's op zich nog wel een sterk gestel zullen hebben omdat ze nog veel meer geselecteerd worden op hardheid door de echte fokkers als ik me correct ingelezen heb. Waar de "gewone wpn'ers" veel geselecteerd worden op extremere beweging heb ik het ide. Soms zo extreem dat ze zichzelf gewoon stuk lopen. Dat ze ook zo enorm groot gefokt worden helpt, denk ik, ook niet mee. Maar dat is een geheel persoonlijke redenering. Omdat het mij op valt dat die kleinere paarden en de pony's vaak veel minder gebreken hebben dan de grotere formaten. Dat kan natuurlijk ook toeval zijn maar ik vraag me af of het feit dat ze zo snel, zo groot gefokt zijn (gezien een dergelijke evolutie normaal veel trager gaat.) niet een mogelijke reden is van het feit dat ze vaak gebreken hebben ondanks dat er toch best "streng" geselecteerd wordt in de zin dat ze toch allemaal op de foto moeten. Dus het lijkt iets dat ze vaak ook gewoon op latere leeftijd ontwikkelen, wellicht omdat ze gewoon "uit zichzelf" gegroeid zijn ofzo. Maar zoals ik al zei; dat is een geheel persoonlijk gedachtenspinsel dat er ook compleet naast kan zitten.

De Da Silva die ik vind is een Vivaldi x Esteban, ik denk dat ik dan niet de juiste heb? :o

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:36

Ik zou voor Dont Worry of Numero Uno gaan ivm hun prestaties. Woooow

Ook meer aan de maat. Alleen idd geen bijzondere kleur

Hier staan ook een paar snoepjes, hoor:
https://www.mieleszko.com/hengste/

Maar aan deze post alleen heb je natuurlijk niet veel. Wat zou passen .....lastig.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 14:29


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:11


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:18

Goddorie, die pony's zijn vaak gewoon veel completer, mooier in proportie en knapper dan paarden naar mijn mening :o .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:29

_San87_ schreef:
Goddorie, die pony's zijn vaak gewoon veel completer, mooier in proportie en knapper dan paarden naar mijn mening :o .

En DC du bois fokt echt heel goed op een paard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:42

janderegelaa schreef:
_San87_ schreef:
Goddorie, die pony's zijn vaak gewoon veel completer, mooier in proportie en knapper dan paarden naar mijn mening :o .

En DC du bois fokt echt heel goed op een paard.

Ik geloof je meteen. Ik heb nog geen DC x paard gezien, geloof ik.

Ik ben gecharmeerd van DC, zou een DC x paard ook zo kopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 16:35

Ik heb inmiddels een mailtje terug van Marjolein. Zij gaf aan dat DC veelal naar de maat van de moeder fokt. Ze had ook het topic (en dus Rêve haar afstamming) gevonden. Ze vermoed dat, mede met de afstamming van Rêve in gedachte, hij richting de 1.55m zal fokken ICM Rêve.

Gezien Pretty met haar 1.56 uit twee ouders van ongeveer 1.70m kwam weet je het natuurlijk nooit zeker. Maar ze bevestigde dus wel wat een aantal van jullie hier ook al zeiden. :j

Daarmee staat DC Du bois nu wel aardig bovenaan het lijstje. 1.55m is een ideaal "handzaam" formaat voor mij. :j

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:14

FS Champion de Luxe geen optie? Leuke kleur, zeer zeker bewezen in de sport en via nakomelingen en gaat geen te grote geven?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 16:09

Champion De luxe vind ik vrij kort in de hals ogen eigenlijk.

Don Cremello staat momenteel nog steeds boven aan. (Inmiddels ook met de DA in contact ivm dekken met de huidige maatregelen of dat een optie is. Al hoop ik dat ze in mei wel gaan versoepelen.)

Gildea Hoshiko die hier gelinkt werd is van Gold star Du bois.
Zou Gold Star dan geen betere optie zijn?
Misschien ligt het aan de filmpjes, maar heb het idé dat Gold Star nog iets meer en soepeler door het lijf beweegt dan Don Cremello?
Vind Gold Star precies ook mooier in de bovenlijn. Zie nu wel dat ie in 2018 iig niet ter dekking stond. Dus moet even zoeken of dat inmiddels wel zo is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:15

Ayasha schreef:
Champion De luxe vind ik vrij kort in de hals ogen eigenlijk.

Don Cremello staat momenteel nog steeds boven aan. (Inmiddels ook met de DA in contact ivm dekken met de huidige maatregelen of dat een optie is. Al hoop ik dat ze in mei wel gaan versoepelen.)

Gildea Hoshiko die hier gelinkt werd is van Gold star Du bois.
Zou Gold Star dan geen betere optie zijn?
Misschien ligt het aan de filmpjes, maar heb het idé dat Gold Star nog iets meer en soepeler door het lijf beweegt dan Don Cremello?
Vind Gold Star precies ook mooier in de bovenlijn. Zie nu wel dat ie in 2018 iig niet ter dekking stond. Dus moet even zoeken of dat inmiddels wel zo is.

Goldstar is geruind.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 16:19

Ik vond het inmiddels idd terug op bokt. Hij is wel nog via diepvries beschikbaar maar dat is wellicht geen goed plan gezien er ook genoeg goede dekhengsten zijn die vers beschikbaar zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:19

Ayasha schreef:
Ik vond het inmiddels idd terug op bokt. Hij is wel nog via diepvries beschikbaar maar dat is wellicht geen goed plan gezien er ook genoeg goede dekhengsten zijn die vers beschikbaar zijn.

Aan de andere kant, als je Goldstar helemaal ziet zitten, waarom niet? Mits je merrie diepvries pakt, natuurlijk.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:32

CDL geeft idd iets korte hals. Had mijne ook icm langgelijnde merrie.

Ik vind goldstar zeker geen slechte keuze

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 16:35

Dan zou ik haar eigenlijk al op de kliniek moeten zetten lijkt me. Weet niet of ik ze diepvries pakt. Heb nog nooit laten insemineren dus het zou sowieso "a first" zijn. Als ik nu fatsoenlijk met mijn DA kon overleggen dan zou ik alles eens met hem kunnen bespreken. Maar gezien de maatregelen in België is langs gaan momenteel geen optie.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:39

Wat een leuke merrie heb je TS! Als je toch bij Du Bois aan het kijken bent, is Cassanova dan niet wat voor je merrie? Hij geeft veel expressie en mooie modellen mee aan zijn nakomelingen vind ik.

Maar Don Cremello zou ook een hele goede optie zijn! Ik heb er zelf eentje gefokt uit een paardmerrie. En zou het zo nog een keer overdoen, heel fijn dier!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 20:17

Die raadde Marjolein ook al aan omdat hij ook gelijkaardig zou fokken als Goldstar maar ik vind daar eigenlijk niet echt goede filmpjes van.

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:44

Goldstar is geruind ( @goldstardubois op instagram) dus dat gaat hem niet worden. Ik vind Cassanova ook heel gaaf. Misschien nog mooier dan Don Cremello

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst voor Ismir du Tilleul x Erik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:30

Ik overweeg hem, maar wil graag een fatsoenlijk bewegingsfilmpje van hem zien... :) Ik hoop dat Marjolein die heeft. Kwa type op stand vind ik hem eigenlijk fijner dan Don Cremello omdat hij wat edeler oogt.